
Энэ бүх асуудлыг шийдвэрлэхийн тулд зам талбай, эрчим хүч, дэд бүтцийг сайжруулах, ногоон байгууламжийг нэмэгдүүлэх, сургууль, цэцэрлэгийн хүртээмжийг сайжруулах зэрэг бүтээн байгуулалтын томоохон ажлыг эхлүүлэх нь зайлшгүй чухал болоод байгаа юм. Гэхдээ энэ бүхнийг нийслэлийн иргэдийн эрх ашигт нийцүүлэн, эрүүл аюулгүй орчин, оршин суух нөхцлийг бүрдүүлэх гэх мэтээр үр дүнтэйгээр шийдвэрлэхийн тулд бие даасан хотын статус, нутгийн өөрөө удирдах засаглалыг бэхжүүлэх, хотын удирдлага түүний бүтцийн байгууллагуудын эрх үүргийг тодорхой болгон уялдуулах, хотын удирдлагад хуулиар олгогдсон эрх зүйн болон эдийн засаг, санхүүгийн бүрэн эрхийг амьдралд бодитоор хэрэгжүүлэх шаардлага гарч байгаа юм. Тиймээс Улаанбаатар хот нь өөрийн бүрэн эрхийн эрх хэмжээг тогтоож өгсөн үндсэн дүрэм боловсруулж батлан гаргах шаардлага байгааг төслийн ажлын хэсгээс хэллээ.
Гэхдээ энэхүү дүрмийг боловсруулахад олон улсын хотуудын туршлага, нийтлэг дүрмийг нарийвчлан судалсан байна. Хотын дүрмийг хамгийн багадаа 2,4 жил боловсруулах шаардлага байдаг гэдгийг ч тус ажлын хэсгийхэн онцлон хэлсэн юм.
Удирдлагын зөвлөлийн гишүүд Улаанбаатар хотын багц дүрмийн урьдчилсан танилцуулга болон төлөвлөгөөтэй танилцаад, хотын дүрэм бол аж ахуйн дүрэм байх ёстой. Анх 1990 онд АНУ-д анх удаа хотын дүрмийг боловсруулж томъёолохдоо “Хот гэдэг бол үл хөдлөх хөрөнгө өмчилсөн, эзэмшсэн хүмүүсийн хамтын нийгэмлэг гэж тодорхойлсон байдаг. Манай улсад хотын дарга нь нийслэлийнхээ Засаг даргаар ажилладаг учраас ийм багц дүрэмтэй болж хотын үйлчилгээгээ сайжруулах нь чухал гэсэн юм. Ингээд удирдлагын зөвлөлийн хуралдаанаар Улаанбаатар хотын багц дүрмийг боловсруулах төслийн 2013 оны төлөвлөгөөг батлах тухай Нийслэлийн Засаг даргын Захирамж гаргахаар тогтлоо.