зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.09.18
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
Элчин сайд ярьж байна
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • Элчин сайд ярьж байна
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Г.Баатар: Жолооч нар мэдлэг боловсрол муутай, яаж ч нухчин дарж болно гэсэн сэтгэхүйтэй байдаг юм шиг. Энэ бол эндүүрэл

2012-11-23
0
ЖИРГЭХ
Нийслэлийн нийтийн тээврийн газарт өнөөдөр хорь гаруй микро автобусны жолооч нар хандаж асуудлаа шийдвэрлүүлэх гэсэн ч хүлээж аваагүй байна. Тэд "Бичил аян" хоршоо байгуулж хотын төвийн өөр чиглэлд үйлчилгээ явуулах хүсэлтэй байсан ч зөвшөөрөөгүй аж. Энэ талаар гомдол гаргаад байгаа Хувиараа тээвэр эрхлэгчдийн Үйлдвэрчний эвлэлийн нэгдсэн хорооны нарийн бичгийн дарга Г.Баатартай ярилцлаа. Тэд цаашид УИХ-ын гишүүн, МҮЭХ-ны ерөнхийлөгч С.Ганбаатарт хандахаар болсон бөгөөд жагсаал хийж, өлсгөлөн зарлахад ч бэлэн байгаа гэнэ.
 микро автобус   Нийслэлийн нийтийн тээврийн газарт өнөөдөр хорь гаруй микро автобусны жолооч нар хандаж асуудлаа шийдвэрлүүлэх гэсэн ч хүлээж аваагүй байна. Тэд "Бичил аян" хоршоо байгуулж хотын төвийн өөр чиглэлд үйлчилгээ явуулах хүсэлтэй байсан ч зөвшөөрөөгүй аж. Энэ талаар гомдол гаргаад байгаа Хувиараа тээвэр эрхлэгчдийн Үйлдвэрчний эвлэлийн нэгдсэн хорооны нарийн бичгийн дарга Г.Баатартай ярилцлаа. Тэд цаашид УИХ-ын гишүүн, МҮЭХ-ны ерөнхийлөгч С.Ганбаатарт хандахаар болсон бөгөөд жагсаал хийж, өлсгөлөн зарлахад ч бэлэн байгаа гэнэ.

- Нийслэлийн нийтийн тээврийн газарт ямар асуудлаар хандсан юм бэ?
- Хэсэг микро автобусны жолооч нар нэгдэж "Бичил аян" нэртэй хоршоо байгуулсан юм. Яагаад гэвэл Нийслэлийн нийтийн тээврийн газраас микро автобусуудыг шугамд явах зөвшөөрөл буюу замын хуудсыг хувийн компаниудаар дамжуудан өгдөг. Дөчхөн төгрөгийн өртөгтэй цаасыг зарим компаниуд жолооч нарт 7500, 10000, 15000 зарим нь бүр 20000 төгрөөр авч байна. Хувийн компани, төр нийлээд жолооч нарыг дээрэмдэж байгаа байхгүй юу. Бид нийтийн тээврийн газраас ямар нэг зуучлагчгүйгээр 14 хоногийн эрхтэй замын хуудсаа авмаар байна. Тэгээд хоршоо байгуулаад замын хуудсыг 5000 төгрөгөөр зараад эхэлсэн чинь олон жолооч нар манай хоршоонд орох хүсэлтэй болсон. Гэтэл одоо байгаа Нарантуул зах хүртэлх шугамаас өөр газар явуулахгүй гээд байна.

- Нийтийн тээврийн газраас ямар хариу өгсөн бэ?

- "Та нар тэр ганцхан чиглэлдээ хориулаа явна уу, гучуулаа явна уу хамаагүй. Бид тэр зохицуулдаг байгууллага нь биш" гэж хариулж байна. Нийслэлийн тээвэр зохицуулалтын газар гэсэн нэртэйгээр 20-иод жил явсан газар шүү дээ, энэ чинь. Цаана нь зохицуулагч нэртэй гарын арван хуруунд багтах луйварчингууд байдгийг би хэлж чадна. Нөгөө хувийн компаниудаасаа хараат болчихсон байдаг юм уу, эвсэл юм авчихсан байдаг юм уу. Тэд нарыгаа үхэх гэж байгаа юм шиг хамгаалж байна. Хоршооны жолооч нар олон болоод ирэхээр яалт ч үгүй нэг шугамд багтахгүй. Өмнө нь тусгай зөвшөөрөл гэж айхтар юм өгдөг байсныг алга болгосон. Одоо болохоор хуучин компаниудтай гэрээ хийгээд надтай бол гэрээ хийдэггүй.  Эсвэл ийм аж ахуйн нэгжүүдийг бүгдийг нь тараа, эсвэл бүгдийг нь тэгш эрхээр хангах ёстой. Хамгийн гол нь бидний амьдралыг өчнөөн жил хоорондоо луйвардаж байна. Хуучин Пүрэвдоржийн үед хувийн компани шиг л юм байсан. Хоршооны жолооч нарыг үйлчилгээнд явах эрхээр хангаад өг гэхээр ганцхан чиглэлд л яв гэж байна.

- Одоо ийм компаниуд хэд орчим байдаг вэ?
- Өмнө нь 40 байсан, одоо бол 26 болсон. Компаниудад граш, эмч, механикчтай байх гэсэн шаардлага тавьсан байдаг ч бодит байдал дээр юу ч үгүй компанийн гэрчилгээтэй л хүн байх жишээтэй. Бидний байгуулсан хоршоо бол нэг хүн биш бүгдээрээ хоорондоо ярьж байгаад асуудлаа шийднэ. Олон тээвэрчид биднийг дэмжээд манай хоршоололд оръё гээд өргөдлөө өгчихсөн байгаа.

- Та нарын шаардлагыг хүлээж авахгүй байгаа юм байна. Цаашид ямар алхам хийх вэ?

- Тээврийн салбарын гол асуудал бодлого. Энэ жолооч гэдэг хүн бүтээн байгуулалт хийгэд байна гэхээс илүү энэ жолооч  мөнгө олоод байна, үүнээс нь хэдий хэрийг хумслах вэ гэдэг бодлого явж байна. Үнэхээр аюулгүй, тав тухтай орчинд амьдрах эрх нь зөрчигдөөд байгаа. Хоёр нарны хооронд давхиад байдаг. Хамгийн муу нэртэй нь л микроны жолооч. 20 жил тээвэрт явчихаад нийгмийн даатгал, эрүүл мэндийн даатгалгүй хаягдаж байна.   Хувиараа тээврийн үйлчилгээ эрхэлж байгаа хүн тээврийн салбарт ажиллаж байгаа хүмүүс үнэхээр хэцүүдсэн байна.  Тээврийн салбар нь зөв бодлогтой байж улс хөгждөг болохоос хэсэг луйварчид мөнгө  олж байна гээд халаасыг нь ухаад байвал үнэхээр буруу. Агентлагынхан гээд албан тушаалтай сайхан цалинтай болчихоод алт өгч байгаа жолооч нараа гудманд хаяж байгаа нь энэ хэдэн ялзарсан дарга нарын асуудал.  Бид энэ асуудлаар нэлээн хэдэн жил явсан. Нийслэлийн орлогч дарга Гантөмөртэй уулзаж албан бичиг өгсөн. Гэтэл  өөрөөсөө зайлуулаад өөр хүнээр албан бичиг өгүүлсэн нь хүүхэд, нохойн доог шиг л юм байна. Жолооч нар мэдлэг боловсрол муутай, эд нарыг яаж ч нухчин дарж байсан болно гэсэн сэтгэхүйтэй байдаг юм шиг. Энэ бол эндүүрэл. Алтан шар замын  буянд амьдралаа залгуулж байгаа дээд боловсролтой хүмүүс ч байна, янз бүрийн хүмүүс л байна. Алтан шар зам бол хүн хүнд өгөөжөө өгдөг. Гэтэл энэ өгөөжийг нь дундаас нь хумсалж байгаа хэсэг бүлэг бэртэгчингүүд ихэсчээ. Энийг бүгдийг байхгүй  болгож, тэвэрийн салбарыг эрс шинэчилье, Засгийн газарт дуу хоолойгоо хүргэе.

- Энэ асуудлаар МҮЭХ-нд хандсан уу?
- Одоо УИХ-ын гишүүн С.Ганбаатарт хандана гэж бодож байна.  Энэ бол ганцхан  микро автобусны жолооч нарын эрх ашгийн асуудал биш юм. Тэгж ойлговол эндүүрэл. Өнгөрсөн хавар том тэрэгний жолооч нарыг явуулахгүй гэж баахан боож, хаасан. Тэгээд өндөр тэвштэй байж болохгүй гээд тэвшийг нь тайрч нэг жолоочийг 500 мянган төгрөгөөр хохироогоод одоо таг чиг. Манай хороо Өмнөговийн  Цагаан хад гэдэг газар үүрээ байгуулсан. Монгол улсад нийтийн тээврийн бодлого гэж юм байдаггүй юм байна. Байдаг болтол нь бид тэмцэнэ.

- Нийтийн тээврийн салбарт хэдэн хүн ажилладаг вэ?
- Микро автобусны жолооч кондуктор гэхэд 2000 гаруй. Нүүрс зөөдөг гэх мэт том тэрэгтэй хүмүүс бас байна. Нүүрсний үнэ их байна гээд байдаг. Яг нүүрсийг зөөж тээвэрлэж байгаа жолооч  нартай хамтарч ажиллахгүй байж дээгүүр  нь хөөс бий болгоод байгаа юм. Жишээ нь барилгын материалын үнэ өслөө гээд байна. Тэгсэн хэрнээ ачааны тэргүүдийн тэвшийг тайраад намхан болгосон. Тэгэхээр нэг удаа зөөх байсан барааг хоёр удаа зөөж зардал 2 дахин нэмэгдэнэ л гэсэн үг. Энэ хэдэн жолооч нар зам эвдээд байна гэх зэргээр ард түмний толгойг буруу угаагаад байгаа болохоос зөв бодлого, зөв зохицуулалт нь байвал тээврийн салбар хөгжих олон хувилбар байна.

- Ярилцсанд баярлалаа.
Т.Гэрэл
0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
Улсын Дээд шүүх АН-ын даргаар О.Цогтгэрэлийг бүртгэх эсэхийг хэлэлцэнэ
Улсын төсөвт их хэмжээний хохирол учруулсан, мөнгө угаасан гэх хэргийг шүүхэд шилжүүлжээ
Улсын дугааргүй тээврийн хэрэгсэлтэй холбоотой 72 зөрчлийг илрүүлжээ
Олон хүнд онц хэмжээний хохирол учруулсан Д.Отгонбаярыг ЭРЭН СУРВАЛЖИЛЖ байна
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (4)

  • (202.179.20.170)
    mash zuv bid ta nartai yaj negdeh ve bid barag 100guulaa bna
    2012 оны 11 сарын 23 | Хариулах
  • (202.131.233.59)
    Ene khun buruu yarij baina.Khot dotor mikro teever khiikh tokhiromjgui.Deerees n mikrobusnuud norm durem juram soyol gej yariad ch nemergui.Er n bol shugamand tokhirokhgui!
    2012 оны 11 сарын 23 | Хариулах
  • (202.21.106.17)
    Яг л ухамсарлана даа эд нар
    2012 оны 11 сарын 23 | Хариулах
  • (202.170.80.45)
    За эд нар яахав нийлж байгаад асуудлаа шийдвэрлүүлчихнэ.Харин эргээд хариуцлага соёлтой үйлчилгээ,цэвэрхэн автобус,өнгө үзэмж сайтай техникийн бүрэн бүтэн автобус,оройн цагаар үнээ нэмэхгүй,цагаа барьж үйлчлэх асуудлаа ухамсарлаж байгаа биз дээ.
    2012 оны 11 сарын 23 | Хариулах
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • П.Наранбаяр: Сургуулийн барилгын ажил одоог хүртэл дуусаагүйн улмаас хүүхдүүд хохирч байна
    34 мин
  • GenZ-ийн нүдээр улстөрчид #4: ДУУДЛАГА
    1 цаг 31 мин
  • Маргаашаас эхлэн Монгол орон даяар дижитал ертөнц “амилна”
    1 цаг 49 мин
  • Гавьяат дасгалжуулагч С.Тулга “Сэлбэ 20 минутын хот”-ын түншлэл хариуцсан менежерээр ажиллана
    1 цаг 52 мин
  • ТӨСӨВ: Засгийн газрын тусгай сангуудад 12 тэрбум төгрөгийг зарцуулна
    2 цаг 53 мин
  • Багануурын батарей хуримтлуурын станц төвийн системд 48.7 сая кВт.цаг эрчим хүч нийлүүлээд байна
    3 цаг 19 мин
  • А.Амартүвшин: 2026 онд 50 мянган өрх, 2027 онд 65 мянган өрхийг хийн түлшний хэрэглээнд шилжүүлнэ
    3 цаг 21 мин
  • УИХ-ын чуулганы хуралдаанаар дараах асуудлыг хэлэлцэнэ
    3 цаг 22 мин
  • ӨНӨӨДӨР: Боловсролын салбарын ажилчдын цалин, хөлсийг нэмэгдүүлэх хөдөлгөөнийг орон даяар эхлүүлж байгаа тухай мэдээлнэ
    3 цаг 30 мин
  • Дараах байршилд цахилгаан хязгаарлана
    3 цаг 37 мин
  • Улаанбаатарт өдөртөө 17 хэм дулаан
    3 цаг 43 мин
  • Ү.Амарбат: Эх дэлхийгээ цэвэрлэх өдөрт 8500 гаруй залуус нэгдээд байна
    16 цаг 9 мин
  • НӨАТ-ын урамшууллын сугалааны азтанууд тодорлоо
    19 цаг 39 мин
  • Хүннү хотын дэд бүтцийн бүтээн байгуулалтын ажлууд үргэлжилж байна
    19 цаг 45 мин
  • Бөөрөлжүүтийн цахилгаан станцын II блокийг арванхоёрдугаар сарын 5-нд ашиглалтад оруулна
    20 цаг 45 мин
  • “Монгол, Хятадын найрамдлын цэцэрлэг” нээлтээ хийв
    20 цаг 56 мин
  • О.Алтангэрэл: Оюу толгойн гэрээ Монгол Улсад асар их алдагдалтай гэрээ болсон нь тодорхой болчихсон
    22 цаг 9 мин
  • Монгол Улс анх удаа Мэдээллийн технологийн үйлдвэрлэлийг дэмжих ВИРТУАЛ БҮС байгууллаа
    22 цаг 36 мин
  • Монгол, Саудын Арабын хооронд шууд нислэг үйлдэх нөхцөл бүрдлээ
    22 цаг 58 мин
  • “Халзан бүрэгтэй”-н сонсголд шинжээч томилох асуудлыг хаалттай хэлэлцлээ
    23 цаг 5 мин
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
  • Н.Батбаяр: Би хэлмэгдсэн ч шударга ёсны төлөө бууж өгөөгүй
  • Г.Дамдинням: Уурхайчдын нөр их хөдөлмөрийг үнэгүйдүүлж, салбараа улстөрчдийн золиос болох вий гэдэгт санаа зовниж явдаг
  • Д.Амарбаясгалан: Намрын чуулган нээлтээ хийж, УИХ шинэ бүтцээр ажиллаж эхэллээ
  • Туулсан тэмцэл, тулгарсан өрсөлдөгч ихтэй Т.Тулга гавьяат
  • О.Алтангэрэл: Оюу толгойн гэрээ Монгол Улсад асар их алдагдалтай гэрээ болсон нь тодорхой болчихсон
  • Цаг агаарын аюултай үзэгдлээс сэрэмжлүүлж байна
  • Дорнодын “Элит тауэр”-ын нэг эзэмшигч нь нөгөө эзэмшигчийнхээ найман орон сууцыг өөрт нь мэдэгдэлгүйгээр бусдад худалджээ
  • Цаг агаарын аюултай үзэгдлээс сэрэмжлүүлж байна
  • Геологийн төв лабораторийн уулзварт нүхэн гарц барих ажилд “Хэт Моторс” ХХК газар чөлөөлөлт дээр зөвшилцөхгүй гурван жил болж байна
  • Шахмал түлшийг "Hotula" аппликейшнээр борлуулна
  • “Дулаан гэр-цэвэр агаар 2025” үзэсгэлэн болж байна
  • Ухаалаг камерын тусламжтайгаар татвараа төлөөгүй тээврийн хэрэгслийг илрүүлэн, зөвлөмж хүргүүлж байна
  • Эрчим хүчний сайд Б.Чойжилсүрэнг "Төсвийн хөрөнгөөр хувийн хотхон руугаа дулаан татдаг, өргөтгөдөг" гэв
  • Эмгэнэл
  • Улирлын томуугийн эсрэг дархлаажуулалтад дараах иргэд үнэ төлбөргүй хамрагдах боломжтой
  • АМРАЛТЫН ӨДӨР: Та амралтаараа юу үзэх вэ?
  • GenZ-ийн нүдээр улстөрчид #2: ГАНБААГИЙН ГАЦАА
  • GenZ-ийн нүдээр улстөрчид #1: Сийндүүлсэн Женко
  • Ардчилсан нам Хэнтий аймагт чуулж байна
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
  • Н.Батбаяр: Би хэлмэгдсэн ч шударга ёсны төлөө бууж өгөөгүй
  • Туулсан тэмцэл, тулгарсан өрсөлдөгч ихтэй Т.Тулга гавьяат
  • О.Алтангэрэл: Оюу толгойн гэрээ Монгол Улсад асар их алдагдалтай гэрээ болсон нь тодорхой болчихсон
  • Г.Дамдинням: Уурхайчдын нөр их хөдөлмөрийг үнэгүйдүүлж, салбараа улстөрчдийн золиос болох вий гэдэгт санаа зовниж явдаг
  • GenZ-ийн нүдээр улстөрчид #4: ДУУДЛАГА
  • GenZ-ийн нүдээр улстөрчид #2: ГАНБААГИЙН ГАЦАА
  • Шахмал түлшийг "Hotula" аппликейшнээр борлуулна
  • Улаанбаатарт 15 градус дулаан байна
  • Ханын материалд 1800 айлын орон сууц барих төслийн гүйцэтгэгч шалгарч, батламж гардууллаа
  • Бэлчээрийн ургамлын гарц нийт нутгийн 55 хувьд хэвийн байна
  • Ухаалаг камерын тусламжтайгаар татвараа төлөөгүй тээврийн хэрэгслийг илрүүлэн, зөвлөмж хүргүүлж байна
  • Геологийн төв лабораторийн уулзварт нүхэн гарц барих ажилд “Хэт Моторс” ХХК газар чөлөөлөлт дээр зөвшилцөхгүй гурван жил болж байна
  • “Дулаан гэр-цэвэр агаар 2025” үзэсгэлэн болж байна
  • Ардчилсан нам Хэнтий аймагт чуулж байна
  • О.Цогтгэрэл: Бид шударга үйл хэргийг, дүрэмдээ үнэнч шударга байхыг эрхэмлэнэ
  • Энэ долоо хоногт ордуудын амьдрал хэрхэн өрнөх вэ?
  • Д.Амарбаясгалан: Намрын чуулган нээлтээ хийж, УИХ шинэ бүтцээр ажиллаж эхэллээ
  • GenZ-ийн нүдээр улстөрчид #1: Сийндүүлсэн Женко
  • Г.Занданшатар: 2026 оны төсөв бол данхар төрийг хумьж, сахилга бат, хариуцлагыг чангалж бататгах шинэ алхам
24 баримт
  • Д.Амарбаясгалан: Намрын чуулган нээлтээ хийж, УИХ шинэ бүтцээр ажиллаж эхэллээ
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
  • Г.Дамдинням: Уурхайчдын нөр их хөдөлмөрийг үнэгүйдүүлж, салбараа улстөрчдийн золиос болох вий гэдэгт санаа зовниж явдаг
  • Н.Батбаяр: Би хэлмэгдсэн ч шударга ёсны төлөө бууж өгөөгүй
  • Дэлхийн анхны Дархан цаазат уул буюу Богдхан уулын тухай 24 баримт
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото Элчин сайд ярьж байна Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК