зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.06.27
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
Элчин сайд ярьж байна
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • Элчин сайд ярьж байна
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Х.Болдбаатар: Таксины үнийг нэмээд аятайхан үйлчилгээ явуулъя гэсэн чинь иргэд урдаас салаавч өглөө

2013-9-03
0
ЖИРГЭХ
Хэдхэн хоногийн өмнө таксины үнийг нэмнэ гэж хэлэн иргэдийг сандаргаад авсан О.Магнай дарга өчигдөрхөн  бууж өгч "нэмэхээ болилоо" гэж хэлсэн. Түүний энэ байр суурийн зөрүүтэй мэдэгдэл нь эдийн засгийн үндэслэлгүйгээр таксины үнийг нэмэх гэж байсан байна гэсэн хардлагыг иргэдийн дунд үүсгээд байгаа юм. Энэ асуудлаар "Такси үйлчилгээ эрхлэгчдийн холбоо"-ны тэргүүн Х.Болдбаатартай  ярилцлаа.
boldbaatar_TUEKH_middleХэдхэн хоногийн өмнө таксины үнийг нэмнэ гэж хэлэн иргэдийг сандаргаад авсан О.Магнай дарга өчигдөрхөн бууж өгч "нэмэхээ болилоо" гэж мэдэгдсэн. Түүний энэ байр суурийн зөрүүтэй мэдэгдэл нь эдийн засгийн үндэслэлгүйгээр таксины үнийг нэмэх гэж байсан байна гэсэн хардлагыг иргэдийн дунд үүсгээд байгаа юм. Энэ асуудлаар "Такси үйлчилгээ эрхлэгчдийн холбоо"-ны тэргүүн Х.Болдбаатартай  ярилцлаа.

-    Хэдхэн хоногийн өмнө таксины үнийг нэмнэ гэж байсан. Гэтэл өчигдөр нэмэхээ болилоо гэж ШӨХТГ-ын дарга О.Магнай мэдэгдлээ. О.Магнай дарга энэ мэдэгдлээрээ таксины үнийг ямар ч үндэслэлгүй, судалгаагүй нэмэх гэж байсан байна гэсэн хардлагыг төрүүлээд байна. Та нар таксины үнийг нэмэх шаардлагатай гэсэн мэдэгдэл гаргахаасаа өмнө судалгаа хийсэн үү?


-    Угаасаа таксины компаниуд алдагдалтай ажиллаж байгаа. Бид хувиараа бизнес эрхэлдэг ч төр засгаа хүндэтгээд өөрсдөө ийм ажил санаачилсан. Сүүлийн 20-30 жилд таксины үнийг төр барьж байсан. Төр оролцсон үнэ бүхэн унаж, дамдуурдаг жишээ дэлхийн бусад улс орнуудад бий. Тиймээс бид Нийслийн тээврийн газар болон ШӨХТГ-т "таксины үнийг хянаж, өгөөч" гэсэн саналыг тавьсан. Тэр нь эхний километрт 1500 төгрөг, хоёрдахь километрт 1000 төгрөг болгож өгөөч гэсэн санал юм. Тэгээд бид энэ ажлынхаа хүрээнд харилцан ажиллах санамж бичигт гарын үсэг зурсан. Мөн Нийтийн тээвэр болон ШӨХТГ-аас судалгаа хийж үзсэн. Бид үндэслэлтэйгээр үнийн саналаа тавьсан. Өнөөдөр Улаанбаатар хотын иргэд маань ганцхан зүйлийн ойлголттой байгаад байна. Бензиний үнэ л таксины үнийг тодорхойлно гэж. Ганц бензин хэрэглэдэг юм шиг ойлголттой байдаг.  Улаанбаатар хот өнөөдөр сая хүн амтай метрополист хот болсон. Такси байх ёстой юу гэвэл байх ёстой. 1000 хүнд 5-10 такси байх ёстой. Тэгэхээр сая хүн амтай хотод дор хаяж 10 мянган такси үйлчлэх ёстой юм. Гэтэл бид өнөөдөр 800-700 таксины асуудлыг яриад сууж байна шүү дээ. Таксины одоогийн үнийг бид таван жил барьсан. Нийтийн тээврийн газар болон таксины холбооноос үнийг нэмэх, бууруулдаггүй. Хоорондоо зөвшилцөөд явдаг. Ийм л учраас бид О.Магнай даргад хандсан юм. О.Магнай дарга ч хүлээж авсан. Боломжтой юм байна гэж үзсэн. Бид дэлхийн хорь гаруй орны таксины үнийг ШӨХТГ-т танилцуулсан. Хятад, Солонгос, Герман, Орост ийм байна гэдгийг нь хэлсэн. Үүнд суурь үнэ, км-ийн үнэ, хүлээлгийн үнийг нь багтаасан. Мөн тусгай такси, энгийн, шугамын такси гэж ангилсан. Жишээ нь миний бие хорин тусгай үйлчилгээтэй такси гаргаад үйлчилгээнд явуулах гэж оролдоод 170 сая төгрөгөөрөө шатсан тохиолдол бий. 

-    Монголчууд дэлхийн хэмжээний үйлчилгээг хүлээж авч чадахгүй байна гэж хэлэх гээд байна уу?

-    Тийм. Миний зохион байгуулж үйлчилгээнд гаргасан тусгай үйлчилгээтэй такси дотроо сонинтой, чихэртэй, ундаатай, цагаан бээлийтэй, малгайтай, костьюмтай, хөлөө жийгээд суух боломжтой байсан. Энэ үйлчилгээ хэсэг хүмүүст таалагдсан. Харин зарим хүмүүст таалагдаагүй. Өнөөдрийн таксины үний асуудлыг ихэнхи сурвалжлагч, сэтгүүлч нар буруу талаас нь харж, ярьж байна. Дараа дараагийн жилүүдэд Улаанбаатарыг сайхан такситай болгочих юмсан гэж зүтгэж явсан. Тэгээд яахав О.Магнай дарга мэдэгдэл хийж ард түмнээсээ уучлал гуйсан байна лээ.

-  Таксины үнийг нэмнэ гэж мэдэгдчихээд ийм амархан бууж өгч байгаа нь та бүгдийг эдийн засгийн судалгаа үндэслэлгүй юм ярьж иргэдээс мөнгө авах гэж байсан байна гэсэн ойлголтыг төрүүлж байна?

-    Бид үнийг эцэслэн тогтоогоогүй. Ийм боломжтой гэсэн зүйлийг л хэлсэн. Ер нь бол "Бидний хэлсэн үнээр явж болох юм байна.  Энэ бол сүйд болох үнэ биш юм байна" гэдгийг л О.Магнай дарга хэлсэн нь буруу болоод байна шүү дээ. Энэ бол зах зээлийн жам шүү дээ. Өнөөдөр 1500 төгрөг болгоход иргэд суухгүй бол бид алдаатай зүйл хийсэн байна гэж ойлгож болно. Хүн суугаад байвал такси үйлчилгээ улам илүү хөгжинө. "Анод" банк дампуурахад хамгийн том үүрэг гүйцэтгэсэн компани бол “Сити такси” байсан. “Голомт” банкид хүндрэлтэй байгаа зээл бол "Улаанбаатар транс спорт" таксины зээл байна. Өнөөдөр такси үйлчилгээ явуулах гэж байгаа хүн 35 сая төгрөгөөрөө үнэтэй машин авчраад, жаахан хэдэн төгрөгөөр өөрсдийгөө даатгаад, хөдөөнөөс хоёр гуравхан жил машин жолоодсон хүнд таксигаа өгч байгаа. Ийм ашиггүй ажил хийхийн оронд 35 сая төгрөгөө банкинд хадгалбал сардаа 450 мянган төгрөгийг ямар ч зовлонгүй аваад байна. Харин бид гараа хумхиад суухын оронд Улаанбаатар хотын өмнө хүлээсэн хариуцлагаа ухамсарлаад хотыг өнгө үзэмжтэй байлгаж, хөдөлмөрчдөд үйлчлэх зорилгоор такси гаргачихаад  сардаа 450 мянган төгрөгийг аваад сууж байгаа байхгүй юу.

-   Одоо такси км дутамд 700 төгрөгөөр явж байгаа. Энэ хэр бодит үнэ юм. Такси компаниуд өнөөдөр хэр алдагдалтай ажиллаж байгаа юм бэ?

-    Алдагдалтай ажиллаж байгаа. Такси компаниудад тавигддаг стандарт гэж байдаг. Дор хаяж 10 жилийн настай, зөв талдаа рүльтэй, гучин машинтай, нэг инженертэй, диспитчер, захирал, засварчин байх ёстой гэх мэтээр янз бүрийн шалгууруудыг тавьж өгдөг. Энэ бүгдийг чинь таксинаас олсон орлогоороо компани нөхөх ёстой. Үүнийгээ л нөхөж чадахгүй байгаа юм. Уг нь хуримтлал үүсгээд дараагийн таксигаа аваад парк шинэчлэл хийгээд явж байх ёстой. Үүнийг хийж чадахгүй байгаа. Тэгэхэээр 10 мянган байх ёстой такси чинь өнөөдөр 700-800 болчихоод байгаа юм. Ирэх жил 70 такситай ч болж мэднэ. Хоёрдугаарт би нэг чухал асуудлыг яръя. Монгол улсын иргэн үндсэн хуулиараа амьд явах ёстой. Иргэдийн эрүүл аюулгүй нөхцөлд амьдрах нөхцлийг хангахын тулд стандартад нийцсэн такси байх ёстой юм. Хувийн машинаараа халтуур хийдэг асуудал хөгжилтэй оронд байхгүй. За яахав хүн ам нь илүүдсэн Энэтхэг, Индонез гэх мэт оронд хямдхан такси байдаг. Гэхдээ та өөрөө тийм хямдхан үнэ цэнэгүй хүн үү?. Би бол өөрийгөө нилээн үнэтэй капитал гэж боддог. Би өнөөдөр хууль бус, хэн нэгэн хүний амины машинд сууж яваад нас барлаа гэж бодъё. Хэн хариуцлага хүлээх юм. Харин такси компанийн машинаар үйлчүүлж байгаад нас барлаа гэхэд муу сайн ч тэр такси компани чинь зорчигчийн амь насны даатгалтай, машины даатгалтай, жолооч нь сургалтад хамрагдсан байдаг юм. Тээврийн хэрэгслийн дугаар нь бүртгэлтэй байдаг. Хүмүүс 100-200 төгрөгийн хямдханыг нь хараад хувийн машинд суудаг. Тийм хямдхан амьтай хүн биш биз дээ. Нийтийн тээвэр нь дампуурсан улсад хувийн машин ихэсдэг жамтай. Бид үнээ нэмж Улаанбаатар хотдоо өнгө үзэмжтэй, хариуцлагатай таксигаар үйлчлэх гэсэн юм. Ингэснээр хотын нийтийн тээвэр цэгцтэй харагдана. Сөүл, Токио бүгд нэг стандарттай таксигаа үйлчилдэг. Энэ бол тансаг хэрэглээ. Би оюутан, тэтгэвэрийн эмээ, өвөөг суу гэж хэлээгүй. Яахав өнөөдөр таксины үнэ 1500 төгрөг болохгүй байж болно. Үр дүнгий нь нэг жилийн дараа бид таксигүй болж л хүртэнэ. Түүнээс урьдчилсан сэргийлж 2-3 жилийн өмнөхийг харж ажлаа хийе гэсэн. Тэгсэн бүтсэнгүй. Гэхдээ бид энэ ажлыг үргэлжлүүлэн хийнэ. Хойшоо суухгүй.

-    Яарч сандарсан иргэд стандартад нийцсэн такси баръя гэхээр олдоггүй шүү дээ. Эхлээд та нар таксиныхаа тоог нэмэх ёстой юм биш үү?


-    Бид их гоё зүйл бодож байлаа. Бид таксинуудыг тасалбартай болгоё гэж бодсон. Тэгээд тасалбаруудыг нь цуглууж байгаад "Хас лото" шиг сугалаат урамшуулал явуулаад таксинд суудаг хүмүүсээ урамшуулъя гэж бодож байсан юм. Цаашлаад таксины  өнгө үзэмж сайжраад гоё болоод ирэхээр жолооч нар ч хариуцлагатай болоод ирнэ. Хямдхан юм хямдхан л байдаг. Таксигаа нэмье гээд шинэ үйлчилгээ нэвтрүүлэх гэхэд ард түмэн татгалзаад  унагачихлаа. Хэдэн жилийн дараа такси бүр олдохгүй. Төрөөс такси ав гэж хэзээ ч мөнгө өгөхгүй. Одоо такси оруулж ирэхэд эдийн засгийн боломж нь хэцүү болсон байна.

-    Дэлхийн бусад улс оронд таксины үнэ ямар байдаг юм?

-    Хамгийн хямдхан нь Монгол.

-    Та нар бензин нэмэхээр үнээ нэмдэг. Эргээд бензиний үнэ буурахаар үнээ буулгадаггүй шүү дээ. Энэ удаад бусад бараа таваарын үнэ нэмэгдлээ гэж таксины үнээ нэмэх гэсэн юм уу? 

-    Үгүй. Такси бол цахилгаан, талх, усны үнэ шиг амьжиргаанд нөлөөлөхгүй. Мөнгө чинь илүү гарсан учраас таксинд сууж байгаа биздээ.

-    Хувийн таксинд явж амьжиргаагаа залгуулж байгаа хүмүүсийн эрх ашгийг боогдуулах гэлээ гэж  иргэд эсэргүүцэж байсан. Энэ асуудлыг яаж зохицуулах байсан бэ?

-    Та 10 жил дотор үйлдвэрлэсэн, стандартын шаардлага хангасан машинтай бол такси үйлчилгээ эрхэлдэг компаниуд дээр очиж бүртгүүлээд тодорхой хэмжээний төлбөр төлөөд ажилтай болох боломжтой гэсэн санааг бид гаргасан. Бид бүртгэлийн системээ сайжруулж авах гээд байгаа юм. Чи нэг машинд суугаад утсаа хаяад буувал яах юм. Хальт дугаарыг нь хараад авах юм бол тэр компанийн машин байна гээд бүртгэлээрээ гараад ирнэ шүү дээ. Харин хувийн унаанд орхиод явахад эргэж олдохгүй.  Бид хувийн унаатай хүнд эрхийг өгсөн шүү дээ. Хамгийн гол нь хувийн такситай хүмүүсийг бүртгэлжүүлээд, улсад татвар төлдөг болгох хэрэгтэй байгаа юм. Улаанбаатар хотод таван мянган такси өдөрт 175 сая төгрөгийн орлого олдог. 200 орчим сая төгрөг өдөр тутамд таксинд эргэлдэж байдаг. Үүний 10 хувийг бид татварт өгдөг.  Зөв үйлчилгээг явуулаад ирвэл улсад орох мөнгө нь ч их болно. Үйлчилгээ стандартыг нь сайжруулаад өнгө үзэмжтэй болгоод явуулъя гэж зөвшилцсөн. Зөвшилцөөд ийм үнээр явъя гэсэн. Харин ард түмэн салаавч үзүүлсэн. Би төрөөс мөнгө гуйгаагүй. Харин хэрэглэгч хохирохгүй, сайхан үйлчилгээг хүргэх гэсэн юм. Тиймээс үнэ өгөөч л гэсэн.

-    Үнэ нэмэхээс өөр арга байсангүй юу?

-    Өөр яахав дээ. Улсаас мөнгө гуйлтай нь биш. Өнөөдөр цахилгаан дулааны үнэ нэмэгдэж байна. Ингэснээр машинаа тавьдаг грашийн үнэ нэмэгдэнэ шүү дээ. Дулаан граш хоногт 7500 төгрөгийн үнэтэй болчихсон. Нэг машин угаахад 15000 төгрөг болчихсон шүү дээ. Тэгэхээр үнэ нэмэхгүй бол нөгөө бохир заваан такси хэвээрээ л байна гэсэн үг. Мөнгө гарч, орж байж такси цэвэрхэн байна.

-    Такси үйлчилгээ явуулдаг хүний хувьд нийслэлийн замын талаар ямар бодолтой явдаг вэ?


-    Би Шинэчлэлийн Засгийн газар болон Э.Бат-Үүл даргад өдөр бүр баярладаг. Асар богино хугацаанд маш их зүйл хийж болдог юм байна гэдгийг харуулж чадлаа. МАН-ынхан миний эх орон, мний нийслэл хотод хойд эцэг шиг хандаж байсан юм байна. Яагаад ард түмнийхээ төлөө ингэж үйлчилж болдоггүй байсан юм. Америк элчингийн хойд талын гүүрийг өмнөх жил найман сар барьсан. Энэ жил АН төрд гараад хоёр сарын дотор барьсан. Юмыг хийж болдог л юм байна шүү дээ. Одоо л зам шиг замтай болж байна. Өмнөх дарга нар нь өөрсдөө л баяжиж байсан болохоос биш ард түмний төлөө ингэж ажиллаж чаддаггүй байсан юм. Ядаж л О.Магнай дарга шиг ингэж зоригтой хэлж чаддаггүй л байсан байхгүй юу. Харин ч О.Магнай дарга таксины үнийг нэмэх асуудлаар зоригтой дуугарсан.
Т.Энхэлээ

0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
“Хүн худалдаалах гэмт хэргийн хохирогч төвтэй, хүүхдэд ээлтэй хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагаа” цахим модуль хичээлийг хүлээлгэн өглөө
Хүрээлэн буй орчны эсрэг үйлдэгдэж буй гэмт хэрэг, зөрчлийн хор уршгийн талаар сурагчдад мэдлэг, ойлголт олголоо
“Мансууруулах үйлчилгээтэй олсны ургамлыг устгах ажлын үр дүнг дээшлүүлэх нь” хэлэлцүүлэг орхон аймагт боллоо
Өсвөрийн сэтгүүлч-Илтгэгчдэд нэрэмжит шагнал гардууллаа
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (15)

  • asics running shoes in singapore (121.41.72.169)
    asics shoes singapore outlets asics running shoes in singapore httpasicssg.underthesunstudios.net
    2015 оны 04 сарын 20 | Хариулах
  • Зочин (124.158.92.16)
    мөнгө нь илүү гараад таксинд суудаг хүн байхгүй л байх... тэгээд ч соёлтой үйлчилгээний эхний шат нь таксины тохижилт биш жолооч нарын зан харилцаа гэж бодож байна.
    2013 оны 09 сарын 10 | Хариулах
  • Zochin (203.91.112.238)
    Мөнгө нь илүү гарсан хүн таксинд суудаг байхдаа яахав дээ хуцдаг халтар вэ
    2013 оны 09 сарын 04 | Хариулах
  • zochin (103.11.195.164)
    Bainga l ashigtai ajillaj baigaa shuu dee. Erguuteed baival Magnai taichin niiluuleed holbood taxi nii ariin honhortoo orood ta 2 naadahaa yari
    2013 оны 09 сарын 04 | Хариулах
  • Зочин (202.180.218.27)
    чи эрсдэлээ тооцож бизнесээ хийгээч. мөнгөний төлөө ажил хийж байж ард иргэдийн төлөө, хотын төлөө амьдарч байгаам шиг юм яриад элэг аваад хаячих юм. үгэнд нь итгэдэг нөхдүүд байдаг л байх да зайлуул
    2013 оны 09 сарын 04 | Хариулах
  • Зочин (93.50.159.207)
    Ард түмэний амьдрал нэг их сайжраагүй байхад таксины үнэ нэмэх нь буруу,дэлхийн улс орнуудтай харьцуулж яадагын Монгол цөөн хүн амтай дэлхийн бусад орнуудаас өөр онцлогтой
    2013 оны 09 сарын 04 | Хариулах
  • gana (49.0.147.173)
    Zugeer l neg joloochiin bolovsroltoi nuher holboo molboo udirdah yumaa. Unee nemeh bish zuv managementeer hugjuulne sh dee. Hudeenees irsen hotiin soyolgui nuhduud taxi tureeselj bn sh dee. Boldbaataraa chi naadhaa 10 jil yarilaa sh dee. Kkk yu geh ve dee
    2013 оны 09 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (202.72.245.123)
    Уул нь үнэн юм их ярьж, харин нийслэлчүүдийг нь нийтэд нь бүдүүлгээр нь дуудаж болохгүй л дээ. Хэрвээ солонгос шиг зөвхөн таксигаар үйлчилдэг бол аюулгүй, найдвартай тээвэр байхын хажуугаар, энэ олон халтуурчид замын бөглөө болохгүй, дүрэм зөрчихгүй, ер нь шахагдана л гэсэн үг.
    2013 оны 09 сарын 03 | Хариулах
  • боль доо (122.254.127.34)
    Таксиныхан боль доо,100 км-т хэдэн л зарцуулахав,мань мэтээсээ хэдийг авахав,та нар болон компанид хэд орохов,нүдэн дээр ил байна ш дээ... Хүмүүс тоо бодож чадна ш дээ,айн?
    2013 оны 09 сарын 03 | Хариулах
  • enhee (202.179.20.196)
    chi yasan olon ugtei banid ve ard tumen salaavch ogloo ch geh shig bolovson taksi gej martaj buusan ymig mini taksini jolooch butsaaj ogohuu kofe hij ogohuu teneg malaa
    2013 оны 09 сарын 03 | Хариулах
  • зочин (202.131.233.59)
    Ашгийг үнэ нэмэж биш сайн менежмент хийж олдог юм даа.Заавал үнэ нэмж байж машинаа тсэвэрлэх гээд байгаа юм уу? Хуучин цагт тээвэрт явдаг байсан жолооч нар улсын гэсэн хөрөнгө (машин) эзэмшицгээдэг байсан арчлаад яваад байдаг байсан. Өөрийнхөө унаж байгаа унааг цэвэрлээд тэрнийхээ хөлсийг ард түмнээс авах гээд байгаа юм уу? солиотой юм ярих юм даа.
    2013 оны 09 сарын 03 | Хариулах
  • МОНГОЛ (202.179.29.26)
    МАГНАЙГИЙН ЗӨВ ЮМ БАЙГАА ЮМ ДАА. ӨНДӨР ҮНЭТЭЙ БОЛООД ШААРДЛАГА СТАНДАРТЫГ НЬ САЙН МӨРДҮҮЛСЭН БОЛ ХАЛТАР, БАТАЛГААГҮЙ ХАЛТУУРЧИД БАЙХГҮЙ ТҮГЖРЭЭ БАГАСАЖ, ХӨДӨӨНИЙ МАЛАА ҮХҮҮЛСЭН МУУ СОЛОНГОС МАШИН УНАСАН НӨХДҮҮД БАРИЛГА БАРИХ БАЙСАН ЮМ. ЮМ ҮЗЭЖ НҮД ТАЙЛААГҮЙ НААД ЗАХЫН СОЁЛГҮЙ ХҮМҮҮС УБ-Р ДҮҮРЛЭЭ ДЭЭ. БОЛОВСРОЛ МУУТАЙ СЭТГҮҮЛЧИД НЬ Ч ГЭСЭН. ХӨГЖЛИЙГ МӨН ИХ ГАЦААНА ДАА.
    2013 оны 09 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (203.194.114.86)
    zarim talaar vneng heljee, MGL hvmvvs /odoo tsagt amidarch bgaa/ 50.60 jiliin daraa l onoogiin delhiin soyoliin tvwshind hvrne. Zvgeer l jishee sonsdog hogjim ochdog zah amidarch bgaa orchin, negnee hvndleh baidal, daraalald ocherloh g.m asar olon zvil deer haraarai. Odoohondoo accenttei nohdvvd mikroniihoo ah nartai muudaltschihgvihen shig yawj baiwal baraw.
    2013 оны 09 сарын 03 | Хариулах
  • зочин (202.70.42.102)
    Мөөн мөн Эбигийн авгай дүү нь
    2013 оны 09 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (210.89.232.110)
    Ene chini elbegdorjiin ehneriin duu geed bailuu yu bilee anduuraad bnuu
    2013 оны 09 сарын 03 | Хариулах
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • Алтарганы уулзвараас Таван богд групп хүртэлх авто замыг хааж, шинэчилнэ
    6 цаг 28 мин
  • Хилийн боомтууд долдугаар сарын 11-15-ны өдрүүдэд түр хаана
    6 цаг 42 мин
  • "Автотээвэрчдийн улсын III зөвлөгөөн" өндөрлөлөө
    7 цаг 20 мин
  • Зургаадугаар сарын сүүлч өдрүүдийн цаг агаарын урьдчилсан төлөв
    8 цаг 1 мин
  • Л.Энх-Амгалан: Боловсролын сайд П.Наранбаярын "гөлөг төөрүүлсэн" мэдэгдэлд зориулж хэдэн үг хэлье
    8 цаг 45 мин
  • “Рио Тинто” компанийн Зэсийн группийн захирал Кейти Жаксоныг хүлээн авч уулзав
    8 цаг 53 мин
  • Даншиг наадмын 256 бөхийн барилдаанд Өмнөд Солонгосын 3 бөх барилдана
    9 цаг 16 мин
  • Нарны зам дагуу зөвшөөрөлгүй ажил гүйцэтгэж буй компани явган хүний зам эвдсэн зөрчлийг арилгууллаа
    9 цаг 21 мин
  • Д.Цогтбаатар: Тамхины хууль бол хамгийн амжилттай хэрэгжсэн хуулиудын нэг
    9 цаг 26 мин
  • Хууль тогтоомжийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийн эцсийн хэлэлцүүлгийг хийлээ
    9 цаг 43 мин
  • Д.Батлут: Үндэсний дархлааг бүх түвшинд төлөвшүүлэх бодлого барьж ажиллана
    10 цаг 14 мин
  • "ТЭЦ III"-ын арын уулзварыг хааж, борооны ус зайлуулах шугам хоолой угсарна
    10 цаг 23 мин
  • Интермед эмнэлгийн хуульч: Буруутай, буруугүйг хуулийн байгууллага тогтооно
    10 цаг 44 мин
  • Эрчим хүчний тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг өргөн мэдүүлэв
    10 цаг 50 мин
  • Үргэлжилсэн бороотой өдрүүдэд уншвал зохих шүлгүүд
    10 цаг 57 мин
  • Тахилтад бага сургууль, цэцэрлэгийн цогцолбор ашиглалтад орно
    11 цаг 42 мин
  • Гэр хорооллыг нүүрснээс нарны эрчим хүч рүү шилжүүлэх төслийн талаар санал солилцов
    11 цаг 57 мин
  • Архангай аймгийн Төвшрүүлэх суманд 3.7 магнитудын хүчтэй газар хөдөлжээ
    12 цаг 4 мин
  • Шадар сайд С.Амарсайхан: Нисдэг тэргээр үзүүлэх түргэн тусламжийн шинэ стандарт нэвтэрлээ
    12 цаг 13 мин
  • Амьдарч байгаа орчин, ажиллаж байгаа газрынхаа аюулгүй байдлыг шалгаж, мэдлэг мэдээллээ нэмэгдүүлэхийг зөвлөж байна
    12 цаг 22 мин
  • Ерөнхий сайд Г.Занданшатарын ХӨСҮТ-д ажиллахдаа хэлсэн үгээс онцлох 15 эшлэл
  • У.Хүрэлсүх: Онцгой байдлын албыг орчин үеийн мэргэжлийн байгууллага болгон хөгжүүлэхийг бүх талаар дэмжинэ
  • МОНГОЛБАНК: Тэтгэврийн зээлтэй 281 мянган зээлдэгч байна
  • С.Амарсайхан: Онцгой байдлын албанд зүтгэнэ гэдэг бол эгэл жирийн сонголт биш
  • Манай улсад айлчилж буй Узбекистаны Ерөнхийлөгч Шавкат Мирзиёев гэж хэн бэ?
  • Хөгжлийн салхи сэвэлзэж буй Узбекистан улсын тухай бид юу мэдэх вэ?
  • Үргэлжилсэн бороотой өдрүүдэд уншвал зохих шүлгүүд
  • Монгол Улс, Узбекистан Улсын Ерөнхийлөгч нарын мэдээллээс онцлох 24 эшлэл
  • С.Бямбацогт: Данхар бүтцийг дарга нараас эхэлж цомхотгоно
  • О.Номинчимэг: Мэргэжлийн хяналтгүй болсноос хойш нэгдсэн шалгалт гэдэг зүйл байхгүй болчихсон
  • С.Амарсайхан: Стандарт хаана байна, тэнд аюулгүй байдал, сэтгэл ханамж байдаг
  • Манай улсад айлчилж буй Казахстаны Гадаад хэргийн сайд Мурат Нуртлеу гэж хэн бэ?
  • М.Ганхүлэг: Монгол адууны удмын сан, генетик нөөцийг хамгаалах тухай тогтоолын төслийг өргөн мэдүүлнэ
  • Засгийн газрын сайд нарын багцаас хэдэн төгрөгийн хэмнэлт хийх вэ?
  • З.Бямбачулуу: Хутагтын 222 жилийн үнэ цэнг морин хууранд шингээсэн
  • Монгол Улсын Ерөнхий сайд БНХАУ-ын Элчин сайдыг хүлээн авч уулзлаа
  • Нөөцийн махыг хямдралтай үнээр борлуулж байна
  • Танилц: БҮТ-ийн захирал Г.Гантуяагийн ажлын ЗАМНАЛ
  • МАН-ын рейтинг тасралтгүй уруудаж, АН-ынх аажмаар өсөж байна
  • Ойрын өдрүүдийн цаг агаарын урьдчилсан төлөв
  • УИХ: Засгийн газрын бүрэлдэхүүний тухай хуулийн төслийг хэлэлцэнэ
  • Ерөнхий сайд Г.Занданшатарын ХӨСҮТ-д ажиллахдаа хэлсэн үгээс онцлох 15 эшлэл
  • ЗГ: 2025 оны төсвийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах талаар хэлэлцэж байна
  • Манай улсад айлчилж буй Узбекистаны Ерөнхийлөгч Шавкат Мирзиёев гэж хэн бэ?
  • Үргэлжилсэн бороотой өдрүүдэд уншвал зохих шүлгүүд
  • О.Номинчимэг: Мэргэжлийн хяналтгүй болсноос хойш нэгдсэн шалгалт гэдэг зүйл байхгүй болчихсон
  • С.Бямбацогт: Данхар бүтцийг дарга нараас эхэлж цомхотгоно
  • Танилц: БҮТ-ийн захирал Г.Гантуяагийн ажлын ЗАМНАЛ
  • Бага насны хүүхдийг голын эрэг дагуу ганцааранг нь үлдээхгүй байхыг анхаарууллаа
  • Хөгжлийн салхи сэвэлзэж буй Узбекистан улсын тухай бид юу мэдэх вэ?
  • С.Амарсайхан: Стандарт хаана байна, тэнд аюулгүй байдал, сэтгэл ханамж байдаг
  • З.Бямбачулуу: Хутагтын 222 жилийн үнэ цэнг морин хууранд шингээсэн
  • МОНГОЛБАНК: Тэтгэврийн зээлтэй 281 мянган зээлдэгч байна
  • Нөөцийн махыг хямдралтай үнээр борлуулж байна
  • Дэвид Бекхэм: Английн хөлбөмбөгийн домог
  • С.Ганбаатар: Хэдхэн хүн баяжаад, бусад нь хараад суудаг байж болохгүй
  • С.Бямбацогт: Яамдын дарга нарын тоог цөөлнө
  • Интермед: Танилтай нь урдуур орж, танилгүй нь ард үлддэг асуудал манай эмнэлэгт байхгүй
  • 3х3: Монголын эрэгтэй шигшээ баг ДАШТ-ийг өндөрлүүллээ
  • Монгол Улс, Узбекистан Улсын Ерөнхийлөгч нарын мэдээллээс онцлох 24 эшлэл
24 баримт
  • Манай улсад айлчилж буй Казахстаны Гадаад хэргийн сайд Мурат Нуртлеу гэж хэн бэ?
  • Монгол Улс, Узбекистан Улсын Ерөнхийлөгч нарын мэдээллээс онцлох 24 эшлэл
  • Хөгжлийн салхи сэвэлзэж буй Узбекистан улсын тухай бид юу мэдэх вэ?
  • Манай улсад айлчилж буй Узбекистаны Ерөнхийлөгч Шавкат Мирзиёев гэж хэн бэ?
  • МОНГОЛБАНК: Тэтгэврийн зээлтэй 281 мянган зээлдэгч байна
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото Элчин сайд ярьж байна Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК