УЛСЫН ИХ ХУРЛЫН ЧУУЛГАНЫ НЭГДСЭН ХУРАЛДААНААР
МОНГОЛ УЛСЫН ЕРӨНХИЙ САЙД Н.АЛТАНХУЯГИЙН
ХИЙХ МЭДЭЭЛЭЛ
МОНГОЛ УЛСЫН ЕРӨНХИЙ САЙД Н.АЛТАНХУЯГИЙН
ХИЙХ МЭДЭЭЛЭЛ
Сэдэв: “Гудамж” төсөл, улсын чанартай авто замын талаар
Авто замын төсөл хөтөлбөр энэ жилийн хувьд улсын төсөв, Хөгжлийн банк, гадаадын зээл, тусламжийн хөрөнгө оруулалтаар 3,321.4 км автозам, 175.1 км хатуу хучилттай замд 947.1 тэрбум төгрөг зарцуулахаас 522.2 тэрбум төгрөг зарцуулагдсан. Энэ хүрээнд 1702.3 км хатуу хучилттай зам дуусаад байгаа бөгөөд 360.6 км замыг улсын комисс хүлээн аваад байна.
“Гудамж” төслийн хүрээнд 33 уулзварыг шинэчлэхээс өнөөдрийн байдлаар 16 уулзварыг ашиглалтанд өгөөд байна. Одоо ойрын хугацаанд хоёр уулзвар ашиглалтанд орно. Ингэснээр 18 уулзварыг энэ онд багтааж өгөх бөгөөд үлдсэн 15 уулзвар шинэ оны ажил болж явах юм. Энд 33 уулзвараас гадна дээр нь зарим замууд, хурдны замуудыг хийж гүйцэтгэхэд 200 орчим сая ам.доллар зарцуулахаар шийдвэрлэсэн. Үүнээс өнөөдөр 34 тэрбум төгрөг зарцуулагдаад байна.
1. “ГУДАМЖ” ТӨСӨЛ
Монгол Улсын Засгийн газрын 2013 оны “Гудамж төслийг батлах тухай” 46 дугаар тогтоол, “Бүтээн байгуулалтын томоохон төсөл хэрэгжүүлэх зарим арга хэмжээний тухай” 71 дүгээр тогтоол, Эдийн засгийн хөгжлийн сайдын 2013 оны 29 дүгээр тушаалаар батлагдсан журмын дагуу “Гудамж” төслийн ажлын хэсэг 2013 оны 4 дүгээр сарын 5-ны өдөр байгуулагдан нийт 40 хүний бүрэлдхүүнтэйгээр үйл ажиллагаагаа явуулж байна.
“Гудамж” төсөл нь дараах гурван дэд төслийг хэрэгжүүлнэ:
I. “Хотын төв” дэд төсөл
- Улаанбаатар хотын авто замын 33 уулзварыг өргөтгөн шинэчилж, шинэ шийдэл бүхий уулзварууд бий болгох;
- Нийт 119 шинэ гудамж гаргах.
II. “Хурдны зам” дэд төсөл
- Нийт 122 км хурдны зам барих;
- Баянзүрхийн товчооноос Азийн авто замын сүлжээний АН-3 тэнхлэг хүртэлх хэвтээ тэнхлэгийн 28 км хурдны зам барих;
- Маршалын гүүрнээс Хандгайт хүртэлх босоо тэнхлэгийн 28 км хурдны зам барих;
- Баянголын хурдны зам (Баянголын ам – Туул гол);
- Баянхошууны хурдны зам (Баянхошуу – Яармаг);
- Бэлхийн хурдны зам (Бэлхийн ам – Сэлбэ гол);
- Улиастайн хурдны зам (Улиастайн ам – Туул гол);
III. “Гэр хороолол” дэд төсөл
- Нийт 25 шинэ бичил тѳвүүдийг байгуулах;
- Тѳв болгонд инжeнeрийн шийдэл бүхий дэд станцуудыг байгуулах;
- Байршил болон суурьшлын нягтралаас хамааран 6 жижиг оврын цахилгаан станцыг байгуулах.
Төслийн санхүүжилт нь Монгол Улсын Хөгжлийн банк болон бусад эх үүсвэрээс бүрдэнэ. Төслийг хэрэгжүүлэхэд эхний ээлжинд шаардагдах 200 сая ам.долларын санхүүжилтийг Монгол Улсын Хөгжлийн банкнаас “Чингис” бондын эх үүсвэрээр хийнэ. Үүнд:
- Хотын төвийн дэд төслийн хүрээнд хэрэгжих 33 уулзварыг дөрвөн замын уулзвар болгон өргөтгөн шинэчлэх ажил, зураг төслийн хамт ойролцоогоор 45,750.0 сая төгрөг;
- Хурдны замын ажлын зураг төсөл, техник, эдийн засгийн үндэслэл, авто замын барилгын ажилд эхний ээлжинд 173,848.0 сая төгрөг;
- Гэр хорооллын /гудам, зам, зогсоол/ дэд бүтцийг цогц байдлаар шийдвэрлэх дэд төслийн хүрээнд 55,200.0 сая төгрөг;
- Дэд төслүүдийг хэрэгжүүлэх явцад газар чөлөөлөхтэй холбогдсон бусад зардлуудад 1,300.0 сая төгрөг;
- Төслийн хяналтын зөвлөхийн зардалд 7,532.0 сая төгрөг;
- Төслийн удирдлага, зохион байгуулалтын зардалд 2,370.0 сая төгрөгийг тус тус зарцуулахаар төлөвлөсөн болно.
“Хотын төв” дэд төсөл
Дэд төслийн хүрээнд хийсэн судалгаагаар сүүлийн 40 жилд барилгын ажлын нийт хэмжээ 9 дахин нэмэгдсэн байхад зам талбайн хэмжээ 0.4 дахин нэмэгдсэн байна. Энэхүү хурдны харьцангуй өсөлт нь өнөөгийн даац хэтэрсэн авто замын сүлжээ, цөөхөн гудамж, ногоон байгууламж, зам талбай, гудамжгүй барилгажилт гэсэн хотын нийтлэг дүр төрхийг бүрдүүлэх нөхцөл болсон гэж үзэж, энэхүү дэд төсөлд Засгийн газар, төслийн нэгж ихээхэн анхаарч ажиллаж ирсэн.
Төслийг хэрэгжүүлэхдээ өнөөгийн замуудыг өндөр, өргөн замууд болгож болох байсан боловч Улаанбаатар хотын замын талбайн хэмжээ нь судлагдсан орнуудынхаас 3-4 дахин бага бөгөөд гудамжны тоо нь 2-4 дахин бага байгаад үндэслэн олон гудамж бүхий хувилбараар дээрх бүхий л асуудлыг шийдэж чадна гэж үзсэн болно. Иймд авто зам, явган зам, гэрэлтүүлэг, гэрлэн дохио, газар дээрх болон доорх дэд бүтэц, ногоон байгууламж, гудамжны өөрийн дизайн нэртэй 119 гудамжийг шинээр бий болгон, төлөвлөн ажиллаж байна.
Замын түгжрэлд шилжих хөдөлгөөнд хүндрэлтэй “Т” хэлбэрийн уулзвар хэт их, шууд буюу нэвт гудамжууд, дөрвөн замын уулзварууд бага, гудамжны нэвтрүүлэх чадвар муугаас тойруу болон илүүдэл хөдөлгөөн их хийдэг гэж дүгнэж 33 уулзварыг дахин шинэчлэх шаардлагатай гэж үзсэн.
“Хотын төв” дэд төслийн хүрээнд Улаанбаатар хотын түгжрэл ихтэй 33 уулзварыг шинэчлэхээр төлөвлөсөн. Үүнээс 18 уулзварыг энэ жилдээ, үлдсэнийг ирэх жилд ашиглалтанд оруулахаар төлөвлөсөн.

Үүнээс өнөөдрийн байдлаар 17 уулзварыг 21.4 тэрбум төгрөгийн санхүүжилтээр хийж гүйцэтгэсэн бөгөөд ирэх онд 15 уулзварын ажлыг эхлүүлэн хүлээлгэж өгөхөөр зорьж байна.


Ашиглалтанд орсон уулзваруудын өгөөжийг хэмжих зорилгоор түүвэр судалгаанууд хийгдэж байгаа бөгөөд судалгаанд хамрагдагсдын 90 орчим хувь нь энэхүү ажлуудад сэтгэл ханамжтай байгаа бөгөөд уулзварууд шинэчлэгдсэнээс тээврийн хэрэгслийн ашиглалтын зардал болон зорчих хугацааны зардлын хэмнэлтээс их хэмжээний эдийн засгийн хэмнэлтүүд бий болж байгаа гэж Засгийн газар үзэж байна.
Мөн “Гудамж” төслийн хүрээнд “61-ийн гарам”-аас Хүй долоон худаг хүртэл 8.5 км авто зам, талбай, авто зогсоолын ажлыг 13.4 тэрбум төгрөгийн өртөгтэйгөөр хийж гүйцэтгэн хүлээлгэн өгсөн. Үүнд:
- 8.5 км хатуу хучилттай замыг 6 компани 5.2 тэрбум төгрөгийн төсөвт өртөгтэйгээр;
- 12.6 га газар үйлчилгээний талбайн ажлыг тохижилтын 3 компани 3.7 тэрбум төгрөгийн төсөвт өртөгтэйгээр;
- 5496 автомашин, 102 автобусны зогсоолыг 6 компани 4.5 тэрбум төгрөгийн төсөвт өртөгтэйгөөр хийж гүйцэтгэсэн.
“Хурдны зам” дэд төсөл
Улаанбаатар хотын захуудыг холбосон хурдны замуудыг хэвтээ болон босоо тэнхлэгийн дагуу 6 чиглэлд тавихаар төлөвлөж байна. Энэхүү замын урт нь нийтдээ 125 км байх бөгөөд энгийн болон өндөр зам гэсэн хэлбэртэй байна. Үүнээс 2013 хэвтээ чиглэлийн Туулын хурдны зам, Сэлбэ голын хурдны зам ажлыг эхлүүлээд байна.
Туулын хурдны зам нь Баянзүрхийн товчоо-Азийн авто замын сүлжээний АН-3 тэнхлэг хүртлэх 30 километр байх бөгөөд одоогийн байдлаар байгаль орчинд нөлөөлөх ерөнхий болон нарийвчилсан үнэлгээг хийлгэж, анхан шатны зураг төсөл бэлэн болж, улаан шугам тавигдаад байна. Мөн хурдны замын талбайн солбилцлыг Засгийн газрын хуралдаанаар баталсан. Зам тавихтай холбоотойгоор Туулын хурдны замын эхлэлийн 660*40 метр квадрат талбайд бургас, бутлаг ургамлыг шилжүүлэн зөөж, талбайг чөлөөлсөн.
Сэлбэ голын хурдны зам нь Хандгайт-Яармаг чиглэлийн 32 км талбайг хамрах бөгөөд техник, эдийн засгийн үндэслэл боловсруулагдаж, замын анхан шатны төсөөлөл хийгдэж байна.
Үлдэх босоо тэнхлэгийн Баянголын хурдны зам (Баянголын ам-Туул гол хүртэлх 15 км); Баянхошууны хурдны зам (Баянхошуу-Яармаг хүртэлх 23 км); Бэлхийн хурдны зам (Бэлхийн ам-Сэлбэ гол хүртэлх 9 км); Улиастайн хурдны зам (Улиастайн ам-Туул гол хүртэлх 13)-ууд нь 2016 он гэхэд ажлуудыг эхлүүлэхээр тооцож байгаа болно.
“Гудамж” төслийн хурдны замын төслийн хүрээнд 3 ажлын 7.6 тэрбум төгрөгийн гэрээ байгуулж, 707.5 сая төгрөгийн санхүүжилтийг олгосон.
“Гэр хороолол” дэд төсөл
“Гэр хороолол” дэд төслийн хүрээнд дараах зорилтыг хангуулахаар бэлтгэл ажил хангагдан ажиллаж байна. Үүнд:
- Инженерийн дэд бүтэцтэй болох;
- Агаарын бохирдлыг бууруулах;
- Ажлын байр нэмэгдүүлэх;
- Хотын үйлчилгээг нэмэгдүүлэх;
- Бизнесийн шинэ орчинг бий болгох;
- Газрын үнэлэмжийг дээшлүүлэх.
“Монгол Улсын Засгийн газрын 2012-2016 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөр”-т тусгагдсан аймгийн төвүүдийг нийслэл хоттой хатуу хучилттай авто замаар холбох ажлын хүрээнд 2013 онд Дорнод, Дорноговь, Дундговь, Өмнөговь, Баянхонгор, Хөвсгөл аймгуудыг нийслэл хоттой хатуу хучилттай авто замаар холбох зорилт тавин ажиллаж байгаа бөгөөд авто замын салбарт хэрэгжиж байгаа ихэнх төсөл, арга хэмжээнүүд нь уг зорилтот төлөвлөгөөнд тусгагдаад байна.
Авто замын салбарт 2013 онд улсын төсөв, Хөгжлийн банк, гадаадын зээл, тусламжийн хөрөнгө оруулалтаар нийт 947.1 тэрбум төгрөг төлөвлөгдсөн бөгөөд нийт 74 төсөл, арга хэмжээний 3321.4 км авто зам, 2984.2 у/м төмөр бетон гүүрийн барилгын ажил гүйцэтгэж байна. Энэхүү ажлын хүрээнд он дамжин хэрэгжиж буй 53, шинээр эхэлсэн 21 төсөл арга хэмжээ байгаа бөгөөд барилга угсралтын ажлын явц дунджаар 67.4 хувьтай ба нийт 522.2 тэрбум төгрөгийн санхүүжилт хийгдээд байна. 2013 онд 2348.7 км хатуу хучилттай авто зам ашиглалтанд оруулахаар төлөвлөснөөс 2013 оны 11 дүгээр сарын 01-ний өдрийн байдлаар 1702.3 км хатуу хучилттай авто зам, 924.43 у/м гүүрийн барилгын ажил дуусаад байгаа бөгөөд 360.6 км авто зам, 320.15 у/м гүүрийг улсын комисс ашиглалтанд хүлээн аваад байна.
Мөн “Гудамж” төслийн хүрээнд “61-ийн гарам”-аас Хүй долоон худаг хүртэл 8.5 км авто зам, талбай, авто зогсоолын ажлыг 13.4 тэрбум төгрөгийн өртөгтэйгөөр хийж гүйцэтгэн хүлээлгэн өгсөн. Үүнд:
- 8.5 км хатуу хучилттай замыг 6 компани 5.2 тэрбум төгрөгийн төсөвт өртөгтэйгээр;
- 12.6 га газар үйлчилгээний талбайн ажлыг тохижилтын 3 компани 3.7 тэрбум төгрөгийн төсөвт өртөгтэйгээр;
- 5496 автомашин, 102 автобусны зогсоолыг 6 компани 4.5 тэрбум төгрөгийн төсөвт өртөгтэйгөөр хийж гүйцэтгэсэн.
“Хурдны зам” дэд төсөл
Улаанбаатар хотын захуудыг холбосон хурдны замуудыг хэвтээ болон босоо тэнхлэгийн дагуу 6 чиглэлд тавихаар төлөвлөж байна. Энэхүү замын урт нь нийтдээ 125 км байх бөгөөд энгийн болон өндөр зам гэсэн хэлбэртэй байна. Үүнээс 2013 хэвтээ чиглэлийн Туулын хурдны зам, Сэлбэ голын хурдны зам ажлыг эхлүүлээд байна.
Туулын хурдны зам нь Баянзүрхийн товчоо-Азийн авто замын сүлжээний АН-3 тэнхлэг хүртлэх 30 километр байх бөгөөд одоогийн байдлаар байгаль орчинд нөлөөлөх ерөнхий болон нарийвчилсан үнэлгээг хийлгэж, анхан шатны зураг төсөл бэлэн болж, улаан шугам тавигдаад байна. Мөн хурдны замын талбайн солбилцлыг Засгийн газрын хуралдаанаар баталсан. Зам тавихтай холбоотойгоор Туулын хурдны замын эхлэлийн 660*40 метр квадрат талбайд бургас, бутлаг ургамлыг шилжүүлэн зөөж, талбайг чөлөөлсөн.
Сэлбэ голын хурдны зам нь Хандгайт-Яармаг чиглэлийн 32 км талбайг хамрах бөгөөд техник, эдийн засгийн үндэслэл боловсруулагдаж, замын анхан шатны төсөөлөл хийгдэж байна.
Үлдэх босоо тэнхлэгийн Баянголын хурдны зам (Баянголын ам-Туул гол хүртэлх 15 км); Баянхошууны хурдны зам (Баянхошуу-Яармаг хүртэлх 23 км); Бэлхийн хурдны зам (Бэлхийн ам-Сэлбэ гол хүртэлх 9 км); Улиастайн хурдны зам (Улиастайн ам-Туул гол хүртэлх 13)-ууд нь 2016 он гэхэд ажлуудыг эхлүүлэхээр тооцож байгаа болно.
“Гудамж” төслийн хурдны замын төслийн хүрээнд 3 ажлын 7.6 тэрбум төгрөгийн гэрээ байгуулж, 707.5 сая төгрөгийн санхүүжилтийг олгосон.
“Гэр хороолол” дэд төсөл
“Гэр хороолол” дэд төслийн хүрээнд дараах зорилтыг хангуулахаар бэлтгэл ажил хангагдан ажиллаж байна. Үүнд:
- Инженерийн дэд бүтэцтэй болох;
- Агаарын бохирдлыг бууруулах;
- Ажлын байр нэмэгдүүлэх;
- Хотын үйлчилгээг нэмэгдүүлэх;
- Бизнесийн шинэ орчинг бий болгох;
- Газрын үнэлэмжийг дээшлүүлэх.
2. Авто замын тухай
“Монгол Улсын Засгийн газрын 2012-2016 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөр”-т тусгагдсан аймгийн төвүүдийг нийслэл хоттой хатуу хучилттай авто замаар холбох ажлын хүрээнд 2013 онд Дорнод, Дорноговь, Дундговь, Өмнөговь, Баянхонгор, Хөвсгөл аймгуудыг нийслэл хоттой хатуу хучилттай авто замаар холбох зорилт тавин ажиллаж байгаа бөгөөд авто замын салбарт хэрэгжиж байгаа ихэнх төсөл, арга хэмжээнүүд нь уг зорилтот төлөвлөгөөнд тусгагдаад байна.
Авто замын салбарт 2013 онд улсын төсөв, Хөгжлийн банк, гадаадын зээл, тусламжийн хөрөнгө оруулалтаар нийт 947.1 тэрбум төгрөг төлөвлөгдсөн бөгөөд нийт 74 төсөл, арга хэмжээний 3321.4 км авто зам, 2984.2 у/м төмөр бетон гүүрийн барилгын ажил гүйцэтгэж байна. Энэхүү ажлын хүрээнд он дамжин хэрэгжиж буй 53, шинээр эхэлсэн 21 төсөл арга хэмжээ байгаа бөгөөд барилга угсралтын ажлын явц дунджаар 67.4 хувьтай ба нийт 522.2 тэрбум төгрөгийн санхүүжилт хийгдээд байна. 2013 онд 2348.7 км хатуу хучилттай авто зам ашиглалтанд оруулахаар төлөвлөснөөс 2013 оны 11 дүгээр сарын 01-ний өдрийн байдлаар 1702.3 км хатуу хучилттай авто зам, 924.43 у/м гүүрийн барилгын ажил дуусаад байгаа бөгөөд 360.6 км авто зам, 320.15 у/м гүүрийг улсын комисс ашиглалтанд хүлээн аваад байна.

Хөгжлийн банк, улсын төсөв, гадаадын зээл, тусламжийн хөрөнгөөр хэрэгжиж байгаа авто замын барилгын ажлуудын гүйцэтгэгч байгууллагуудын 54 гэрээт ажлыг Монгол Улсын аж ахуйн нэгжүүд, 20 гэрээт ажлыг БНХАУ-ын аж ахуйн нэгжүүд гүйцэтгэж байна. Үүнээс 2013 онд шинээр гэрээ байгуулсан 14 гэрээт ажлыг 100 хувь дотоодын аж ахуйн нэгжүүдээр гүйцэтгүүлэхээр гэрээ байгуулан ажиллууллаа.
2013 онд Хөгжлийн банк, улсын төсөв, гадаадын зээл, тусламжийн хөрөнгө оруулалтаар хэрэгжиж буй төслүүдэд нийт 8917 ажиллах хүч, 4947 машин механизм, тоног төхөөрөмж ажилласан бөгөөд шинээр 272 машин механизм, тоног төхөөрөмжийг худалдан авч, 2767 ажлын байрыг бий болгосон байна.
Мөн уул уурхайн үйл ажиллагаа явуулж буй компаниуд Оюу толгой-Гашуун сухайт чиглэлд 3 компанийн 81 км, Таван толгой-Гашуун сухайт чиглэлд 1 компани 36.8 км замыг тус тус барьсан байна. Энэ нь нийт 117.8 км хатуу хучилттай замын ажил болно.

2013 онд Хөгжлийн банк, улсын төсөв, гадаадын зээл, тусламжийн хөрөнгө оруулалтаар хэрэгжиж буй төслүүдэд нийт 8917 ажиллах хүч, 4947 машин механизм, тоног төхөөрөмж ажилласан бөгөөд шинээр 272 машин механизм, тоног төхөөрөмжийг худалдан авч, 2767 ажлын байрыг бий болгосон байна.
Мөн уул уурхайн үйл ажиллагаа явуулж буй компаниуд Оюу толгой-Гашуун сухайт чиглэлд 3 компанийн 81 км, Таван толгой-Гашуун сухайт чиглэлд 1 компани 36.8 км замыг тус тус барьсан байна. Энэ нь нийт 117.8 км хатуу хучилттай замын ажил болно.

Ингэснээр улсын хэмжээнд нийтдээ 1824.8 км замыг 2013 онд гүйцэтгэсэн байна.


Хөгжлийн банк буюу “Чингис бонд”-ын санхүүжилтээр хэрэгжиж буй төслүүд
Нийслэлийг бүх аймгийн төвүүдтэй хатуу хучилттай авто замаар холбох зорилтын хүрээнд 2013 онд “Чингис бонд”-ын хөрөнгө оруулалтаар 25 гэрээт 1800.7 км хатуу хучилттай авто замын барилгын ажилд зориулан 570 тэрбум төгрөгийг зарцуулахаар Засгийн газрын 124 дүгээр тогтоолоор шийдвэрлэсэн. Дээрх ажлуудын 15 гэрээт буюу 1469 км хатуу хучилттай авто зам нь он дамжин хэрэгжих, 10 гэрээт буюу 331.7 км хатуу хучилттай авто замын ажлыг шинээр эхлүүлэхээр төлөвлөсөн.
Шинээр эхлэхээр төлөвлөгдсөн 331.7 км авто замын барилгын ажлын гүйцэтгэгчийг Хөгжлийн банкны тухай хууль болон холбогдох журмын дагуу Зам тээврийн сайдын тушаалаар үнэлгээний хороог байгуулан гүйцэтгэгчийг сонгон шалгаруулж, Хөгжлийн банкнаас зохих зөвшөөрлийг авч гурвалсан гэрээг байгуулсан.
Мөн нийт 25 гэрээт ажлын технологийн байнгын хяналтыг гүйцэтгэх бие даасан зөвлөх компаниудыг сонгон шалгаруулан гүйцэтгүүлж байгаа бөгөөд нийт 16 компанитай 23,387.1 сая төгрөгөөр гэрээ байгуулан хэрэгжүүлж байна.
Одоогийн байдлаар нийт 25 гэрээт ажлын 1800.7 км хатуу хучилттай авто замаас 9 гэрээт 881 км хатуу хучилттай авто замын барилгын ажил бүрэн дууссан, 70 хувиас дээш гүйцэтгэлтэй 4 гэрээт ажлын 287.3 км, 50-70 хүртэл хувийн гүйцэтгэлтэй 2 гэрээт ажлын 92 км, 50 хүртэлх хувийн гүйцэтгэлтэй 10 гэрээт ажлын 640 км авто зам байгаа бөгөөд нийт ажлын гүйцэтгэл дунджаар 60.2 хувьтай байна. 2013 оны 11 дүгээр сарын 01-ний өдрийн байдлаар замын барилгын ажилд 546.8 тэрбум төгрөг төлөвлөгдсөнөөс 302.2 тэрбум төгрөг, хяналтын зөвлөх үйлчилгээнд 18.3 тэрбум төгрөг төлөвлөгдсөнөөс 8.3 тэрбум төгрөгийг тус тус санхүүжүүлж, санхүүжилтийн гүйцэтгэл 54.47 хувьтай байна.
Улсын төсөв, гадаадын зээл, тусламжийн санхүүжилтээр хэрэгжиж буй төслүүд
Улсын төсөв болон гадаадын зээл, тусламжийн хөрөнгө оруулалтаар нийт 4 гэрээт ажил буюу 1420.7 км хатуу хучилттай авто зам, 2984.2 у/м төмөр бетон гүүрийн барилгын ажлыг гүйцэтгэж байна. Дээрх ажлуудын 38 гэрээт буюу 1268.7 км хатуу хучилттай авто зам, 2059.8 у/м төмөр бетон гүүр нь он дамжин хэрэгжих, 11 гэрээт буюу 152 км хатуу хучилттай авто зам, 924 у/м төмөр бетон гүүрийн барилгын ажлыг шинээр эхлүүлэхээр төлөвлөсөн.
Шинээр эхлэхээр төлөвлөгдсөн 152 км авто зам, 924 гүүрийн барилгын ажлын гүйцэтгэгчийг Худалдан авах ажиллагааны газраас зохих хууль, журмын дагуу сонгон шалгаруулж, гурвалсан гэрээг байгуулсан.
Одоогийн байдлаар нийт 49 гэрээт ажлын 1420.7 км хатуу хучилттай авто замаас 26 гэрээт 821.34 км хатуу хучилттай авто зам, 924.43 у/м төмөр бетон гүүрийн барилгын ажил бүрэн дууссан, 70 хувиас дээш гүйцэтгэлтэй 7 гэрээт ажлын 243.6 км авто зам, 566.85 у/м гүүр, 50-70 хүртэл хувийн гүйцэтгэлтэй 4 гэрээт ажлын 80 км авто зам, 229.64 у/м гүүр, 50 хүртэлх хувийн гүйцэтгэлтэй 12 гэрээт ажлын 275.76 км авто зам, 1263.28 у/м гүүр байгаа бөгөөд нийт ажлын гүйцэтгэл дунджаар 75.6 хувьтай байна. 2013 оны 11 дүгээр сарын 01-ний өдрийн байдлаар замын барилгын ажилд 377.1 тэрбум төгрөг төлөвлөгдсөнөөс 220.8 тэрбум төгрөгийн санхүүжилт хийгдсэн бөгөөд санхүүжилтийн гүйцэтгэл 58.5 хувьтай байна.

Нийслэлийг бүх аймгийн төвүүдтэй хатуу хучилттай авто замаар холбох зорилтын хүрээнд 2013 онд “Чингис бонд”-ын хөрөнгө оруулалтаар 25 гэрээт 1800.7 км хатуу хучилттай авто замын барилгын ажилд зориулан 570 тэрбум төгрөгийг зарцуулахаар Засгийн газрын 124 дүгээр тогтоолоор шийдвэрлэсэн. Дээрх ажлуудын 15 гэрээт буюу 1469 км хатуу хучилттай авто зам нь он дамжин хэрэгжих, 10 гэрээт буюу 331.7 км хатуу хучилттай авто замын ажлыг шинээр эхлүүлэхээр төлөвлөсөн.
Шинээр эхлэхээр төлөвлөгдсөн 331.7 км авто замын барилгын ажлын гүйцэтгэгчийг Хөгжлийн банкны тухай хууль болон холбогдох журмын дагуу Зам тээврийн сайдын тушаалаар үнэлгээний хороог байгуулан гүйцэтгэгчийг сонгон шалгаруулж, Хөгжлийн банкнаас зохих зөвшөөрлийг авч гурвалсан гэрээг байгуулсан.
Мөн нийт 25 гэрээт ажлын технологийн байнгын хяналтыг гүйцэтгэх бие даасан зөвлөх компаниудыг сонгон шалгаруулан гүйцэтгүүлж байгаа бөгөөд нийт 16 компанитай 23,387.1 сая төгрөгөөр гэрээ байгуулан хэрэгжүүлж байна.
Одоогийн байдлаар нийт 25 гэрээт ажлын 1800.7 км хатуу хучилттай авто замаас 9 гэрээт 881 км хатуу хучилттай авто замын барилгын ажил бүрэн дууссан, 70 хувиас дээш гүйцэтгэлтэй 4 гэрээт ажлын 287.3 км, 50-70 хүртэл хувийн гүйцэтгэлтэй 2 гэрээт ажлын 92 км, 50 хүртэлх хувийн гүйцэтгэлтэй 10 гэрээт ажлын 640 км авто зам байгаа бөгөөд нийт ажлын гүйцэтгэл дунджаар 60.2 хувьтай байна. 2013 оны 11 дүгээр сарын 01-ний өдрийн байдлаар замын барилгын ажилд 546.8 тэрбум төгрөг төлөвлөгдсөнөөс 302.2 тэрбум төгрөг, хяналтын зөвлөх үйлчилгээнд 18.3 тэрбум төгрөг төлөвлөгдсөнөөс 8.3 тэрбум төгрөгийг тус тус санхүүжүүлж, санхүүжилтийн гүйцэтгэл 54.47 хувьтай байна.
Улсын төсөв, гадаадын зээл, тусламжийн санхүүжилтээр хэрэгжиж буй төслүүд
Улсын төсөв болон гадаадын зээл, тусламжийн хөрөнгө оруулалтаар нийт 4 гэрээт ажил буюу 1420.7 км хатуу хучилттай авто зам, 2984.2 у/м төмөр бетон гүүрийн барилгын ажлыг гүйцэтгэж байна. Дээрх ажлуудын 38 гэрээт буюу 1268.7 км хатуу хучилттай авто зам, 2059.8 у/м төмөр бетон гүүр нь он дамжин хэрэгжих, 11 гэрээт буюу 152 км хатуу хучилттай авто зам, 924 у/м төмөр бетон гүүрийн барилгын ажлыг шинээр эхлүүлэхээр төлөвлөсөн.
Шинээр эхлэхээр төлөвлөгдсөн 152 км авто зам, 924 гүүрийн барилгын ажлын гүйцэтгэгчийг Худалдан авах ажиллагааны газраас зохих хууль, журмын дагуу сонгон шалгаруулж, гурвалсан гэрээг байгуулсан.
Одоогийн байдлаар нийт 49 гэрээт ажлын 1420.7 км хатуу хучилттай авто замаас 26 гэрээт 821.34 км хатуу хучилттай авто зам, 924.43 у/м төмөр бетон гүүрийн барилгын ажил бүрэн дууссан, 70 хувиас дээш гүйцэтгэлтэй 7 гэрээт ажлын 243.6 км авто зам, 566.85 у/м гүүр, 50-70 хүртэл хувийн гүйцэтгэлтэй 4 гэрээт ажлын 80 км авто зам, 229.64 у/м гүүр, 50 хүртэлх хувийн гүйцэтгэлтэй 12 гэрээт ажлын 275.76 км авто зам, 1263.28 у/м гүүр байгаа бөгөөд нийт ажлын гүйцэтгэл дунджаар 75.6 хувьтай байна. 2013 оны 11 дүгээр сарын 01-ний өдрийн байдлаар замын барилгын ажилд 377.1 тэрбум төгрөг төлөвлөгдсөнөөс 220.8 тэрбум төгрөгийн санхүүжилт хийгдсэн бөгөөд санхүүжилтийн гүйцэтгэл 58.5 хувьтай байна.

Сэтгэгдэл (2)