Монгол Улсын Засгийн газраас 2016 оныг “Хэрэглэгчийн жил” болгон зарлаад байгаа билээ. НҮБ-ын Ерөнхий ассемблейн 70 дугаар хуралдаанаар хэлэлцэн баталсан Тогтвортой хөгжлийн баримт бичгийн хүрээнд 2016 оныг Монгол Улс “Хэрэглэгчийн жил” болгон зарласнаар холбогдох хууль тогтоомжид нэмэлт өөрчлөлт оруулах, хэрэглэгчид хуулийн мэдлэг олгох, соён гэгээрүүлэх, эрх нь зөрчигдөхөөс урьдчилан сэргийлэх арга замуудыг бий болгох боломж бүрдэж байгаа юм.
Хэрэглэгч өөрийн эрх болон холбогдох хууль тогтоомжийг мэдэх, эрхээ зөрчигдсөн хойно нь биш урьдчилан сэргийлэх арга хэмжээг авдаг байх нь чухал асуудал болоод байгаа юм. Тиймээс “Хэрэглэгчийн жил”-ийн хүрээнд Шударга өрсөлдөөн хэрэглэгчийн төлөө газар Монголын хэрэглэгчдийн эрх ашгийг хамгаалах нийгэмлэгүүдийн үндэсний холбоо болон энэ чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулдаг төрийн бус байгууллагуудтай хамтран нийслэлийн дүүргүүд болон аймаг орон нутагт “Хэрэглэгчийн жил”-ийн нээлтийг зохион байгуулж эхлээд байна. “Хэрэглэгчийн жил”-ийн нээлт өчигдөр Багануур дүүргээс эхэлсэн юм. Тус дүүрэгт болсон Засгийн газрын шийдвэрийг хүлээн авах, “Хэрэглэгчийн жил”-ийн нээлтийг хийж иргэдтэй уулзалт зохион байгуулах арга хэмжээнд ШӨХТГ-ын дэд дарга Ц.Амарбаяр, болон тус дүүргийн Засаг даргын орлогч О.Цамбагарав, МХЭХамгаалах Нийгэмлэгүүдийн Нэгдсэн Холбооны салбарын тэргүүн Ц.Далантай, Багануур дүүргийн Хэрэглэгчийн эрх ашгийг хамгаалах нийгэмлэгийн гүйцэтгэх захирал Б.Туяа нар оролцсон юм.
Арга хэмжээний үеэр ШӨХТГ-ын дэд дарга Ц.Амарбаяр 2016 онд Хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах тухай хууль болон холбогдох багц хуулиудад шинэчилсэн найруулга хий, нэмэлт өөрчлөлт оруулах замаар эрх зүйн орчныг боловсронгуй болгох, “Хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах үндэсний хөтөлбөр 2”-ийг Засгийн газарт өргөн барих, “Хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах төлөв байдал”-ын судалгаа дүгнэлтийг жил бүр гарган, Засгийн газраас үнэлгээ өгч, цаашид авах арга хэмжээний чиглэлийг тодорхойлдог ажлуудыг уламжлал болгох зэрэг зорилт тавин ажиллаж байгаагаа Багануур дүүргийн иргэдэд танилцуулсан юм. Мөн хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах тал дээр иргэдийн санал бодлыг сонслоо.
Н.Мөнгөншагай / БЗӨБЦТС ТӨХК-ийн Багануур салбарын дарга / : 8000 хэрэглэгчийн төлөө ажиллаж байна
- Манай байгууллага Багануур дүүрэг болон Төв, Хэнтий аймгийн хэд хэдэн сумдад цахилгаан эрчим хүч түгээн ажиллаж байна. Нийтдээ 8000 хэрэглэгчид хүрч ажиллаж байна гэсэн үг. Тиймээс хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах үүднээс мэдээ мэдээллийг дор бүр нь өгч ажиллахыг хичээдэг. Бусад байгууллага ч мөн үүргээ ухамсарлан хэрэглэгчийн эрхийг зөрчихгүй ажиллаасай гэж хүсдэг.
Багануур дүүргийн иргэн Н.Магнай: Олон сар телевиз үзээгүй ч хураамжаа өгсөөр байгаа
- 2016 оныг Засгийн газраас Хэрэглэгчийн жил болгон зарлаж байгаа нь цаг үеэ олсон сайхан хэрэг боллоо гэж бодож байна. Монгол Улс даяар хэрэглэгчийн эрх зөрчигдсөөр өнөөдрийг хүрсэн. Багануур дүүргийн хувьд ч хэрэглэгч эрхээ эдэлж чадахгүй байгаа асуудал олон гарч байна. Тухайлбал, хүнсний бүтээгдэхүүний жин байх ёстой хэмжээндээ хүрэхгүй байх, аль нэг хувийн үйлдвэрийн чанарын баталгаагүй архи худалдаалагдаж байна. Мөн өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний үнийг худалдан борлуулж байгаа хүмүүс, ААН дураараа нэмдэг асуудал байсаар байна. Хэдийгээр Багануур дүүрэг нийслэлээс алслагдсан дүүрэг ч гэлээ бараа бүтээгдэхүүн, шатахууны үнэ өндөр байх нь хэр үндэслэлтэй вэ гэдгийг иргэд мэдэхгүй байгаа. Саяхан өргөн нэвтрүүлгийн станцууд тоон системд шилжсэн. Гэтэл тоон тохирсон тоон системийн төхөөрөмжөө авч чадаагүй айлууд байгаа. Тэд өнөөдрийг хүртэл 4-5 сар телевиз үзээгүй мөртлөө хураамжаа төлсөөр л байгаа. Гэх мэтчилэн хэрэглэгчийн эрх олон асуудал дээл хөндөгдөж, зөрчигдөж байгаа гэдгийг хэлмээр байна.
Багануур дүүргийн иргэн Д.Баяраа: Мэргэжлийн хяналтынхан шалгах гэсээр байтал бид хохирсоор байна
- Хэрэглэгчийн эрх байнга зөрчигдөх болсон энэ цаг үед “Хэрэглэгчийн жил 2016”-г зарлаж байгаа нь нүдээ олсон хэрэг боллоо. Өнөөдөр бид чанарын шаардлага хангасан хүнсний бүтээгдэхүүн хүнсэндээ хэрэглэж чадаж байгаа үгүйдээ үнэхээр итгэлгүй байна. Дэлгүүрүүд хугацаа нь дууссан хүнсний бүтээгдэхүүн зарж борлуулсан хэвээрээ байна. энэ талаар дүүргийн Мэргэжлийн хяналтын газарт мэдэгддэг боловч тэд төлөвлөгөөт шалгалтаа л хийдэг болохоос иргэдийн гомдлын дагуу газар дээр нь шийдвэрлэж ажиллаж чаддаггүй. Тиймээс хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах тал дээр дорвитой арга хэмжээ авч ажиллах хэрэгтэй байна.
Д.Ундрах /24tsag.mn/