зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.08.25
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
Элчин сайд ярьж байна
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • Элчин сайд ярьж байна
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

З.Цэвээндорж: Автобусанд чанаргүй дизель шахдаг болов уу гэдэг хардлага бидэнд бий

2019-4-24
0
ЖИРГЭХ

Нийтийн тээврийн газрын Тээврийн хяналтын хэлтсийн дарга З.Цэвээндоржтой ярилцлаа.

-Нийтийн тээврийн хяналт, шалгалтын хүрээнд 1.2 сая төгрөгөөр аж ахуйн нэгжийг торгосон гэсэн. Салбарын хувьд ямар зөрчил ихэвчлэн илэрч байна вэ?

-Нийтийн тээврийн үйлчилгээний стандарт, ачаа зорчигч тээвэрлэх дүрмийн хүрээнд зөрчил гаргасан учраас торгууль ногдуулсан. Мөн буудал руугаа орж зогсохгүй байвал жолоочийг торгодог. Өөрөөр хэлбэл, нийтийн тээврийн жолооч тухайн зогсоолд 0.5 метрийн зайд шахаж зогсох ёстой. Хэрэв ингэж зогсохгүй бол Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын дүрмийг биелүүлэхгүй байна гэдэг үндэслэлээр торгууль оногдуулдаг.

-Харамсалтай нь нийтийн тээврийн жолооч нар дийлэнхдээ энэ шаардлагыг мөрдөхгүй байгаа нь ажиглагддаг?

-Жолооч нар байнга солигддог. Шинэ жолооч шинэ ажил хүлээж аваад мэдэхгүй, эсвэл анзаарахгүй байх үе гардаг. Мөн тухайн үеийн нөхцөл байдлаас шалтгаалах нь бий. Тухайлбал, өвөл шахаж зогсох гэж байгаад гулгах тохиолдол гардаг. Би ингэж хэлснээрээ дүрэм зөрчсөн жолооч нарыг өмөөрөөгүй шүү. Магадгүй зарим буудлуудын автозамын хэсэг гэмтэл, хагархайтай байж болно. Үүнд хүрэхгүйгээр зогсох үе гарна. Үнэхээр хүндэтгэх шалтгаан гараагүй, замын хөдөлгөөнд ямар нэгэн асуудал гараагүй байхад шахаж зогсоогүй бол арга хэмжээ тооцдог.

-Нийтийн тээвэрт бэлэн мөнгөөр зорчих асуудал их гардаг. Энэ асуудлыг хэрхэн зогсоох бэ? 

-Зорчигчдоос бэлэн мөнгө авч үйлчилдэг жолооч нарт хариуцлага тооцож байгаа. Хэрвээ удаа дараа ийм асуудал гаргавал зөвхөн жолоочийг торгох биш аж ахуйн нэгжийг торгодог болно.

-Өнгөрсөн оны статистик судалгаагаар нийтийн тээврийн хэрэгслээр зорчдог иргэдийн тоо буурсан үзүүлэлттэй гарсан. Энэ үзүүлэлт бэлэн мөнгөөр зорчдог асуудалтай холбоотой юу?

-Удирдлагын мэдээлэл цахим төлбөрийн систем орж ирсэн буюу 2015 оны есдүгээр сараас өмнө төхөөрөмжөөр бүртгэдэг байсан юм. Тэр үеийн мэдээлэл баримжаа тоо. Одоо бол тоог нарийвчлан гаргаж байгаа.  Бидний хийсэн судалгаагаар нийтийн тээврийн хэрэгслээр үйлчлүүлж байгаа зорчигчдын тоо буурсан гэж харагдахгүй байгаа. Уг үзүүлэлтэд бэлэн мөнгөөр зорчдог иргэдийн тоо ороогүй гэдгийг нэмж хэлье. Бэлэн мөнгөний хувьд зөвхөн жолооч гэлтгүй иргэд ч гэсэн үүргийг биелүүлэх шаардлагатай. Энэ бүхнийг өдөрт 600-700 шалгагч нарыг зохион байгуулалттайгаар ажиллуулж үзсэн. Тухайлбал, шалгагч иргэдийг автобус руу орохоос өмнө “Картгүй бол сууж болохгүй. Картгүй бол нийтийн тээвэр танд үйлчлэхээс татгалзана” гэдгийг анхааруулж хэлдэг байсан нь үр дүнд хүрсэн. Гэвч шалгагч нар нийтийн тээвэр дотор хяналт, шалгалтаа хийе гэдэг хүсэлтийг удаа дараа гаргасан учир уг ажлыг түр зогсоосон. Хэрэв шалгагч нар автобус дотор ажилладаг болвол тэднийг ч гэсэн давхар хянах хэрэгтэй болно. Өнгөрсөн оноос эхлэн шалгагчийг ямар байдлаар ажиллуулах нь үр дүнтэй эсэхэд олон арга туршиж үзсэний хамгийн оновчтой арга нь шалгагч автобусны буудал дээр иргэдэд мэдээлэл өгөх зарчмаар ажиллах юм.

-Үүний үр дүнд картаар үйлчлүүлэх иргэдийн тоо өссөн үү?

-Нэг долоо хоногийн дотор карт уншуулах иргэдийн тоо зургаан хувиар өсөлттэй гарсан.

-Хар утаа их хаядаг нийтийн тээврийг жагсаалтаас гаргаж байгаа. Энэ хүрээнд  11 автобусыг үйлчилгээнээс хассан. Цаана нь ийм хэчнээн автобус байна вэ?

-Утаатай тээврийн хэрэгслийг шалгах ажиллагааг хэд хоногийн өмнө зохион байгуулсан. Утаа их хаядаг тээврийн хэрэгсэлд хоёр, гурван шалтгаан бий. Нэгдүгээрт, тухайн тээврийн хэрэгслийн техникийн бэлэн байдлыг хангаж гаргаагүйгээс болж байна. Хоёрдугаарт, түлшний хувьд асуудалтай байна. Түлш асуудалтай болохоор тээврийн хэрэгслийг мянга сайн цэвэрлээд, үйл ажиллагааг нь хангаад ч нэмэргүй. Тиймээс энэ хүрээнд Зам тээврийн хөгжлийн яамтай хамтран ШТС-уудаас дээж авч, лабораторийн шинжилгээнд өгсөн. Гэтэл шалгалт авах гэж байгааг мэдээд дизель түлшээ солисон уу яасанг сайн мэдэхгүй. Шалгалтын хариу дажгүй гарсан. Тиймээс дараагийн удаа санамсаргүй байдлаар дахин дээж авч шинжилгээ хийнэ.

-Шатахууны чанарт асуудал байна гэж үү?

-Тийм гэж хардаж байна.

-Шатахууны чанарын асуудал сүүлийн үед нэлээд яригдаж байна. Гэвч шалгалтаар ямар нэгэн асуудал гардаггүй нь юутай холбоотой юм бол?

-Шалгалт явж байгааг мэдчихвэл ШТС-ууд чанар гайгүй дизель, шатахуунаа худалддаг гэж харддаг. Яагаад гэвэл шалгалт хийнэ гэсэн сургаар нийтийн тээврээс гардаг хар утаа багасчихдаг. Тэгэхээр тухайн аж ауйн нэгжийн хариуцлагагүй байдал гэхээс илүүтэй түлшинд асуудал бий болов уу.

-Хэчнээн чиглэлд хэдэн автобус үйл ажиллагаа явуулдаг билээ?

-Нийтийн тээврийн зарим чиглэл түр хугацаагаар нээгдэж, хаагддагтай холбогдуулан одоогоор 90 орчим чиглэл байна. Өдөрт ойролцоогоор 900 орчим тээврийн хэрэгсэл үйлчилгээнд явж байна. Амралтын өдрөөр 670 орчим тээврийн хэрэгсэл гардаг.

-Он гараад хэчнээн тээврийн хэрэгслийг үйл ажиллагаанаас нь гаргасан бэ?

-Нийтийн тээврийн үйлчилгээнд 12 жил ашиглагдсан тээврийн хэрэгсэл ашиглахыг хориглодог. Өнгөрсөн оны арванхоёдугаар сарын 31-ний өдөр 197 орчим тээврийн хэрэгслийг үйлчилгээнээс хасч, энэ хэмжээний тээврийн хэрэгслийг нөхөн үйл ажиллагаанд оруулсан. Ирэх онд 250 орчим тээврийн хэрэгслийг үйлчилгээгээр гаргахаар төлөвлөсөн.

-Тэгвэл техникийн байдлаар нь?

-Нийтийн тээврийн үйлчилгээнээс шатсан хоёр автобус болон хүүхдийн нэг автобусыг тус тус хассан.

-Олон улсын стандартад тээврийн хэрэгслийн насжилтыг хэдэн жилээр тооцдог юм бэ?

-Улс улс харилцан адилгүй. Тухайлбал, БНСУ-ын нийтийн тээврийн насжилт найм хүртэлх жил байдаг.

-Тэгэхээр БНСУ-аас актлагдсан автобусыг манай улс дахин ашиглалаа гэх шүүмжлэл нь манай улсад насжилт өндөр байдагтай холбоотой гэсэн үг үү?

