
Өмнө нь Х.Баттулгыг энэ салбарын сайд байхад хятад, солонгосчуудтай нийлж Төмөр зам байгуулах нууц гэрээ байгуулсан гэх шуугиан тарьж, Ц.Нямдорж гишүүн шүүхэд дуудагдсан. Шүүх Ц.Нямдоржийг бусдын нэр төрд халдсан, гүтгэсэн хэмээн уучлал гуйхыг шаардсан ч ийм зүйл болоогүй л байна. Гэтэл үргэлжлүүлээд М.Энхсайхан ба Х.Баттулга гэсэн хэрүүлийн алим төмөр замын асуудлыг тойрох боллоо. Эдийн засагч Д.Дашзэвэг "Монголчуудын хэрүүлээс болж төмөр замд оруулсан мөнгөө мөд эргүүлж авч чадахгүй нь гэж гадныхан бодож эхэлнэ. Эрсдлйн хувь нэмэгдэнэ" гэжээ. Гадныхан энэ хэрүүлийг анхааралтай ажиглаж байгаа бол монголчууд хэнийх нь зөв эсвэл буруу вэ гэдэгт толгой нь эргэжээ. Нарийн цариг, бүдүүн цариг гэсэн мэргэжлийн үг хэллэгийг тэд улс төрийн хэлээр орчуулж буулгаад байгаа болохоор тэр төмөр замын жинхэнэ эзэд болох иргэд ойлгож ухахгүй байгаа юм. М.Энхсайхан Х.Баттулгыг төмөр замын бодлогыг эхлүүлсэн хүн гэдэг утгаар, цаашилбал Зам тээврийн сайд А.Гансүх түүний гарын аясаар хөдөлдөг тул халз мэтгэлцээнд дуудсан гэдгээ тайлбарласан. Хэрэв Х.Баттулга үүнийг нь хүлээж авсан бол хэн нь "Чи мэдэхгүй л дээ" гээд баахан учир нь олдохгүй үг, хэллэгээр бөмбөгдүүлээд сууж байж ч мэдэх. Баахан хэлэлцүүлэг өрнүүлж, шуугиулж байгаад гэнэтхэн шийдчихсэн, буруу зөв нь үл мэдэгдэх шийдвэр гаргачихсан байдаг тийм жишиг бий. Уул уурхайгаас илүү мөнгөний "хүүдий" гэгдээд буй төмөр замыг хэрүүлийн "алим" болгох хэнд ашигтай вэ гэвэл аль нэг улс төрчид ашигтай. Тиймээс нарийн цариг, бүдүүн цариг гэдэг уралцаад байгаа тэр мэргэжлийн ойлголтыг улс төрийн хэлээр орчуулахаа болиод эрдэмтдийн үгийг сонсох хэрэгтэй болжээ.
Т.Гэрэл
Сэтгэгдэл (16)