
Хуралдаанаар хэд хэдэн асуудал хэлэлцсэний эхний хоёр нь Нийгмийн даатгалын тухай хуулийн 15 дугаар зүйлийн 15.7 дахь хэсгийн хэрэгжилтийн талаар хэлэлцэх, Цэргийн албан хаагчийн тэтгэвэр, тэтгэмжийн тухай хуулийн 6 дугаар зүйлийн 6.4 дэх хэсгийн хэрэгжилтийн талаар хэлэлцэх, Өргөдлийн байнгын хорооны 2014 оны хаврын чуулганы хугацаанд хийх ажлын төлөвлөгөө батлах, Өргөдөл, гомдлын шийдвэрлэлтийн талаарх мэдээлэл сонссон юм.
Энэ асуудлаар ажлын хэсэг хоёр ч удаа хуралдан асуудлыг тал талаас нь нягтлан хэлэлцсэний дараа Байнгын хороонд хоёр санал оруулсан нь:
“1. Засгийн газрын 1998 оны 92 дугаар тогтоол нь Нийгмийн даатгалын тухай хуулийн 15 дугаар зүйлийн 7 дахь хэсэгт нийцэхгүй буюу Нийгмийн даатгалын тухай хуулийн 15 дугаар зүйлийн 7 дахь хэсэгт заасан заалт хэрэгжихгүй байна гэж үзэх үндэслэлтэй байна.
2.Байнгын хорооноос Нийгмийн даатгалын тухай хуулийн 15 дугаар зүйлийн 7 дахь хэсгийн хэрэгжилтийг хангах арга хэмжээ авах, хуульд нийцээгүй тул Засгийн газрын 1998 оны 92 дугаар тогтоолыг өөрчлөхийг Засгийн газарт чиглэл болгох нь зүйтэй” гэж үзжээ.
Цэргийн албан хаагчийн тэтгэвэр, тэтгэмжийн тухай хуулийн хувьд уг хуулийн 6 дугаар зүйлийн 4 дэх хэсэг нь цэргийн тэтгэвэр тогтоолгож буй иргэний хувьд Нийгмийн даатгалын сангаас олгох тэтгэвэр, тэтгэмжийн тухай хуульд заасан шалгуурыг ханган өндөр насны тэтгэвэр тогтоолгох хүртэл хугацаанд буюу 5-10 жилийн хугацаанд иргэний байгууллагад ажилласан жилээ тооцуулан тэтгэвэр тогтоолгох боломжгүй байгаа нь иргэнд хохиролтой байна гэж үзэх үндэслэлтэй байна гэж ажлын хэсэг дүгнэн, дараах чиглэлээр нэмэлт, өөрчлөлтийг оруулах нь зүйтэй гэж үзжээ.
Үүнд:
а/ Цэргийн албан хаагчийн тэтгэвэр, тэтгэмжийн тухай хуулийн 6 дугаар зүйлийн 2 дахь хэсгийг “Цэргийн алба хаасны тэтгэвэр авагч өөрөө хүсвэл цэргийн алба хаасан болон даатгалын шимтгэл төлсөн хугацааг нэгтгэн тооцож Нийгмийн даатгалын сангаас олгох тэтгэвэр, тэтгэмжийн тухай хуульд заасны дагуу өндөр насны тэтгэвэр, эсхүл энэ хуульд заасны дагуу цэргийн алба хаасны тэтгэвэр тогтоож болно”.
б/ Мөн хуулийн 6 дугаар зүйлийн 4 дэх хэсгийг “Цэргийн албан хаагчийн иргэний байгууллагад ажилласан нэг жилийг 6 сар цэргийн байгууллагад ажиллан шимтгэл төлсөн хугацаанд оруулан тооцож, энэ хуулийн 8 дугаар зүйлийн 1 дэх хэсэгт заасны дагуу цэргийн алба хаасны тэтгэвэр тогтоож болно” гэж тус тус өөрчлөх санал оруулсан байв.
Гэхдээ ажлын хэсгийн ахлагч дээрх саналтайгаа өөрөө бас зөрчилдөн эргэлзэж байгаагаа нуулгүй илэрхийлээд энэ асуудлаар тусгайлсан, яг мэргэжлийнх нь баг ажиллаж байж шийдвэр гаргахгүй бол шударга ёсны зарчим алдагдана гэж эмээж байгаагаа хэлж байлаа. Асуудалтай холбогдуулан Улсын Их хурлын гишүүн Ж.Батзандан “Эхлээд сайтар лавлая. 1990-ээд оны эхэн үе, түүнээс өмнө гарсан хүмүүсийн тэтгэвэр 2000 оноос хойш гарсан хүмүүсийнхээс маш багаар тогтоогдсон байгаа” гээд “Эрхзүйн байдлыг дордуулсан нөхцөл байдал үүсвэл хуулийг буцаан хэрэглэж болдог”-ийг гишүүдэд сануулсан юм. Харин С.Ганбаатар гишүүний хувьд НДҮЗ-өөр зөвлөмж гаргуулж байж, уг зөвлөмжид түшиглэн хэлэлцүүлгийг үргэлжлүүлэх саналтай байлаа. Эцэст нь Байнгын хорооны дарга Р.Бурмаа гишүүний хэлснээр мэргэжлийн байгууллага болон бусад олон талын оролцоотойгоор энэ талаар нарийн судалгаа хийлгүүлж, асуудлыг хэрхэн шийдэж байгаа талаар Өргөдлийн байнгын хороонд мэдэгдэхийг Засгийн газарт даалгах нь зүйтэй гэж үзсэн юм.
Энэ өдрийн хуралдаанаар мөн Ашигт малтмалын газрын дарга асан Д.Батхуягийн буруутай үйл ажиллагаанаас ашигт малтмалын тусгай зөвшөөрөл нь хүчингүй болж хохирсон гэх иргэдийн өргөдлийг хэлэлцсэн бөгөөд үүний дараа Өргөдлийн байнгын хорооны 2014 оны хаврын чуулганы хугацаанд хийх ажлын төлөвлөгөөг баталж, иргэдийн өргөдөл, гомдлыг хэрхэн шийдвэрлэж байгаа талаар мэдээлэл сонслоо гэж Улсын Их Хурлын Тамгын газрын Хэвлэл мэдээлэл, олон нийттэй харилцах хэлтсээс мэдээллээ.