-Тийм. Мөн бид үйлдвэрлэгч орон биш. БНСУ шиг найман жил гээд заачихвал автобус оруулж ирэхэд хүндрэлтэй. Өөрөөр хэлбэл, заавал шинэ автобус авах шаардлага гарна. Өнөөдөр нийтийн тээврийн 1000 орчим автобус бий. Үүнээс 30 орчим хувь нь төрийн болон орон нутгийн өмчийнх. Үлдсэн 70 орчим хувь нь хувийн хэвшлийнхний нуруун дээр байдаг учраас тэд мэдээж ашгаа л бодно. Тиймээс нийтийн тээврийн хэрэгслээр тодорхой хэмжээнд ашиг олоод гаргах зарчмаар л явагддаг.

-БНСУ-д актлагдсан автобус манай улсад орж ирээд дөрвөн жил үйлчилгээнд яваад актлагддаг гэсэн үг үү?

-Тийм.

-Насжилтыг манай улсын хувьд яаж тооцож гаргадаг юм бэ?

-Стандартчилал хэмжил зүйн газраас тооцож гаргадаг.

-Үйлчилгээнд явж байгаа автобусны хэчнээн нь шинэ юм бэ?

-Улсын төсвийн хөрөнгө оруулалтаар 2009 болон 2010 онд үйлдвэрлэгдсэн DAEWOO маркийн 400 орчим, MAAZ гэх угсраа автобус 20 ширхэг, ЭКО автобус 20 ширхэг зэрэг нийт 470 орчим шинэ тээврийн хэрэгсэл нийтийн тээврийн үйлчилгээнд явж байна.

Б.Лхам

0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
Иргэн, олон талт оролцоог нэмэгдүүлэх нь үндэсний хөтөлбөр хэрэгжихэд сайн нөлөөтэй гэв
Хүний эрхийг хангах үндэсний II хөтөлбөрийг боловсруулахад олон нийтийн оролцоог нэмэгдүүлнэ
Хүнсний баталгаат байдлын мэдээлэл, хариу арга хэмжээний нэгдсэн мэдээллийн системийг бэхжүүлэх тоног төхөөрөмжийг гардууллаа
Удтал “сураг алдарсан” Ч.Улаан гарч ирэв
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • Өнөөдөр Налайх, Баянзүрх, Баянгол дүүрэгт цахилгаан хязгаарлана
    8 мин
  • "The Mongolz" багийн тухай таны мэдэх ёстой баримтууд
    19 мин
  • Аюулт үзэгдэл, ослын 77 удаагийн дуудлага бүртгэгдлээ
    44 мин
  • Өнөөдөр тэгш, сондгой дугаарын хязгаарлалт үйлчлэхгүй
    48 мин
  • Зурхай: Энэ долоо хоногт таны амьдрал хэрхэн өрнөх вэ?
    56 мин
  • Улаанбаатарт өнөөдөр 25 хэм дулаан байна
    1 цаг 4 мин
  • Иргэн, олон талт оролцоог нэмэгдүүлэх нь үндэсний хөтөлбөр хэрэгжихэд сайн нөлөөтэй гэв
    15 цаг 35 мин
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
    Уржигдар 19 цаг 57 мин
  • Монгол бахархал: “MONGOLZ”-ын 12 жил
    2025-08-22
  • Улаанбаатар төмөр зам өөрийн ашиглалтын 2.3 га газарт далд зогсоол бүхий цэцэрлэгт хүрээлэн байгуулна
    2025-08-22
  • Пакистанд үерийн улмаас 427 хүн амиа алджээ
    2025-08-22
  • “Нүүдэлчин” дэлхийн соёлын фестиваль эхэллээ
    2025-08-22
  • Үр тарианы ургац хураалт ангилан хадалтаар эхэллээ
    2025-08-22
  • Хүний эрхийг хангах үндэсний II хөтөлбөрийг боловсруулахад олон нийтийн оролцоог нэмэгдүүлнэ
    2025-08-22
  • Энэтхэг улсын Матеран хотод 382.5 мм хур тунадас оржээ
    2025-08-22
  • Хүнсний баталгаат байдлын мэдээлэл, хариу арга хэмжээний нэгдсэн мэдээллийн системийг бэхжүүлэх тоног төхөөрөмжийг гардууллаа
    2025-08-22
  • “The Mongolz”-ынхон мөнхийн өрсөлдөгч “Vitality”-гийн эсрэг 11 дэх удаагаа тулна
    2025-08-22
  • Удтал “сураг алдарсан” Ч.Улаан гарч ирэв
    2025-08-22
  • Хоёрдугаар эмнэлэг дурангийн 3D технологи ашиглан дөрвөн удаа ЭЛЭГ ШИЛЖҮҮЛЭН СУУЛГАХ мэс заслыг хийлээ
    2025-08-22
  • Т.Нямжаргалтай өнөөдөр UFC-ийн дэвжээнд тулах “буруу эргэлт” хочит Терранс Саетерн гэж хэн бэ?
    2025-08-22
  • Хоёр улсын "Гавьяат тамирчин" Дархан аварга Н.Батсуурийн тухай сонирхолтой баримтууд
  • Найранд дуулахад "хамгийн сайхан" 24 дуу
  • МУГТ Н.Нандинхүсэлийг орлох Амари Робинсон гэж хэн бэ?
  • UFC-ийн дэвжээнд ГАНГАН байгаа Т.Нямжаргалын тухай 12 баримт
  • 2026 оны төсвийн төсөлд ИРГЭД хэрхэн саналаа өгсөн бэ?
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
  • Борооны тухай тунгалаг мөртүүд
  • Эмгэнэл
  • Rokit Bay: Өөрийгөө хамгаалж эхэлье дээ, энэ чинь одоо...
  • Б.Чойжилсүрэн: Бөөрөлжүүтийн цахилгаан станцын II блок ашиглалтад орсноор цахилгааны хязгаарлалт хийгдэхгүй
  • Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрүүд
  • П.Наранбаяр: Бага ангийн сурах бичгийг нөхөн хэвлэж, есдүгээр сарын эхээр сургуулиудад хүргүүлнэ
  • Victoria Danny: Би ирээдүйд илүү олон гоо бүсгүйн тэмцээнд оролцож, алдартай болохыг хүсдэг
  • Монгол Японы бизнес инновацын форумыг нээлээ
  • Европын холбооны удирдагчдын "хошуу дүрсэн" уулзалтын ард бид юуг ойлгох ёстой болов?
  • С.Амарсайхан: Хадлан тэжээл экспортлохыг зогсоосон
  • Г.Занданшатар: Засгийн газрын хэмнэлтийн бодлогод төрийн өмчит компаниуд манлайлал үзүүлэх ёстой
  • Энэ сарын 25-наас тэгш, сондгой дугаарын хязгаарлалт үйлчилнэ
  • Удтал “сураг алдарсан” Ч.Улаан гарч ирэв
  • Бороотой өдрийн банштай цайны ЖОР
  • Хоёр улсын "Гавьяат тамирчин" Дархан аварга Н.Батсуурийн тухай сонирхолтой баримтууд
  • 2026 оны төсвийн төсөлд ИРГЭД хэрхэн саналаа өгсөн бэ?
  • Найранд дуулахад "хамгийн сайхан" 24 дуу
  • П.Наранбаяр: Бага ангийн сурах бичгийг нөхөн хэвлэж, есдүгээр сарын эхээр сургуулиудад хүргүүлнэ
  • UFC-ийн дэвжээнд ГАНГАН байгаа Т.Нямжаргалын тухай 12 баримт
  • Г.Занданшатар: Засгийн газрын хэмнэлтийн бодлогод төрийн өмчит компаниуд манлайлал үзүүлэх ёстой
  • МУГТ Н.Нандинхүсэлийг орлох Амари Робинсон гэж хэн бэ?
  • Удтал “сураг алдарсан” Ч.Улаан гарч ирэв
  • Б.Чойжилсүрэн: Бөөрөлжүүтийн цахилгаан станцын II блок ашиглалтад орсноор цахилгааны хязгаарлалт хийгдэхгүй
  • Victoria Danny: Би ирээдүйд илүү олон гоо бүсгүйн тэмцээнд оролцож, алдартай болохыг хүсдэг
  • Улаанбаатар ногоон орон сууц төслийн эхний ээлжийн 220 айлын орон сууцны барилга угсралтын ажил дууслаа
  • Энэ долоо хоногт хийгдэх цахилгаан засварын хуваарь
  • Энэ сарын 25-наас тэгш, сондгой дугаарын хязгаарлалт үйлчилнэ
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
  • С.Амарсайхан: Хадлан тэжээл экспортлохыг зогсоосон
  • Монгол Японы бизнес инновацын форумыг нээлээ
  • Үер, усны аюулаас сэрэмжлүүлж байна
  • Бороотой өдрийн банштай цайны ЖОР
  • Шадар сайд, УОК-ын дарга С.Амарсайханы өгсөн үүрэг даалгаврын хүрээнд бүх шатны онцгой комисс өндөржүүлсэн бэлэн байдалд ажиллаж байна
  • Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрүүд
24 баримт
  • "The Mongolz" багийн тухай таны мэдэх ёстой баримтууд
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
  • UFC-ийн дэвжээнд ГАНГАН байгаа Т.Нямжаргалын тухай 12 баримт
  • МУГТ Н.Нандинхүсэлийг орлох Амари Робинсон гэж хэн бэ?
  • 2026 оны төсвийн төсөлд ИРГЭД хэрхэн саналаа өгсөн бэ?
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото Элчин сайд ярьж байна Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК