зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.07.08
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
Элчин сайд ярьж байна
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • Элчин сайд ярьж байна
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Т.Бямбаа: Үндэсний үйлдвэрлэгчид хийж байна, чадаж байна

2016-4-16
0
ЖИРГЭХ

Зам барилгын  ажлын улирал эхэлж байгаатай холбогдуулан Монголын авто замчдын холбооны ерөнхийлөгч Т.Бямбаатай ярилцлаа.

 

- Энэ жил замчдын харьцангуй эрт тодруулбал та бүхний хүсдэг цагт зам, гүүрийн барилгын ажил эхэлж байна. Замчид бэлэн үү?

 

- Харьцангуй эрт эхэлж байгаа нь үнэн. Гэхдээ замчид зөвхөн энэ жил ч биш жил бүр цаг дулаарахтай зэрэгцээд ажилдаа гарахад бэлэн болчихсон, бэлтгэл ажлаа хангачихсан байдаг.

 

- “Бэлэн болчихсон” гэдгээ та бага зэрэг тодруулаач?

 

- Тендерээ эрт зарлаад, гэрээ хэлэлцээрээ хийгээд, ажил нь тодорхой болчихсон бол манайхан хоёрдугаар сараас л бэлтгэл ажлаа эхлүүлээд, 3 дугаар сарын сүүлээр, 4 дүгээр сарын эхээр ажилдаа гарчихдаг. Өнөөдөр л гэхэд жил дамнан гүйцэтгэж байгаа замын ажилтай компаниуд аль хэдийн ажлын талбар руу томилолтоо аваад оччихсон байгаа. Энэ жилийнх шиг ажил эрт эхлүүлэх боломж нөхцөлүүд хангагдчихаад байдаг бол улирлын чанартай ажилтай манай салбарынханд үнэхээр хэрэгтэй.

 

- Тендер эрт зарлагдаад, гэрээгээ байгуулаад, оны эхэнд санхүүжилт ороод ирлээ гэж мөрөөдье л дөө. Тэгвэл?

 

- Замчдын мөрөөдөл мөн шүү. Тийм цаг удахгүй ирэх болтугай. Цаг цагаараа байдаггүй гэдэг шиг улс орон дандаа энэ хэвээрээ байхгүй шүү дээ. Зам барилгын ажил 11 дүгээр сар гэхэд бүх ажил зогсдог. Гэхдээ бид өвлийн улиралд  инженер техникийн ажилчдын сургалтаа явуулж, мэдлэг боловсролоо дээшлүүлэх, шинэ технологи, техник тоног төхөөрөмжөөр чадамжаа сайжруулах ажил тасралтгүй хийгддэг. Чиний хэлсэнчлэн нөхцөл байдалд бид ажилладаг бол өдийд аль хэзээний ажил эхэлчихсэн, бужигналдаад, ёстой сайхан байна шүү дээ.

 

- Санхүүжилтын асуудлыг хойш тавиад асуухад төртэй байгуулах гэрээ, хэлцлийн түвшний асуудал бүрэн цэгцэрчих байгаа юу?

 

- Он дамжиж хийж байгаа ажлуудын гэрээ дүгнэгдээд, үргэлжилж байгаа. Энэ жил шинээр эхлүүлж байгаа ажлуудын хувьд Хөшигийн хөндий рүү тавигдах хурдны зам, БНХАУ-ын Засгийн газрын буцалтгүй зээл тусламжаар хийгдэх замуудын гэрээ хэлэлцээр удахгүй эцэслэгдэх гэж байна. Өвөлжингөө л хэлэлцээрүүд үргэлжилсэн. Яг үүн шиг хүйтний улиралдаа тендерээ зарлаад, гэрээгээ эцэслэчихээд байвал хаа, хаанаа үнэхээр хэрэгтэй. Энэ жилийн хувьд улсын төсвийн хөрөнгөөр шинээр эхлүүлж байгаа ажил цөөхөн байгаа.

 

- Төр захиалагч байдаг онцгой нөхцөлтэй цөөн салбарын нэг нь зам, гүүрийн барилга. Ийм захиалагчтай хамтран ажиллахын давуу, сул тал нь юу байдаг юм бэ?

 

- Бизнесийн байгууллагууд олон талт захиалагч, хамтрагчидтай байдаг. Манай салбарын хувьд ихэнхдээ төрийн захиалгат ажил байдгаараа онцлог. Төсвийн хөрөнгөөр барих ажлаас гадна гаднын зээл тусламжийн хөрөнгөөр барих байлаа ч захиалагч нь төр л байдаг. Энэ харилцаанд давуу тал байна. Төрийн оролцоо өндөртэй гэдэг утгаараа гүйцэтгэлийн мөнгө нь хойшилсон ч найдвартай ордог. Сул тал нь бас төр мөнгөгүй болчихвол санхүүжилт хойшилно. Төрөөс авсан багахан хэмжээний урьдчилгаа мөнгө хүрэлцэхгүй, шаардлагатай санхүүжилт ороогүй ч ажлаа үргэлжлүүлэхийн тулд бид туслан гүйцэтгэгч, ханган нийлүүлэгч байгууллагуудтайгаа дараа төлбөрт нөхцөлтэйгээр хамтран ажиллах болдог. Тэр ч байтугай компанийн захирлууд маань өөрийн өмч хөрөнгөө барьцаанд тавьж зээл авч ажлаа хийх үе ч олон бий. Ажил хугацаандаа хийгдэхгүй, гэрээний хугацаа хойшилж байгаа нь бараа, материал, тоног төхөөрөмж худалдаж авахад зарцуулж байгаа гадаад валютын ханшийн зөрүү, зээлийн хүү, татвар, нийгмийн даатгалын өр, ажилчдын цалин гээд олон эрсдэлийг зам, гүүрийн барилгынхны нуруун дээр дарамт болж буудаг. Харин ч манай замчид “ажлаа хийсэн л юм чинь ямар ч байсан санхүүжилт ороод ирчихнэ” гэсэн байдлаар маш хүлээцтэй ханддаг. Ажлаа хугацаанд нь хийхийн тулд бид ингэж хичээж байгаа шиг, төр хугацаанд нь ажлаа хийхгүй бол “хар дэвтэр”-т бичнэ гэдэг шиг ээ санхүүжилтээ гэрээгээр хүлээсэн цаг хугацаандаа олгох тал дээр илүү л хариуцлагатай ажилламаар байгаа юм. Ер нь л бол манай салбарын ажил итгэлцэл дээр л тогтдог.

 

- Замын компаниуд өмнөх жилүүдийн гүйцэтгэлийнхээ санхүүжилтыг хэр авч байгаа бол?

 

- Одоогийн байдлаар аваагүй компаниуд нэлээд байна. Бид энэ талаар Сангийн яам, Хөгжлийн банк, Нийслэлийн удирдлагуудад хандаад байна. Гэхдээ зарим  санхүүжилт  тодорхой хэмжээгээр шийдэгдэж байгаа.

 

- Төртэй хамгийн нягт харилцаатай байдаг гэдэг утгаараа салбарын сайд, төрийн менежментийн баг солигдох нь та бүхний ажилд хэр нөлөөлдөг бэ?

 

- Мэргэжлийн холбоодтой уулзаж, нөхцөл байдлаа ярилцаж байхад манай салбар харьцангуй тогтвортой үйл ажиллагаагаа явуулдаг, савалгаа багатай байдаг юм байна аа гэх дүгнэлтийг хийдэг шүү. Ажил л байх юм бол салбарын яам нь, сайд нь төрийн бус байгууллага, хувийн компаниудтайгаа ойлголцол сайтай, харилцан дэмжлэгтэй ажиллаж чадаж байна аа гэж бусад салбарынхан хэлдэг юм.  Бидэнд ч энэ байдал мэдрэгддэг. Мөнгө, санхүүгийн асуудал хүндрэлтэй байдаг ч гэсэн одоо ажиллаж байгаа менежментийн баг бодлого, зохицуулалтынхаа тал дээр замчидтайгаа ойлголцож, хамтран ажиллаж чадаж байгаа. Өнөөдрийн байдлаар л гэхэд манай холбоо яамтай гэрээ байгуулаад  төрийн зарим чиг үүргийг төрийн бус байгуулагаар шилжүүлэн гүйцэтгэх ажлын хүрээнд хэд, хэдэн ажлыг хариуцан  ажилладаг байх жишээтэй.

 

- Тухайлбал...

 

- Зам, гүүрийн барилгын үйл ажиллагаа эрхлэх тусгай зөвшөөрөл, сургалт гэх мэт чиглэлд бид ажиллаж байгаа.

 

- Өнөөдөр бизнесээ эхлүүлэх гэж байгаа, энэ салбарт хөрөнгө оруулахыг хүсэж залууст энэ салбарт хүч үзэх орон зай, боломж хэр байдаг юм бол?

 

- Мөнгөтэй л бол шороо овоолоод, тэгшлээд, зам барьчхаж болох юм шиг амархан ойлгодог. Хүмүүсийн гаднаас нь хараад ойлгож байгаа шиг тийм ч амархан салбар биш ээ. Зам барих ажил өдөр бүр ард түмний нүдэн дээр, өдөр бүрийн хяналт, өдөр бүрийн хэрэгцээн дунд өрнөдөг юм ш дээ. Тэр ч хэрээр мэргэжлийн хийгээд хүндхэн салбар шүү. Яг өнөөдрийн байдлаар тусгай зөвшөөрөлтэй 500 гаруй компани байна. Замын чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулдаг нь, тэр дундаа үндэсний бүтээн байгуулалтад мэргэжлийн түвшинд оролцож байгаа нь цөөхөн байна. Мөнгөтэй бүхэн ч хийчихдэг ажил биш, эрсдэлтэй салбар.

 

- Эрсдэлтэй байгаагийн хэрээр төрийн зохицуулалт, бодлогын дэмжлэг илүү их хэрэгтэй байх?

 

- Тийм ээ. Төр санхүүжилтээ аль л болох цагт нь олгодог болоосой. Үүнээс гадна бодлогын хүрээнд төрийн дэмжлэг цаг ямагт хэрэгтэй. Жишээ нь энэ жил замын салбарт хийгдэх томоохон ажлууд БНХАУ-ын зээл, тусламж, концесийн гэрээгээр хийгдэх гэж байгаа. Гэрээ ёсоор тухайн улс орнуудын гүйцэтгэгч нар хийнэ. Харин энэ ажилд үндэсний компаниудаа  30 хувьд оруулах гэрээний заалтаа бариад ажиллавал тэр хэрээр компаниудад дэмжлэг болно. Монгол Улсын Их Хурлаас 2010 онд Шинэ бүтээн байгуулалтын хөтөлбөр баталж, авто зам, гүүрийн ажилд нэлээд өргөн хүрээнд, алсын хараатай зорилт дэвшүүлсэнтэй холбогдуулаад замын барилгын компаниуд маань техник, технологийн паркаа нэлээд гайгүй шинэчилсэн. Яг одоо өндөр хөгжилтэй орнуудад  ашиглаж байгаа бетон хучилтын машин, хүйтнээр дахин боловсруулах  технологийн машинууд гээд маш өндөр өртөгтэй тоног төхөөрөмжүүд зээл, лизингээр авчихсан байх жишээтэй.

 

- Гадаад компаниудтай нэг төсөл дээр хамтарч ажиллах нь боловсон хүчний чадамжийн хувьд дэвшил авчирдаг байх?

 

- Тэгнэ ээ. Гэхдээ манай үндэсний компаниудын өнөөдрийн чадамж, ажиллах боловсон хүчний мэдлэг боловсрол дэлхийн хэмжээнд үнэлэгдэхүйц, ашиглаж буй техник тоног төхөөрөмж, мөрдөж буй технологи, стандарт нь ижил түвшинд байгаа. Цаг хугацааны хувь зам, гүүрийн ажлын шаардлагатай цагт эхэлдэг, мөнгө санхүүжилт нь хуваарийнхаа дагуу ороод байгаа тохиолдолд гадныхнаас дутах зүйл алга. Шинээр барьж байгаа нисэх буудлын хөөрч буух талбай, зам барилгын ажлыг үндэсний авто зам барилгын компаниуд хийж байна, чадаж байна.  Сонсголонгийн бетон  замыг манай замчид нийлээд барьсан. Өнгөрсөн 10 дугаар сард Германы инженерийн нийгэмлэгийн төлөөлөгчид манай байгууллага дээр ирж ажиллахад Сонсголонгийн замыг үзүүлсэн. “Яг л манай түвшинд, стандартын дагуу хийдэг юм байна. Ийм богино хугацаанд, цаг улирлын эрс тэс нөхцөлд бетон зам барьж байгаа та нараас харин ч бид суралцах зүйл байна” гэж хэлсэн. Монгол инженерийн ухаан, Монголын замчдын хөдөлмөр хаана ч гологдохгүй гэдгийг нэг тод илрэл мөн биз дээ. Бид бусад салбараас түрүүлээд өөрсдөө хөндлөнгийн хяналтаа хийдэг болчихсон гээд ахиц дэвшил олон байгаа. Замын салбарын техник, технологи үргэлж сайжирч байгаа гэлээ. Боловсон хүчний хувьд нэгдсэн бодлогоор гадаадад сургах, мэргэшүүлэх, мэргэжилтэй ажилчин бэлтгэх талаар ямар ажил хийж байна вэ? Хараад байхад орон нутгийн ажилгүй яваа залуусыг улирлын чанартай ажиллуулах нь л их байгаад байх шиг байдаг. Би буруу ойлголттой ч байж магадгүй юм. МСҮТ –ээр авто замын техникч, замчин бэлтгэх анги нээгдэж, сургалтууд эхэлсэн. Авто замын инженер бол эрэлт ихтэй мэргэжил. ШУТИС, Техник технологийн коллежид бэлтгэдэг байсан бол одоо Батлах хамгаалахын их сургууль, Үндэсний технологийн сургууль, Барилгын технологийн сургууль гэх мэт найман сургууль тус мэргэжлээр элсэлт авч, зарим нь төгсөлтөө хийгээд эхэллээ. Дээрх сургуулиудын сургалтын хөтөлбөр, багшлах боловсон хүчин ,төгсөгчдийн чадварын асуудалд бид анхаарал хандуулж, шаардлага хангахгүй байгаа зарим тохиолдолд Боловсрол Соёл Шинжлэх ухааны яаманд хандаж, албан бичиг өгсөн байгаа. Салбарын сайд ч энэ асуудалд анхаарал хандуулж, гадаадад инженер бэлтгэх талаар ярилцаж байгаа юм билээ. Тогтвортой үйл ажиллагаа явуулж байгаа компаниуд ч энэ талаар санаачилгатай ажиллаж, инженер техникийн ажилтнуудаа  сургаж байгаа. Авто замын холбоо ч энэ тал дээр байнга анхаарал хандуулж, ажилладаг. Манай холбоо 2010 оноос зөвлөх, мэргэшсэн инженерийн зэрэг олгох сургалт, геодезийн туслах, лаборант, замчин, механизмчин бэлтгэх сургалтыг өөр дээрээ шилжүүлж авсан. Германы инженерийн нийгэмлэгтэй энэ тал дээр хамтарч ажиллаж, даамал, мастер, инженерүүдээ дадлагажуулах ажил яриа, хэлэлцээрийн түвшинд явж байгаа. Мөн Зам Тээврийн Яам, Бээжингийн зам харилцааны их сургуультай хамтран ажиллах гэрээ байгуулан 2013 оноос эхлэн  сургалтын төлбөрийн 100%, 50% тэтгэлэгтэйгээр оюутнуудыг сургаж байна. Үүнээс 20 нь авто зам, гүүрийн барилгын инженерээр  бэлтгэгдэж байна.  Эдгээр оюутнуудаас  хичээл сурлагаараа тэргүүлж байгаа 8 оюутны 4 жил суралцах хугацааны  байрны зардал, тэтгэлэгийг замын компаниуд гэрээ байгуулан олгож байгаа. Хамгийн ойрын хугацаанд л гэхэд 4-р сард багтаагаад 17 замын инженерийг Японд дадлагажуулах ажилтнаар явуулах гэж байна. Японд очоод яг мэргэжлээрээ дадлагажина. Инженерүүдээ хэлний сургалтад суулгаж, Японы талаас хоёр удаа хэлний шалгалт аваад 40 мэргэжилтнээс 17 хүн нь шалгарчихаад байна. Мөн Японд авто зам, гүүрийн мэргэжлээр инженер бэлтгэхээр ажиллаж байна. Эдийн засаг хүнд, ажил хумигдмал байгаа энэ үед хэцүү байна гээд суугаад байх биш цаг хугацаагаа ашиглаад боловсон хүчнээ бэлтгээд, мэргэшүүлээд авна л гэсэн зорилготой ажиллаж байгаа.

 

Ярилцсанд баярлалаа.

0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
Наадмын хуушуур хийх зөвшөөрөл олгохдоо асуудал үүсгэхгүй байхыг анхааруулжээ
Наадмын хуушуур хийх зөвшөөрлийг дүүргүүд олгоно
Ойрын өдрүүдийн цаг агаарын урьдчилсан төлөв
ДЦС-5 төслийн хувийн хэвшлийн түншлэгчийг сонгох урьдчилсан шалгаруулалтад 3 оролцогч шаардлага хангаж, хураангуй жагсаалтад багтлаа
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (4)

  • Зочин (182.160.3.118)
    mongol zuils tegeed haana bainaa 100 nii 10 huwid hurwel ih ymdaa
    2016 оны 04 сарын 16 | Хариулах
  • Зочин (43.242.242.224)
    Unen lalriin bizda da.
    2016 оны 04 сарын 16 | Хариулах
  • Зочин (43.242.242.224)
    Энэ Долдойгоор манай авто замчид магтуулах дээрээ тулахгүй ээ.Авто замчдыг дэмжих биш эсрэг ажиллагаа явуулдаг нөхөр.Яамны тендерийг дамлаж зуучилдаг гол эздийн нэг.Зам тээврийн яамныхан ч болгоомжлох хэрэгтэй.Хамт луйвар хийгээд очиж олиод өөрийгөө цэвэр аваад гарах түгжэлүүдийн нэг шүү. АТГ анхааралдаа авч ажиллах хэрэгтэй.Манай авто замынхан ч энэ нөхрөөс холуур яваарай.Олны үг ортой гэдэгт итгээрэй.Мэддэг хүн хэлж байна шүү.
    2016 оны 04 сарын 16 | Хариулах
  • Зочин (43.242.242.224)
    Энэ Долдойгоор манай авто замчид магтуулах дээрээ тулахгүй ээ.Авто замчдыг дэмжих биш эсрэг ажиллагаа явуулдаг нөхөр.Яамны тендерийг дамлаж зуучилдаг гол эздийн нэг.Зам тээврийн яамныхан ч болгоомжлох хэрэгтэй.Хамт луйвар хийгээд очиж олиод өөрийгөө цэвэр аваад гарах түгжэлүүдийн нэг шүү. АТГ анхааралдаа авч ажиллах хэрэгтэй.Манай авто замынхан ч энэ нөхрөөс холуур яваарай.Олны үг ортой гэдэгт итгээрэй.Мэддэг хүн хэлж байна шүү.
    2016 оны 04 сарын 16 | Хариулах
  • Зочин (43.242.242.224)
    Энэ Долдойгоор манай авто замчид магтуулах дээрээ тулахгүй ээ.Авто замчдыг дэмжих биш эсрэг ажиллагаа явуулдаг нөхөр.Яамны тендерийг дамлаж зуучилдаг гол эздийн нэг.Зам тээврийн яамныхан ч болгоомжлох хэрэгтэй.Хамт луйвар хийгээд очиж олиод өөрийгөө цэвэр аваад гарах түгжэлүүдийн нэг шүү. АТГ анхааралдаа авч ажиллах хэрэгтэй.Манай авто замынхан ч энэ нөхрөөс холуур яваарай.Олны үг ортой гэдэгт итгээрэй.Мэддэг хүн хэлж байна шүү.
    2016 оны 04 сарын 16 | Хариулах
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • Төв аймгийн Бүрэн сумыг Хөдөлмөрийн гавьяаны улаан тугийн одонгоор шагналаа
    11 цаг 53 мин
  • Н.Учрал: Хил холболтын бүтээн байгуулалтын ажил товлосон хугацаандаа үргэлжилж байгаа
    11 цаг 58 мин
  • Наадмын хуушуур хийх зөвшөөрөл олгохдоо асуудал үүсгэхгүй байхыг анхааруулжээ
    12 цаг 48 мин
  • Наадмын хуушуур хийх зөвшөөрлийг дүүргүүд олгоно
    12 цаг 55 мин
  • Ойрын өдрүүдийн цаг агаарын урьдчилсан төлөв
    13 цаг 6 мин
  • Япон Улсын Цог Жавхлант Эзэн Хаан Нарүхито Ус сувгийн удирдах газарт зочиллоо
    13 цаг 11 мин
  • ДЦС-5 төслийн хувийн хэвшлийн түншлэгчийг сонгох урьдчилсан шалгаруулалтад 3 оролцогч шаардлага хангаж, хураангуй жагсаалтад багтлаа
    13 цаг 59 мин
  • Олон улсын баялгийн сангуудын институцид "Үндэсний баялгийн сан" гишүүнээр элслээ
    14 цаг 6 мин
  • Үндэсний их баяр наадмын тухай хуулийн өөрчлөлтөөр үндэсний нэгдмэл үнэт зүйлийг төлөвшүүлнэ
    15 цаг 12 мин
  • А.Энхтуул: Цаашид шатрын спортыг хөгжүүлэхэд хүчин зүтгэнэ
    15 цаг 47 мин
  • Ардын жүжигчин Аюурзанын Долгорт Хөдөлмөрийн баатар цол хүртээлээ
    15 цаг 52 мин
  • Япон Улсын Цог Жавхлант Эзэн Хаан Нарухито “Чингис хаан” үндэсний музейд зочиллоо
    15 цаг 56 мин
  • Ардын жүжигчин Ц.Төмөрбаатар: Таныхаа нэрийг унагаахгүй өдийг хүрлээ гэж аавдаа хэлнэ
    16 цаг 10 мин
  • Бид хоёрын амжилтыг хуваалцаж баяр хүргэдэг Монголчууддаа баярлалаа
    16 цаг 53 мин
  • Хөдөлмөрийн баатар П.Бадарч: Яруу найрагчийн хамгийн сайхан үе бол шүлгээ бичиж дуусгах мөч
    16 цаг 59 мин
  • Нэр бүхий эрхмүүдэд төрийн дээд цол, одон, медаль хүртээлээ
    17 цаг 11 мин
  • Баяр наадам, амралтын өдрүүдэд аялал зугаалгаар хөдөө, орон нутгийг зорьж байгаа иргэдэд сонор, сэрэмжтэй байхыг зөвлөлөө
    17 цаг 42 мин
  • Н.Золбоо: Наадамд торгон ирээ харуулах сүүлийн хэд хоногийн бэлтгэлээ Сүүж уулын амралтад хийж байна
    17 цаг 59 мин
  • Наадмын зохион байгуулалтад онцгой анхаарч, үер, гал түймрийн аюулаас урьдчилан сэргийлж ажиллахыг үүрэг болголоо
    18 цаг 23 мин
  • Улсын цолон ойрхон бөх #7: Аймгийн арслан Ц.Төмөрцоож
    18 цаг 59 мин
  • 17 жилийн өмнөх 7 дугаар сарын 1-ний өдрийг сануулах хуучирч, мартагдахгүй 24 баримт
  • Зуныг зугаатай, үр бүтээмжтэй өнгөрүүлэхэд тань туслах 24 зөвлөмж
  • Хамгийн залуу эмэгтэй МУГТ болж буй Н.Нандинхүсэл гэж хэн бэ?
  • Рэйвагийн тооллыг эхлүүлэгч, Японы 126 дахь Эзэн хаан Нарүхито гэж хэн бэ?
  • П.Мөнхтулга: Морин уралдаанд малчдын морь уралдах боломжгүй болсон
  • Улсын цолонд ойрхон бөх #1: Аймгийн хурц арслан Д.Алтанцоож
  • Засгийн газрын эмэгтэй сайд нарын ХОМ
  • Төрийн гурван өндөрлөгийн ХОМ
  • Х.Тэмүүжин: Хууль зүйн байнгын хороо яг л шүдгүй арслан шиг байна
  • Б.Энхбаяр: АН хуралд суудаггүй хүмүүсээ татаж ав
  • Ч.Ундрам: Өнөөдөр МУГТ болсон тамирчдад сар бүр 1 сая төгрөгийн урамшууллыг насан туршид нь олгоно
  • Улсын цолон ойрхон бөх #6: Цэргийн заан Б.Батсуурь
  • Г.Занданшатар: Хүн төвтэй хандлага төрийн албаны үндсэн зарчим болох ёстой
  • ШУУД: УИХ-ын чуулганы нэгдсэн хуралдаан эхэллээ
  • Г.Дамдинням: Увс аймаг дахь асуудал “Алт” аяны хүрээнд яригдахгүй
  • Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрүүд
  • Монгол тогооч нар дэлхийн аваргын хагас шигшээд оролцох эрхээ авлаа
  • Б.Түвшин: Эдийн засгийн байдлаа алсдаа харж, төлөвлөж чадахгүй байна
  • Б.Батцэцэг: Манай дипломатууд цөөн хүчээр асар их ажлыг амжуулдаг
  • Ч.Ундрам: Олимпийн төрөлд байдаг спортуудаа төрөөс дэмжих нь зүйтэй
  • ШУУД: УИХ-ын чуулганы нэгдсэн хуралдаан эхэллээ
  • Б.Энхбаяр: АН хуралд суудаггүй хүмүүсээ татаж ав
  • Хамгийн залуу эмэгтэй МУГТ болж буй Н.Нандинхүсэл гэж хэн бэ?
  • 17 жилийн өмнөх 7 дугаар сарын 1-ний өдрийг сануулах хуучирч, мартагдахгүй 24 баримт
  • П.Мөнхтулга: Морин уралдаанд малчдын морь уралдах боломжгүй болсон
  • Зуныг зугаатай, үр бүтээмжтэй өнгөрүүлэхэд тань туслах 24 зөвлөмж
  • Г.Занданшатар: Хүн төвтэй хандлага төрийн албаны үндсэн зарчим болох ёстой
  • Б.Батцэцэг: Манай дипломатууд цөөн хүчээр асар их ажлыг амжуулдаг
  • Б.Түвшин: Эдийн засгийн байдлаа алсдаа харж, төлөвлөж чадахгүй байна
  • 115 мянган тул загасны, 60 мянган зэвэг, хадран загасны жараахайг нутагшуулжээ
  • Улсын цолон ойрхон бөх #7: Аймгийн арслан Ц.Төмөрцоож
  • Улсын цолонд ойрхон бөх #1: Аймгийн хурц арслан Д.Алтанцоож
  • Засгийн газрын эмэгтэй сайд нарын ХОМ
  • Төрийн гурван өндөрлөгийн ХОМ
  • Улсын цолон ойрхон бөх #3: Аймгийн хурц арслан Н.Амгаланбаатар
  • Улсын цолон ойрхон бөх #6: Цэргийн заан Б.Батсуурь
  • Ч.Ундрам: Өнөөдөр МУГТ болсон тамирчдад сар бүр 1 сая төгрөгийн урамшууллыг насан туршид нь олгоно
  • Х.Тэмүүжин: Хууль зүйн байнгын хороо яг л шүдгүй арслан шиг байна
  • Г.Дамдинням: Увс аймаг дахь асуудал “Алт” аяны хүрээнд яригдахгүй
  • Ч.Ундрам: Олимпийн төрөлд байдаг спортуудаа төрөөс дэмжих нь зүйтэй
24 баримт
  • Рэйвагийн тооллыг эхлүүлэгч, Японы 126 дахь Эзэн хаан Нарүхито гэж хэн бэ?
  • Хамгийн залуу эмэгтэй МУГТ болж буй Н.Нандинхүсэл гэж хэн бэ?
  • 17 жилийн өмнөх 7 дугаар сарын 1-ний өдрийг сануулах хуучирч, мартагдахгүй 24 баримт
  • Зуныг зугаатай, үр бүтээмжтэй өнгөрүүлэхэд тань туслах 24 зөвлөмж
  • Монгол орны үзэсгэлэнт байгалиас ОНЦЛОХ аяллын 24 цэг
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото Элчин сайд ярьж байна Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК