
-“Гранд фичир" нэртэй Хонгконгийн эзэмшилд байдаг усан онгоц энэ сарын 3-4 шилжих шөнө Өмнөд Солонгосоос БНХАУ- руу 4300 тонн төмрийн хүдэр тээвэрлэж явах замдаа осолдсон. Энэхүү онгоц нь 16 гишүүнтэй байсан. Үүнээс гурван гишүүнийг нь аварч хоёр гишүүний цогцсыг олсон. Харин бусад гишүүдийг эрэн хайх ажиллагаа хийгдэж байгаа гэсэн мэдээлэл бидэнд байна. Онгоцны хувьд Хонгконгийн эзэмшилтэй. Монголын далбаа бүртгэгдсэн онгоц байгаа. Манай улс өөрийн гэсэн хүлэг онгоц байхгүй байгаа. Одоо бол зөвхөн бүртгэл хийж байгаа. Бүртгэлтэй учраас онгоцонд далбаа тавина.
-Манай улс төрийн далбааг гадаад усан онгоцнуудад ашиглуулж эхэлсэн вэ?
-1948 оны Олон улсын далайн байгууллагын конвенцид Монгол Улс 1996 онд нэгдэн орсон байдаг. Далай дээр хэн дуртай өөрийнхөө онгоцыг бариад яваад байхгүй. Энэ эрх олон улсаас зохицуулсан гэрээ дүрмийг мөрдөж ажиллаж байгаа гишүүн орнууд хамаардаг. Монгол Улс Олон улсын далайн байгууллагын конвенцид анх нэгдэн орсноос хойш өнөөдрийг хүртэл 24 конвенцид нэгдэн ороод байгаа нь Монгол Улсын далбаатай онгоц их далайд аялах боломж болон хууль эрх зүйн нөхцөлийг бүрдүүлдэг юм. Далайд аялах нөхцөл боломж нь олон улсын гэрээ конвенцийн дагуу бүрдэхээс гадна мөн Монгол Улс соёрхон баталсан хуулийн дүрмийн дагуу явагддаг. Ингэснээр далайн тээвэр хийхээс гадна олборлолт хийх ерөнхий эрх зүйн үндэслэлүүд нээгдэж эхэлсэн юм. Одоогоор манай улсын далбааг ашиглах бүртгэлтэй 450 онгоц байгаа” гэв
-Манай улс төрийн далбааг гадаад усан онгоцнуудад ашиглуулж эхэлсэн вэ?
-1948 оны Олон улсын далайн байгууллагын конвенцид Монгол Улс 1996 онд нэгдэн орсон байдаг. Далай дээр хэн дуртай өөрийнхөө онгоцыг бариад яваад байхгүй. Энэ эрх олон улсаас зохицуулсан гэрээ дүрмийг мөрдөж ажиллаж байгаа гишүүн орнууд хамаардаг. Монгол Улс Олон улсын далайн байгууллагын конвенцид анх нэгдэн орсноос хойш өнөөдрийг хүртэл 24 конвенцид нэгдэн ороод байгаа нь Монгол Улсын далбаатай онгоц их далайд аялах боломж болон хууль эрх зүйн нөхцөлийг бүрдүүлдэг юм. Далайд аялах нөхцөл боломж нь олон улсын гэрээ конвенцийн дагуу бүрдэхээс гадна мөн Монгол Улс соёрхон баталсан хуулийн дүрмийн дагуу явагддаг. Ингэснээр далайн тээвэр хийхээс гадна олборлолт хийх ерөнхий эрх зүйн үндэслэлүүд нээгдэж эхэлсэн юм. Одоогоор манай улсын далбааг ашиглах бүртгэлтэй 450 онгоц байгаа” гэв
Д.Ундрах /24tsag.mn/