зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.10.16
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
COP17
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • COP17
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Шинэ сэргэлт: Зам уртасч, зах зээл ойртов

2022-11-28
0
ЖИРГЭХ

Хангийн тэнгэр хуйсганан байлаа. Хавар аятай шороон шуурга дунд залуу Ерөнхий сайд чанга яригчийн ард ирэв. “Шинэ сэргэлтийн бодлогын нэг жилийн ойн босгон дээр Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн 226.9 км замыг найман сарын дотор бүрэн дуусгаснаа зарлаж байна...” хэмээн баяртайгаар мэдэгдсэн түүний үгэн дунд экспортын гол гарц Гашуунсухайтын 267 км төмөр замыг 16 жил гацааснаас үүдсэн “Алдагдсан боломж”-ууд тэр чигтээ дурайж байв.

Хэрвээ экспортын төмөр замууд өнөөдрийн хурдаар урагшилсан бол... Хэрвээ энэ замуудыг хэн нэгэн элдэв үлгэр зохион гацаагаагүй бол...Хэрвээ...Хэрвээ...Хэрвээ... Монгол Улс энэ өдөр гадаад өрийн дарамтгүй, нэг хүнд ногдох ДНБ 10 мянган ам.доллар давчихсан, иргэдийн амьдралын чанар эрс өөрчлөгдсөн байх байлаа. Ийм олон “Хэрвээ”-н дунд Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн 226.9 км замыг найман сарын дотор үндэсний хөрөнгө оруулагчид бүтээн байгуулсанд талархахаас яах вэ.

Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн энэ төмөр зам бол ачааны төмөр зам. Нэг ёсондоо экспортын зам. Замын-Үүд, Гашуунсухайт хоёрын яг дунд байрладаг Хангийн боомт Хятадын Мандал боомттой холбогдчихвол жилдээ 25 сая тонн хүртэлх ачаа барааг нэвтрүүлнэ. 2017 онд зурсан протокол буй ч холбох цэгээ эцэслээд тогтоочихвол дэлхийн зах зээл бидэнд 242 км-ээр ойртож ирнэ. Учир нь, манай улсын нүүрсний гол хэрэглэгч Хятадын төмөрлөгийн үйлдвэр байдаг Бугат хот Мандал боомттой төмөр замаар холбогдсон байдаг. Далайд гарцгүй ч бид, дэлхийн хамгийн том зах зээлтэй хаяа дэрлэн оршдог билээ. Төмөр замаар холбогдсоноор энэ зах зээл бидэнд 242 км-ээр ойртож байгаа хэрэг шүү дээ. Энэ цаг мөчид БНХАУ-д төрийн айлчлал хийж байгаа Монгол Улсын Ерөнхийлөгч “Ханги-Мандалын төмөр замын холбох цэг” гэсэн нэгэн хүсэл өвөртлөөд тус улсын дарга Ши Жинпиньтэй уулзах буй за...

“Монголиан транс лайн”-ынхан энэ төмөр замыг концессын гэрээгээр барихдаа дээр хэлсэнчлэн ердөө найман сарыг л зарцуулжээ. Энэ бол 240 өдөр 226.9 км замыг барьсан гэсэн үг. Өдөрт бараг нэг км төмөр зам. Хувийн хэвшлийнхэн ингэж ажиллажээ. Эрх зүйн орчинд нь саад хийхгүй бол хувийн хэвшлийнхэн бүтээн байгуулж чаддаг гэдгээ энэ төмөр замаар харууллаа. Ерөнхий сайдын хэлсэнчлэн эдийн засаг -4.6 хувиар агшсан, үнийн өсөлт, ханшийн савалгаатай энэ үед ийм богино хугацаанд ийм төмөр замыг бүтээж чадсан гэдэг бол БАХАРХАЛ.

Төмөр замын суурь бүтцэд 600 орчим сая доллар зарцуулсан гэгдэж байгаа Зүүнбаян-Хангийн зам 20 жилийн концессийн гэрээгээр баригдсан. Өөрөөр хэлбэл, 20 жилийн дараа энэ төмөр замыг барьсан “Монголиан транс лайн” компани Зүүнбаян-Хангийн төмөр замыг төрд шилжүүлэн өгнө гэсэн үг ээ.

Хангийн төмөр зам бол хэдийгээр хувийн хэвшлийнхэн барьж байгуулсан ч Монгол Улсын гол төмөр замтай холбогдож байгаа зам. Нээлтээ хийсэнтэй нь зэрэгцээд муулаад байгаачлан мухар төмөр зам ч биш. Магадгүй 1.6 жилийн дараа холбогдох Гашуунсухайтаас өмнө Хятадын төмөр замтай холбогдох төмөр зам. Учир нь, энэ замын холбох цэгийг урьдчилан тохирсон 2017,2019 оны протокол буй бөгөөд Мандалын өртөө ердөө хилийн цаана наймхан км-т байгаа билээ. БНХАУ-ын Бугат-Мандалын төмөр зам нь 2021 онд нээлтээ хийсэн, ер нь л Хангийн төмөр замтай холбогдоход бэлэн зам. Энэ төмөр зам мухар төмөр зам болохгүй гэдгийн баталгаа нь хувийн хэвшлийнхэн өөрсдийнх нь гаргасан 600 сая ам.доллар. Гашуун боловч үнэн зүйл нь төр биш, хувийн хэвшлийнхэн барьсан учир энэ төмөр зам “мухар” байх эрсдэл маш бага. Төрийн мөнгө л уйлдаггүй болохоос биш хувийн хэвшлийнхний төгрөг бүр тооцоолол дунд эргэлтэд ордог.

Харин энэ төмөр замын бүтээн байгуулалтаас асуух ганц л асуулт байгаа. Хангийн төмөр замаар тээвэрлэх өртөг хэд байх вэ? Тавантолгойн буюу төрийн нүүрсийг тонн тутмыг нь хэдэн ам.доллараар тээвэрлэх вэ? Мөнгөтэй нь хөгжмөө захиалдгийн дагуу төмөр замыг эзэмшигч энэ тарифыг тогтоох ёстой. Хангийн төмөр замын эзэмшигч бол эхний 20 жилдээ төр биш, “Монголиан транс лайн”.

Далайд гарцгүй орны хувьд төмөр зам бол стратегийн хамгийн чухал салбар. Манайхтай адил газар зүйн байршилтай улс орнууд төмөр замын суурь бүтцээ төрийн мэдэлд байлгадаг бөгөөд харин дээгүүр нь явах хөдлөх бүрэлдэхүүнийг хувийн хэвшилд өгч болдог. Харин Хангийн төмөр зам энэ зарчмаас үл мэдэг хазайж буй. 20 жилдээ бид Хангийн төмөр замаар хийх тээврээ “Монголиан транс лайн” компанийн тогтоох тарифаар хийх болно. Энэ замаар Тавантолгойн нүүрс хийгээд Болд төмөр Ерөө голын төмрийн хүдрийг зөөвөрлөнө гэж байгаа. Болд төмөр Ерөө голын төмрийн хүдрийн хувьд бол тээврийн зардал 0 гэхэд болно. Учир нь, энэ төмөр замын эзэмшигч нь Болд төмөр Ерөө голын эзэн. Харин Тавантолгойн нүүрсний тариф хэд байх бол? Энэ тарифын үнэ ханшийг хэтэрхий монополиор тогтоохгүй аваас Зүүнбаян-Хангийн төмөр замын бүтээн байгуулалтад алга ташихаас өөр сонголт үгүй. Гэхдээ Монголын төрд атгасан хөзөр бий. Энэ нь концессын гэрээгээр хувийн хэвшлийнхэн эзэмшиж байгаа Хангийн төмөр зам Монголын гол төмөр замаас салаалсан зам гэдэг нь. Үүн дээр л төр хувийн хэвшлийн түншлэл огтлолцож буй. Ийм нөхцөлд Хангиас Мандал хүртэлх Монголын галт тэрэг дохио хангинуулан уухилах цаг тун удахгүй биз ээ.

 

МОНГОЛ УЛСЫН ЕРӨНХИЙ САЙД Л.ОЮУН-ЭРДЭНЭ: ДЭЛХИЙН ЗАХ ЗЭЭЛ ХҮРЭХ ТЭЭВЭР 242 КМ-ЭЭР БОГИНОСЛОО

Төмөр замын түүхэнд шинэ хуудас эргэлээ. Хангийн төмөр зам бол хоёр дахь Замын-Үүд, хоёр дахь Гашуунсухахйт. Боомилогдсон боомтын зангилаа энэ бүтээн байгуулалтаар тайлагдаж эхэллээ. Ингэснээр экспортын орлого анх удаа 2023 онд 11 тэрбум долларыг давах болно. Цар тахлаас улбаалж эдийн засаг -4.6 хувиар агшсан, дайны нөхцөл байдлаас үүдэж үнийн өсөлт үүсэж, ханшийн савалгаа үүссэн хүнд цаг үед “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын Боомтын сэргэлтийн бодлогыг дэмжин, төр-хувийн хэьшлийн түншлэлээр төсвөөс санхүүжилтийн дэмжлэггүыгээр, нэмэлт өр үүсгэхгүйгээр энэхүү бүтээн байгуулалалтыг хийж чадсан хувийн хэвшлийнхнээр Монгол Улс бахархаж байна. Ханги-Мандалын боомтыг төмөр замаар холбосноор импорт, экспортын бараа бүтээгдэхүүний нэвтрэх хүчин чадал нийт 20 сая тонноор, төмөр замаар тээвэрлэгдэж байгаа нийт тээврийн хэмжээ 65 хувиар нэмэгдэж, дэлхийн зах зээлд хүрэх тээвэр 242 км-ээр богиносч, тээврийн өртөг, хугацаа хэмнэгдэх боломж бүрдлээ...

(Зүүнбаян-Хангийн төмар замын нээлт дээр хэлсэн үгээс 2022.11.25)

 

УИХ-ЫН ГИШҮҮН, ЗАМ, ТЭЭВРИЙН ХӨГЖЛИЙН САЙД С.БЯМБАЦОГТ: ХАНГИЙН ТӨМӨР ЗАМ ЦАГ ХУГАЦААГ ХЭМНЭЖ, ӨРТӨГ ЗАРДЛЫГ БУУРУУЛНА

Хангийн төмөр зам бол экспортын, импортын төмөр зам. Энэ төмөр зам ашиглалтад орсноор Тавантолгойн нүүрс, Болд төмөр Ерөө голын төмрийн хүдрийг экспортлохоос гадна импортын бас нэгэн шинэ гарц нээгдэж байна. Хангийн төмөр замыг Мандалын төмөр замтай холбох цэгийг БНХАУ-тай тохирчихвол Бугатын төмөрлөгийн үйлдвэр рүү нүүрсээ, төмрийн хүдрээ тээврийн өртөг багатайгаар хүргэж, Монгол Улсад ирэх ашиг нэмэгдэнэ. Бугатын төмөрлөгийн үйлдвэр бол Хятадын томоохон төмөрлөгийн үйлдвэр. Манай улсын экспортолж байгаа нүүрсний дийлэнх энэ үйлдвэр рүү нийлүүлүүлэгддэг. Хангийн төмөр зам ашиглалтад орсноор цаг хугацаа хожно, өртөг зардал багасна. Түүнээс гадна Зүүнбаян-Хангийн төмөр замаар транзит тээвэр хийх боломж бүрдэж байгаа. Хангийн төмөр зам хилийн шугамын наана 600 метрт өргөн, нарийн хос царигаар оччихсон байгаа. Хятадтай холбох цэгээ тохирох хүртэл энэ хүртэл төмөр замаар нүүрс, төмрийн хүдрээ тэвэрлээд автозамаар хил гаргах боломжтой.

 (Зүүнбаян-Хангийн төмөр замын нээлт. 2022.11.25)

 

УИХ-ЫН ГИШҮҮН, ЭДИЙН ЗАСГИЙН ХӨГЖЛИЙН САЙД Ч.ХҮРЭЛБААТАР: ЭКСПОРТЫН ТӨМӨР ЗАМУУД ЭДИЙН ЗАСАГТ ЭЕРЭГ ДҮН АВЧИРНА

Монгол Улсад нэг ч төгрөгийн өр үүсгэхгүйгээр, Засгийн газрын баталгаагүйгээр, нэг ч тонн нүүрс авахгүйгээр хувийн хэвшлийнхэн өөрсдийн хөрөнгөөр наймхан сарын дотор барьж байгуулсан төмөр зам өнөөдөр ашиглалтад орж байна. Эдийн засагт ачаалал өгөөд байхгүйгээр бүх эрсдэлээ хувийн хэвшлийнхэн өөрсдөө даагаад санхүүгийн боломжит бүх арга хэрэгслийг ашиглаж барьсан ийм төмөр зам. Энэ бол экспортын төмөр зам. Төмрийн хүдэр нүүрсээ энэ замаар экспортлох боломж нээгдэж байна. Экспортын гарц руугаа төмөр зам барьж байгуулаагүйгээс ямар их боломжийг алдсан гэдгийг өнгөрсөн арав гаруй жилийн түүх бидэнд харуулж байна. Баялгийг борлуулж байж л ард иргэдэд үр өгөөжөө өгдөг. Экспортын ийм төмөр замууд Монгол Улсын эдийн засагт үр өгөөжөө өгнө. Хангийн төмөр замын бүтээн байгуулалтад үндэсний 120 гаруй аж ахуйн нэгж оролцон эрх зүйн орчноор нь хангаад өгвөл бүтээн байгуулж чаддаг гэдгээ харууллаа.

 (2022.11.25 Зүүнбаян-Хангийн төмөр замын нээлт)

 

ХАНГИЙН ТӨМӨР ЗАМЫГ 20 ЖИЛИЙН ДАРАА ТӨРД БУЦААН ӨГНӨ

“Монголиан транс лайн” компанийн Ерөнхий захирал Б.Баяржаргал:

Зүүнбаян-Хангийн төмөр замыг барих анхны ТЭЗҮ төмөр замын суурь бүтцэд 400 сая доллар байсан. Энэ өртөг нэлээд нэмэгдсэн. Энэ жил түлшний үнэ, хил гааль гээд цар тахалтай холбоотой олон хүчин зүйл нөлөөллөө. Дээрээс нь богино хугацаанд барихын тулд дандаа бэлэн бүтээгдэхүүн урьдчилсан захиалгагүйгээр авсан учир төсөвт өртөг нэмэгдсэн. Хятадын талтай холбох цэгээ тохироод төмөр замаа холбочихвол хоногт 8-9 галт тэрэг солилцоно гэж одоогоор тооцсон. Нэг галт тэргийг 100 вагонтойгоор тооцож байгаа. Манай энэ зам бол хүнд даацын, гуравдугаар зэрэглэлийн ачааны зам. Хятадын уул уурхайд ашигладаг дохиолол холбооны системээр удирдана. Одоо хоёр өртөөнд, хоёр зөрлөг дээр 27 суман шилжүүлэг, зургаан гүүр, 252 хоолой хийгдсэн. 20 жилийн концессын гэрээгээр компани өөрийн хөрөнгөөр энэ төмөр замыг барьж байгууллаа. 20 жилийн дараа үнэ төлбөргүйгээр төмөр замыг улсад буцаан өгөх ёстой. Хөрөнгө оруулалтаа хэдийи хугацаанд нөхөх нарийн тооцоогоо хийгээд явж байгаа.

(Зүүнбаян-Хангийн төмөр замын нээлт 2022.11.25)

С.Ононтуул

0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
УИХ: Ерөнхий сайдыг огцруулах саналыг хэлэлцэнэ
Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн шүүгч бус гишүүнийг сонгон шалгаруулах ажлын хэсгийг байгууллаа
МАН-ын бүлгийн даргаар сонгогдсон Ж.Батжаргал гэж хэн бэ?
Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрүүд
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (5)

  • Зочин (122.201.31.214)
    Монополь компаний аюул нь нүүрсний хулгай хийдэг
    2022 оны 12 сарын 02 | Хариулах
  • Зочин (122.201.31.214)
    Хил рүү чиглэсэн төмөр замаа тавих болгонд хэвтээ чиглэлийн төмөр замаа угталцуулан тавьбал илүү өгөөжтэй
    2022 оны 12 сарын 02 | Хариулах
  • Зочин (66.181.190.79)
    БНХАУ Гадаад хэргийн сайд ВАН И хэлэхдээ Ханги-Мандал хилийн боомтыг төмөр замаар холбох асуудлыг хоёр талын худалдааны эргэлт, нүүрс тээвэрлэх эрэлт хэрэгцээтэй уялдуулан үргэлжлүүлэн ярилцахаа тэмдэглэв гэжээ. Манайх мухар зам барьчихсан юм биш үү. Гэхдээ яахав хил хүртэлээ ядам хямд зардалаар зөөх юм даа. Байгаль орчин хөрсөндөө сайн юм. Тэр олон жолооч нар дараа нь юугаар амьдрана даа
    2022 оны 11 сарын 28 | Хариулах
  • Зочин (202.72.245.125)
    Бие биенээ дмжвэл бид ялнаа
    2022 оны 11 сарын 28 | Хариулах
  • Зочин (59.153.112.151)
    сайхан байна мөн ч их хугацаа алдлаа даа
    2022 оны 11 сарын 28 | Хариулах
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • УИХ: Ерөнхий сайдыг огцруулах саналыг хэлэлцэнэ
    7 мин
  • Улаанбаатарт 4 градус хүйтэн байна
    10 мин
  • Хотын дарга Х.Нямбаатар 2007 айлын орон сууцны хорооллыг гэрээний хугацаанд нь ашиглалтад оруулах үүрэг өглөө
    14 цаг 29 мин
  • Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн шүүгч бус гишүүнийг сонгон шалгаруулах ажлын хэсгийг байгууллаа
    15 цаг 21 мин
  • Өнөөдөр хүний нөөцийн мэргэжилтнүүдийн өдөр тохиож байна
    15 цаг 34 мин
  • Бүх шатны эрүүл мэндийн байгууллагын удирдлагуудад үүрэг чиглэл өгөв
    16 цаг 2 мин
  • И-баримт сугалааны супер азтан тодорлоо
    16 цаг 38 мин
  • 2024 оны II ээлжээр цэргийн жинхэнэ албанд татагдсан цэргүүд халагдлаа
    17 цаг 11 мин
  • МАН-ын бүлгийн даргаар сонгогдсон Ж.Батжаргал гэж хэн бэ?
    18 цаг 9 мин
  • Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрүүд
    18 цаг 53 мин
  • Чингэлтэй дүүргийн 16 дугаар хорооны 100 ортой цэцэрлэгийн барилга угсралтын ажил дууслаа
    19 цаг 10 мин
  • ХХБ “Европын Холбоо – Монгол Улсын бизнес, хөрөнгө оруулалтын форум”-д хамтран зохион байгуулж байна
    19 цаг 50 мин
  • ТӨРИЙН ДЭЭГҮҮР ГҮЙСЭН “ХАР МУУР”
    20 цаг 8 мин
  • Т.Аубакир: Цалин, тэтгэврийг нэмэхийн тулд салбар яамдын зардлыг 10 хувиар танах шаардлагатай
    20 цаг 12 мин
  • Цахим худалдааны тэргүүлэгч платформ Taobao Монголд албан ёсоор нэвтэрлээ
    20 цаг 21 мин
  • Б.Жавхлан: Цалин, тэтгэврийг нэмэгдүүлэх 830 тэрбум төгрөгийг төсөвт багтаана
    20 цаг 25 мин
  • Б.Баярбаатар: Өчигдөр болсон МАН-ын бүлгийн хурал хууль бус
    21 цаг 3 мин
  • Хүндийн өргөлтийн улсын аварга шалгаруулах тэмцээнээс алт, мөнгө, хүрэл медаль хүртлээ
    21 цаг 25 мин
  • Монгол Улсын Ерөнхийлөгч, Энэтхэг Улсын Ерөнхий сайд нарын мэдээллээс онцлох 24 эшлэл
    22 цаг 1 мин
  • Сүүлийн 3 жилд манай улсад томуугийн өвчлөл 2 дахин удаан үргэлжилжээ
    22 цаг 12 мин
  • Монголчуудын оролцож буй "Physical: Asia" шоуны тухай бид юу мэдэх ёстой вэ?
  • Удахгүй эхлэх "Алтан цом"-ын төлөөх барилдааны ОНЦЛОГ
  • Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхийн "Нийт шүүгчийн III чуулган"-д хэлсэн 24 эшлэл
  • Дэлхий нийтийн үзэн ядалтын бай болоод буй Изриал улсын тухай 24 баримт
  • Цастай өдөр цангинуулан уншмаар 10 шүлэг
  • "Өндөр аварга" П.Бүрэнтөгсийн тухай 24 баримт
  • Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхийн айлчилж буй Энэтхэг Улсын тухай 24 баримт
  • Монгол Улсын Ерөнхийлөгч, Энэтхэг Улсын Ерөнхий сайд нарын мэдээллээс онцлох 24 эшлэл
  • Д.Амарбаясгалан: Г.Занданшатар дарга аа, өөрийнхөө хийсэн оффтейк гэрээнүүдээ өөрөө тайлбарлаарай
  • Г.Занданшатар УИХ-ын даргаар ажиллаж байхдаа нүүрсний оффтейк гэрээг нууцын зэрэглэлд авснаа мартсан бололтой
  • MCS групп мэдэгдэл гаргажээ
  • Ерөнхий сайдын хувь заяаг дэнслэх ТББХ-ны гишүүд
  • Н.Түвшинбаярын амьдралаар баримтат кино хийнэ
  • Хагас коксон шахмал түлшийг борлуулж эхэллээ
  • ТББХ 14.00 цагт хуралдаж, Ерөнхий сайдыг огцруулах асуудлыг хэлэлцэнэ
  • Д.Амарбаясгалан: Маш олон гишүүдийг олон шалтгаанаар дарамталж байна
  • БӨХ: Өнөөдрийн барилдаанд хэн түрүүлэх вэ?
  • Богдхан уулын дугуй цагаан дээрх “Хангарьд”-ын хөшөөг шинэчиллээ
  • Олимпын мөнгөн медальт О.Баасанхүүгийн амжилтыг хэн, яаж мялааж байв?
  • "Дэлхийн хуримтлалын өдөр-2025" аяны нээлт боллоо
  • Цастай өдөр цангинуулан уншмаар 10 шүлэг
  • MCS групп мэдэгдэл гаргажээ
  • Д.Амарбаясгалан: Маш олон гишүүдийг олон шалтгаанаар дарамталж байна
  • Дэлхий нийтийн үзэн ядалтын бай болоод буй Изриал улсын тухай 24 баримт
  • Д.Амарбаясгалан: Г.Занданшатар дарга аа, өөрийнхөө хийсэн оффтейк гэрээнүүдээ өөрөө тайлбарлаарай
  • Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхийн "Нийт шүүгчийн III чуулган"-д хэлсэн 24 эшлэл
  • Монголчуудын оролцож буй "Physical: Asia" шоуны тухай бид юу мэдэх ёстой вэ?
  • Хагас коксон шахмал түлшийг борлуулж эхэллээ
  • ШУУД: УИХ-ын чуулганаар "2026 оны төсөв"-ийн хүрээний мэдэгдлийг хэлэлцэж байна
  • Богдхан уулын дугуй цагаан дээрх “Хангарьд”-ын хөшөөг шинэчиллээ
  • Г.Занданшатар УИХ-ын даргаар ажиллаж байхдаа нүүрсний оффтейк гэрээг нууцын зэрэглэлд авснаа мартсан бололтой
  • ТББХ 14.00 цагт хуралдаж, Ерөнхий сайдыг огцруулах асуудлыг хэлэлцэнэ
  • Удахгүй эхлэх "Алтан цом"-ын төлөөх барилдааны ОНЦЛОГ
  • Ж.Бат-Эрдэнэ: Хоёр тал зөвшилцөөд бичгээ татах юм бол зөвхөн төсвөө хэлэлцэнэ
  • Ерөнхий сайдын хувь заяаг дэнслэх ТББХ-ны гишүүд
  • Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхийн айлчилж буй Энэтхэг Улсын тухай 24 баримт
  • ТӨРИЙН ДЭЭГҮҮР ГҮЙСЭН “ХАР МУУР”
  • Н.Түвшинбаярын амьдралаар баримтат кино хийнэ
  • Б.Жавхлан: Цалин, тэтгэврийг нэмэгдүүлэх 830 тэрбум төгрөгийг төсөвт багтаана
  • Т.Аубакир: Цалин, тэтгэврийг нэмэхийн тулд салбар яамдын зардлыг 10 хувиар танах шаардлагатай
24 баримт
  • Монгол Улсын Ерөнхийлөгч, Энэтхэг Улсын Ерөнхий сайд нарын мэдээллээс онцлох 24 эшлэл
  • Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхийн айлчилж буй Энэтхэг Улсын тухай 24 баримт
  • "Өндөр аварга" П.Бүрэнтөгсийн тухай 24 баримт
  • Удахгүй эхлэх "Алтан цом"-ын төлөөх барилдааны ОНЦЛОГ
  • Монголчуудын оролцож буй "Physical: Asia" шоуны тухай бид юу мэдэх ёстой вэ?
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото COP17 Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК