“Монгол ТВ” телевизээс санаачлан гурав дахь жилдээ “Монголын телевизүүдийн чуулган”-ыг 2016 оны 02-р сарын 25-26-нд Туушин зочид буудлын Соёмбо танхимд зохион байгуулж байна. Энэ жил “Контентын үнэлэмж - Монголд” сэдвийн дор телевиз, дүрсний уран бүтээлчдийг цуглуулж, бүтээж буй контентийн үнэ цэнэ, агуулга, түгээлт, бэрхшээл зэргийг хэлэлцэж байна. Өнөөдөр Монголчууд гурван саяулаа 280 гаруй телевиз үзэж байна. Нэг хүнд ногдох телевизийн тоогоор дэлхийд тэргүүлдэг. 16216 хүн тутамд нэг телевиз ногдож байна. цөөн хүн амд ингэж олон телевиз байгаа нь контентийн өрсөлдөөнийг ширүүн болгож байгаа хэдий ч үзэгчидэд хүргэж байгаа контент /агуулга/-ыг улам чанартай болгохыг шаардаж байна. Максима Медиа компанийн бэлтгэсэн 2015 оны телевиз үзэлтийн судалгааны нэгдсэн тайланд Улаанбаатар хотын дундаж үзэгч өдөрт 293 минутыг телевиз үзэхэд зарцуулж байгаа нь өмнөх онтой харьцуулахад 10 минутаар (3%)-р буурсан үзүүлэлт байна. Энэ нь үзэгч олон чанаргүй мэдээллээс илүү чанартай бүтээлийг илүүд үзэх болсоныг илтгэж байна. Тиймээс “Монголын телевизүүдийн чуулган” энэ удаад “Контентын үнэлэмж Монголд” сэдвийн дор зохион байгуулагдаж байна. Чуулганд Мэдээлэл технологи, шуудан харилцаа холбооны газар, Харилцаа холбооны зохицуулах газар, Оюуны өмчийн газар болон Монголын телевиз, хэвлэл мэдээлэлийн байгууллагын 100 гаруй төлөөлөл оролцож байгаагаас гадна Bloomsbury Partners, Bomanbridge, Endemol Shine group, Fremantle media, Legendary television, The sportsman media group, Asiasat зэрэг олон гадаадын телевиз, студийн төлөөлөл оролцож өөрсдийн нэвтрүүлэг, форматыг танилцуулж, туршлагаасаа хуваалцах юм.
Технологийн хурдтай хөгжлийн нөлөөгөөр хүмүүний амьдралын хэмнэл өөрчлөгдөж КОНТЕНТ гэдэг далайд зүгээ олохгүй хөвсөөр байна. Хүнийг хөдөлгөгч хүч нь оюун ухаан. Харин оюун ухааны хөгжилд нөлөөлөгч нь КОНТЕНТ. Тэгвэл энэхүү контентыг бүтээгчид зорилгоо нэгтгэж, дэлхийн тавцанд хүрэх алсын зорилгоо хэлэлцэж, өмнөө тулгарч буй асуудлуудаа хамтдаа ярилцаж, нэгдсэн шийдэлд хүрэх цаг болжээ.
Энэ удаагийн “Монголын телевизүүдийн чуулган”-аар Монголын телевизүүдийн Контент ба түгээлт - Тулгарч буй шинэ бэрхшээлүүд, Зохиогчийн эрхийн зөрчил ба алдагдсан боломжууд, Телевизийн бизнес ба ёс зүй, Контентын үнэлэмж Монголд, Зар сурталчилгаа нийлүүлэгчид/ маркетерууд Телевизээс юу хүсдэг вэ? гэсэн сэдвээр салбар хуралдаануудаар хэлэлцүүлэг өрнүүлнэ.
Чуулганы хоёр дахь өдөр буюу 2016 оны 02 сарын 26-ны өдөр “Контент бүтээгчдийн өдөрлөг” танилцуулга, үзэсгэлэн зохион байгуулагдана. Үзэсгэлэнгийн үеэр контент, форматын худалдаа, студи, дистрибютерүүдтэй танилцах арга хэмжээ, уулзалтууд болно.
О.Гомбожав, "Maxima media" ХХК-ийн Гүйцэтгэх захирал: “Телевизийн салбарын хувьд Телевизийн рейтингийг, улмаар ашиг орлогыг нь тодорхойлох гол хүчин зүйл нь контент болж байна. Гэхдээ контентын бизнес Монголд зүй ёсоороо хөгжих гадаад болон дотоод орчин тийм ч таатай биш, тэрхүү орчинд тохирсон салбарын бодлого төдийлөн тодорхой бус байна.”
Билл Гэйтс, “Майкрософт” компанийг үүсгэн байгуулагч: “Контент илүү чанаржиж, тэр хэрээрээ илүү үнэ цэнэтэй болж байна.” гэж хэлж байжээ.
Контент бүтээгчид бол авъяастай хүмүүсийн цуглуулга биш улс орны эдийн засагт хувь нэмрээ бодитоор оруулдаг, оюуны үйлдвэрлэгчид юм. Тиймээс энэ удаагийн “Монголын телевизүүдийн чуулган” цаг үеэ олсон, телевиз, дүрсний уран бүтээлчдийг цаашдын өнгө төрхийг тодорхойлж, амжилттай болно гэж зохион байгуулагчид үзэж байна.