зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.11.17
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
COP17
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • COP17
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Э.Амарзаяа: Хүүхэд байхдаа галт тэргээр явдаг байсан бол одоо галт тэргийг явуулж байна

2023-7-20
0
ЖИРГЭХ

Залуус өөр, өөрийн хүсэл мөрөөдөл, хэв маягаар амьдарч байна. Бид “Залуус” булангаар дамжуулан тэдний ертөнцийн гэрэл гэгээ, сайн сайхныг уншигчидтайгаа хуваалцахыг зорьж байгаа билээ. Энэхүү дугаартаа Төмөр замын “Сумангийн зоо” зөрлөгийн өртөөний жижүүр Э.Амарзаяатай ярилцлаа.


 

-Өртөөний жижүүр мэргэжлийг яагаад сонгов? Ер нь галт тэрэгтэй холбогдох болсон шалтгаан юу байв?

-Би Сэлэнгэ аймгийн Түнхэл тосгонд есдүгээр ангиа төгссөн. Тэгээд хотод ирж Их засаг их сургуульд сурч байгаад багын мөрөөдлөө биелүүлэхийн тулд Төмөр замын сургуульд орсон.

Манайх удмаараа төмөр замчид болохоор багаасаа энд ажиллахыг мөрөөдөж, эмээ өвөөгийнхөө дүрэмт хувцсыг хараад эхэндээ шохоорхож, дараа нь мэргэжлийг нь сонирхож үзсэн. Галт тэргэнд үргэлж хамт явж, ер нь галт тэргэнд л өссөн хүүхэд дээ. Хурдалж буй галт тэрэг, зурайж буй ган замтай амьдрал минь салшгүй холбоотой.

Гэртээ харихдаа, хөдөө өвөө эмээгийндээ очихдоо ч галт тэргээр явдаг. Дандаа галт тэргээр явсаар байгаад эхэндээ породник болно гэж боддог байсан ч төмөр замд олон мэргэжилтэй учраас яг сонгох гэтэл эргэлзээд мэргэжлээ сонгож чадахгүй байсан. Тэгээд ашиглалтын анги руу ороод өртөөний жижүүр хийн, хөдөлгөөн хариуцдаг болж, энэ хавар сургуулиа төгссөн дөө. Замын-Үүд өртөөнд ирж дадлага хийгээд, дараа нь урилга авсан. Одоо “Сумангийн зоо” зөрлөгт ажиллаж амьдардаг.

 

-Өвөө эмээ нь төмөр замд юу хийдэг байсан бэ?

-Өвөө эмээ маань замчин байсан. Тэдний маань ээж аав хүртэл замчин байсан. Замчид бол зам төмөр дээр ажилладаг хүмүүс л дээ. Гадаа нөхцөлд ажилладаг учраас төмөр замын хамгийн хүнд хэцүүг нь хийдэг гэсэн үг.

Аав ээж, авга нагац нар маань хүртэл төмөр замд ажилладаг гурван үеийн төмөр замчид. Ганц өртөөний жижүүр төрж байгаа нь би юм байна.

 

-Гэрийнхнээсээ анхдагч болсон байна шүү дээ. Өртөөний жижүүр гэх энэ мэргэжлийн онцлог нь юу вэ?

-Манай мэргэжил бол хөдөлгөөний болон хөдөлмөрийн аюулгүй байдлыг чанд мөрдөж зорчигч, үйлчлүүлэгч нарт түргэн шуурхай ажилладаг. Хүмүүсийн аюулгүй байдлаас гадна галт тэрэгний аюулгүй байдлыг цөмийг нь хангаж ажиллана гэсэн үг. Цаг агаарын байдлаас үл шалтгаалан ямар ч нөхцөлд галт тэргийг явуулдаг шүү дээ. Ажлын 12 цагаар ажилладаг. Өглөө 07:30-аас орой 19:30 цаг хүртэл ээлжинд гарч ажиллаад 48 цаг амардаг. Цалин хөлс ч сайтай, бас  манайхан тушаал дэвшиж ажиллах бүрэн боломжтой учраас ажиллахад урамтай байдаг. Ер нь төмөр замынханд байр сууц бүгдийг нь хангаж өгдөг, сургууль цэцэрлэг бүгд байдаг учраас ажилчдад их амар байдаг.

 

Гэхдээ би одоохондоо жинхлэгдээгүй, дагалдан хийж байгаа. Жинхлэгдэхийн тулд найман хүнд шалгуулж тэнцсэнийхээ дараа Улаанбаатар хотод очиж албаны найман хүнд дахиж шалгалт өгнө. Бүгдэд нь тэнцсэний дараа би үндсэн ажилтан болж хөдөлгөөнөө аюулгүй явуулж, үүнийгээ бүрэн хариуцах юм. Саяхан хоёр дахь шалгалтаа Замын-Үүдэд амжилттай өгчхөөд явж байна даа.

 

-Хүмүүсийн болоод галт тэрэгний аюулгүй байдалд анхаарч ажиллана гэхээр маш их хариуцлагатай ажил байна шүү дээ?

-Галт тэрэг бол өөрөө өнхрөх бүрэлдэхүүнд ордог.

Тийм учраас галт тэрэгнийхээ сумыг зөв зам руу гуйвуулж, зөв хуваарилж, галт тэргийг бас хооронд нь аюулгүй зорчуулж, хөдөлгөөнийг маш сайн хангахын тулд өртөөний жижүүр байдаг. Галт тэрэгний хөдөлгөөн, сэлгээний ажлыг мөн зохицуулдаг.

Өртөөний жижүүр гээд нэр нь л жаахан андуу болохоос биш хамгийн их мэдлэг, чадвар шаардсан, их хариуцлагатай ажил. Надад одоо шалгалтууддаа тэнцэхгүй бол яана гэсэн айдас байгаа ч мөрөөдлөө биелүүлж, зорилгоо гүйцээхийн тулд өдөр шөнөгүй номоо уншиж бэлддэг.

 

-Тэгэхээр онол практикыг хослуулж явах нь энэ мэргэжлийн гол зүйл байх нь?

-Тийм. Ямар ч цаг агаарын нөхцөлд гэмтэл гарвал заавал зам сум руугаа гүйж очиж гэмтлийг хурдан арилгаж, галт тэргээ хурдан явуулахын тулд номонд байгаа технологи дарааллаар ажиллах шаардлага гардаг. Тиймээс мэргэжлийн номоо сайн унших хэрэгтэй.

Мэргэжлээ эзэмшээд үндсэн ажилтан болсон ч бид нар жилд нэг удаа тогтмол шалгалт өгдөг.

Ер нь дандаа шалгалт, ном гээд л явдаг гэх үү дээ. Ялангуяа гэмтэлтэй үед сайн ажиллаж, гэмтэлтэй үеийн шалгалтыг чухалчилж авдаг. Учир нь пультан дээр ажиллаж галт тэргийг зөрүүлэх нь бидний гол ажил. Тэр үед бид нар гэмтлийг олж, технологи дараалалдаа сайн ажиллаж байж өртөөний сайн жижүүр болно.

 

-Гэмтэл гэдгийг тодорхойлбол?

-Зам сумын гэмтэл. Пультан дээр харагддаг л даа. Улаан зураас татчихсан, тэр хэсэг нь улаачихсан байвал гэмтсэн гэсэн үг. Тиймээс хурдан хугацаанд очиж үзлэг шалгалт хийгээд гэмтлээ арилгаж байж галт тэргээ явуулна. Хэрэв гэмтлийг арилгахгүй бол гэрлэн дохио нээгдэхгүй. Гэрлэн дохио нээгдэхгүй бол галт тэрэг явахгүй. Гэрлэн дохио бол үг дуугүй биелүүлбэл зохих тушаал гэж явдаг учраас төмөр замд зайлшгүй чухал зүйл.

 

-Ажиллаж байх хугацаанд чинь янз бүрийн гэмтэл гарч байсан уу?

-Замын-Үүдийн наахан өртөөнд ачааны галт тэрэг замаасаа гарсан. Шалтгааныг нарийн сайн тодруулаагүй ч галт тэргийн найруулгыг буруу хийсэн байсан. Эхлээд хоосон вагон ачиж байснаа сүүлд нь хамгийн их ачаатай вагоныг хийснээс болж галт тэрэг далийгаад замаасаа гарчихсан юм байна лээ.

 

-Яагаад ийм хариуцлагатай, шаардлага өндөр мэргэжлийг сонгов? Шантраад өөр мэргэжил сонгох байж гэж бодсон үе бий юү?

-Би өөрөө мэргэжлүүдээ маш нарийн судалсан. Өртөөний жижүүр бол хөдөлгөөн талдаа, ашиглах талдаа их сонирхолтой байсан. Тиймээс шантрах, өөр мэргэжил сонгох байж гэж харамссан үе байхгүй ээ. Хүнд байсан ч ямар азаар энэ мэргэжлийг сонгов гэж боддог. Учир нь энэ бол маш их нэр хүндтэй ажил шүү дээ.

 

-Цаашид мэргэжил дээшлүүлж сурах уу? Мэргэжил дээшлүүлэхээр гадагшаа суралцах боломж хэр вэ?

-Цээашид энэ мэргэжлээ дээшлүүлж сурна. Гадагшаа сурах ч бүрэн боломжтой. Орос руу яваад сурч ирвэл энд бүр том мэргэжил эзэмшиж болно. Төмөр замынхан маань хоёр хөрш оронтойгоо байнга хамтын ажиллагаатай байдаг. Бас гурван жил ажилласан бол манай салбарт хөнгөлөлт үзүүлж дээд сургууль руу шууд оруулдаг. Говийн төмөр замд харин хоёр жил ажилласан бол хөнгөлөлттэй сурна.

 

-Говийн төмөр зам, хангайн төмөр зам хоёрын ялгаа нь юу вэ?

-Говийн төмөр замд ажиллавал нэмэгдэл цалинтай. Илүү хүнд нөхцөлд ажилладаг л даа. Хээр талд шуурга ихтэй. Шуурах болгонд зам, сум руу элс чихэгдэж гэмтэл гарна. Тэр болгонд өдөр шөнөгүй газар дээр нь очиж ажилладаг.

Үнэндээ говьд ер нь БААТРУУД л ажиллаж байна даа.

-Төмөр замчдын ажиллаж, амьдрах орчин нөхцөл ямар санагддаг вэ?

-Төмөр замын зөрлөг болгон дээр хоёр, гурван давхар байрууд баригдаж, дэлгүүртэй болно гэж байгаа. Гэхдээ тэр нь яг хэзээнээс хэрэгжихийг сайн мэдэхгүй байна. Бас зөрлөг бүрд мод тарьж байна. Жишээ нь манай “Сумангийн зоо” зөрлөгт өндөр өндөр мод цөөнгүй бий. Төгөл, хүүхдийн тоглоомын талбай гээд зөрлөгүүдээ аль болох хөгжүүлж, үзэмж талаасаа нэлээн анхаардаг. Төмөр зам одоо ер нь сайн хөгжиж байгаа. Тухайлбал, зөрлөг болгон дээр зам нэмэгдэж, гурван замтай болж байна. Зам нэмэгдэхээр галт тэрэг их явна. Галт тэрэг их явуулах тусам ашиг орлого нэмэгдэнэ гэсэн үг.

 

-Энэ мэргэжлээр эмэгтэйчүүд сурч, ажиллахад хүндрэл бэрхшээл байдаг уу?

-Эмэгтэйчүүд том өртөөнд ажиллая гэвэл боломж хомс байдаг. Жишээ нь, Замын-Үүд өртөөнд орохоор бол өртөөний жижүүрээр ажиллах боломжгүй. Ер нь вагон бичигчээр ордог. Орон тоо байвал л авдаг. Хэрэв өртөөний жижүүрээр ажиллах бол зөрлөг дээр ажилладаг. Зөвхөн зөрлөг дээр ажиллаж мэргэжлээ бататгаж, дагалдан хийж байж л мэргэшинэ. 

 

-Төмөр замд ер нь хэр их залуус ажилладаг вэ?

-Төмөр замд ихэнх нь залуучууд ажилладаг. Тийм ч утгаараа залуусаа нэлээн сайн дэмждэг. Манай зөрлөг гэхэд л дан залуу үеийнхэн байх жишээний. Ер нь л төмөр замынхан их залуужаад байгаа.

 

-Улаанбаатарын өртөөнүүдэд ажиллаж байв уу?

-Би Улаанбаатарын Толгойт өртөөнд өвөл дадлагаа хийсэн. Хот хөдөөгийн өртөөнүүд замаараа л ялгаатай. Өртөө гэдэг нь илүү олон замтай бол зөрлөг нь хоёрхон замтай. А Б паркын хос замтай. Түүгээрээ гал тэргийг зөрж өнгөрүүлдэг.

 

-Аль нь ажиллахад илүү төвөгтэй санагдав?

-Өртөөнд ажиллахад жаахан хэцүү байсан. Олон замтай газар ажиллахад ер нь хэцүү. Зөрлөгт сэлгээний ажлыг жижиг хэмжээнд л хийдэг. Зөвхөн галт тэргээ зөрүүлж өнгөрүүлдэг бол өртөөнд галт тэргийг найруулж, зөрлөг хийж бас сэлгээний ажлаа ч хийдэг. Арай ачаалалтай, бас илүү хариуцлагатай гэх юм уу.

 

-Энэ мэргэжлээр хүмүүс хэр их суралцаж, төгсөж байна?

-Манай ангид гэхэд сая 20 оюутан төгссөн. Ер нь энэ мэргэжлээр олон хүн сурч төгсдөг. Манай ангиас гадна хэдэн бүлэг бас бий гээд үзэхээр ер нь өрсөлдөөн ихтэй л дээ. Төмөр замд шууд ажлын байр гэж байхгүй, сонгон шалгаруулалтад орно. Ажлын байр нь ч бас тэгж их гараад байдаггүй.

 

-Их өрсөлдөөнөөс хүсэл зорилгоо гүйцэлдүүлж, үндсэн ажилтан болох гээд явж байгаадаа хангалуун байдаг уу?

-Амьдралдаа хэрэв 100 шат дээш алхах бол би дөнгөж эхний нэг хоёр дээр нь л явж байна. Яагаад гэвэл би дөнгөж сургуулиа төгсөөд, жинхлэгдэх гээд ажлын байран дээрээ гарах гэж байгаа шүү дээ. Мэргэжлээ бүрэн эзэмшиж амжаагүй, цаашид сурч мэдэх зүйл маш их байна.

Би хүүхэд байхдаа галт тэргэнд сууж явдаг байсан бол одоо галт тэргийг өөрөө явуулж байна гэхээр маш сайхан байдаг.

Манай найзууд хүртэл бүгдээрээ над шиг мэргэжил эзэмшээд ажиллаж байна. Бүгдээрээ л төмөр замаар янз бүрийн мэргэжил эзэмшсэн. Яагаад гэвэл би багаасаа л найзууддаа төмөр замыг тэнгэрт тултал нь магтаж явсан болохоор тэр нь нөлөөлсөн дөө. Миний үгэнд орсондоо ч найзууд маань алдаагүй гэдэг. Заримдаа шантрах зүйл байдаг ч багаасаа бодож хүсэж, энэ хүртэл явчхаад багахан зүйлд шантарна гэвэл утгагүй санагддаг юм. Бага байхаасаа л хүсэж мөрөөдсөн ажилдаа орж чадсандаа үнэхээр их баярладаг. 

-Ярилцсанд баярлалаа.

Р.Батхишиг

0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
“Хүнсний ногооны үйлдвэрлэл ба усалгаатай газар тариалан төсөл”-ийн хүрээнд Усалгаатай газар тариаланд ажиллах техникийн мэргэжилтнүүдийг бэлтгэж эхэллээ
Цас ихээр орсоноос үүдэн халтиргаа гулгаа үүсэж зам тээврийн ослын, дуудлага нэмэгдсээр байна
“Уул уурхайн бус экспорт ба нийлүүлэлтийн сүлжээний санхүүжилт” сэдэвт хурал боллоо
Энэ Баасан гарагт Монгол бахархлын өдөр тохионо
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (1)

  • Зочин (192.82.73.120)
    Ховор хүмүүс
    2023 оны 07 сарын 20 | Хариулах
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • “Хүнсний ногооны үйлдвэрлэл ба усалгаатай газар тариалан төсөл”-ийн хүрээнд Усалгаатай газар тариаланд ажиллах техникийн мэргэжилтнүүдийг бэлтгэж эхэллээ
    8 мин
  • Цас ихээр орсоноос үүдэн халтиргаа гулгаа үүсэж зам тээврийн ослын, дуудлага нэмэгдсээр байна
    14 мин
  • Ерөнхий сайд Г.Занданшатар Оюутолгойн менежментийн төлбөрийг бууруулах байр суурь илэрхийллээ
    41 мин
  • “Уул уурхайн бус экспорт ба нийлүүлэлтийн сүлжээний санхүүжилт” сэдэвт хурал боллоо
    53 мин
  • Х.Тэмүүжин: Намын дарга УИХ-ын спикерээс түдгэлзэх ёстой гэсэн хуулийн төсөл санаачилсан
    1 цаг 20 мин
  • “Чингис хаан” цомын барилдаан баасан гарагт болно
    1 цаг 42 мин
  • Энэ Баасан гарагт Монгол бахархлын өдөр тохионо
    1 цаг 46 мин
  • Дулааны тавдугаар цахилгаан станцыг 2028 онд ашиглалтад оруулна
    3 цаг 13 мин
  • “Инээмтгий хүн” визуал драмын жүжгийг гуравхан удаа толилуулна
    3 цаг 54 мин
  • Энержи ресурс компанийн 20 жилийн ойг тохиолдуулан нутгийн малчид хонь хандивлажээ
    4 цаг 13 мин
  • О.Батхүү: Хоёр хувийн татвар төсвийн хувьд бага боловч иргэдийн хувьд их мөнгө
    4 цаг 36 мин
  • Т.Сайфолла, С.Мөнхзул нар пауэрлифтингийн ДАШТ-ээс нийлбэр дүнгээр медаль хүртсэн анхны Монгол тамирчид боллоо
    4 цаг 53 мин
  • АНУ Венесуэлийн Ерөнхийлөгч Н.Мадурогийн тэргүүлдэг "Картел де лос Солес"-ыг "террорист байгууллага" хэмээв
    5 цаг 9 мин
  • “Нэгдүгээр тойрог зам” төслийн олон улсын нээлттэй тендерийг ирэх сарын 1-нд нээнэ
    5 цаг 31 мин
  • Цаг агаар ихэнх нутгаар тогтуун болж, хүйтний эрч суларна
    5 цаг 49 мин
  • "Сансар гарден" цэцэрлэгийн багш хүүхдүүдийг сандалтай нь "скочидсон" хэргийг шалгаж байна
    6 цаг 9 мин
  • Улаанбурхан өвчний батлагдсан тохиолдол 13.640 болжээ
    6 цаг 14 мин
  • МАН-ын дарга Н.Учралын ХОМ
    6 цаг 16 мин
  • Эрдэнэдалайнхны найдварыг тээсэн залуу хүчтэн Н.Амгаланбаатар гэж хэн бэ?
    6 цаг 25 мин
  • Намын бүлгүүд хуралдана
    6 цаг 44 мин
  • Үзэсгэлэнт Г.Хандсүрэнгийн тухай 15 баримт
  • Монгол бүсгүйн тэвчээр, хатуужлыг дэлхийд гайхуулж буй А.Адъяасүрэн гэж хэн бэ?
  • Бурхан багшийн тухай сонирхолтой баримтууд
  • БАРИМТ: Баяртай, Соичи Хашимото
  • Я.Содбаатар: МАН социал демократ намын хувьд хүний хөгжлийн бодлогыг нэн тэргүүнд тавьж байна
  • Аяллын гол чиг хандлага: Уламжлалт хязгаараас хол
  • 17.9 их наяд төгрөгийн орлого төвлөрүүлэхийг үүрэг болгов
  • Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрүүд
  • Түлш хэрэглэгчдэд үйлчлэх төвөөс угаарын хийн мэдрэгчээ унтраасан өрхүүдэд тогтмол асаалттай байлгахыг зөвлөлөө
  • Д.Энхтуяа: "Ахмадын тэтгэвэр 45 мянган төгрөг нэмэгдэнэ, энэ нэмэгдэл бодит нэмэгдэл болж чадахгүй
  • ЦЕГ: Төрийн албан тушаалтны нэр хүндэд халдсан этгээдэд эрүүгийн хэрэг үүсгэсэн
  • МАН-ын дарга Н.Учралын НАМТАР
  • Ж.Чинбүрэн: Эмч нарын цалинг ирэх оны нэгдүгээр сард 30 хувиар нэмнэ
  • Н.Учрал: Монгол Улсад гадаадын банк байгуулахыг хуулиар хориглоогүй
  • Орон нутаг чиглэлийн зарим автобусны үнэд өөрчлөлт орлоо
  • Монгол Улсын нүүдлийн мал аж ахуйн онцлогийг олон улсын стандартад тусгалаа
  • Нийслэлийн ЗДТГ, НҮБ-ын Хүүхдийн сан болон Монголын оюун ухааны академи харилцан ойлголцлын санамж бичигт гарын үсэг зурлаа
  • Улаанбурхан өвчний нийт батлагдсан тохиолдол 13.628 болжээ
  • УБЕГ-ын даргаар Д.Давааням-ыг томиллоо
  • Х.Нямбаатар: Энэ өвөл дүүжин замын тээврийн ажил зогсохгүй үргэлжилнэ
  • Монгол бүсгүйн тэвчээр, хатуужлыг дэлхийд гайхуулж буй А.Адъяасүрэн гэж хэн бэ?
  • Үзэсгэлэнт Г.Хандсүрэнгийн тухай 15 баримт
  • Нийслэлийн ЗДТГ, НҮБ-ын Хүүхдийн сан болон Монголын оюун ухааны академи харилцан ойлголцлын санамж бичигт гарын үсэг зурлаа
  • Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрүүд
  • ЦЕГ: Төрийн албан тушаалтны нэр хүндэд халдсан этгээдэд эрүүгийн хэрэг үүсгэсэн
  • БАРИМТ: Баяртай, Соичи Хашимото
  • Х.Нямбаатар: Энэ өвөл дүүжин замын тээврийн ажил зогсохгүй үргэлжилнэ
  • Бурхан багшийн тухай сонирхолтой баримтууд
  • Шатар сонирхогчдын ДАШТ-ээс Б.Хүслэнзаяа, Ц.Сайханчимэг нар алт, Д.Дөлгаанжаргал хүрэл медаль хүртлээ
  • Н.Учрал: Монгол Улсад гадаадын банк байгуулахыг хуулиар хориглоогүй
  • ХББОС-ын сайд Э.Бат-Амгалан Орон сууц, нийтийн аж ахуйн салбарын өвөлжилтийн бэлтгэл ажлыг хангах хүрээнд аймгийн Засаг дарга нартай цахим хурал хийв
  • Ж.Чинбүрэн: Эмч нарын цалинг ирэх оны нэгдүгээр сард 30 хувиар нэмнэ
  • УБЕГ-ын даргаар Д.Давааням-ыг томиллоо
  • Я.Содбаатар: МАН социал демократ намын хувьд хүний хөгжлийн бодлогыг нэн тэргүүнд тавьж байна
  • Монгол Улсын нүүдлийн мал аж ахуйн онцлогийг олон улсын стандартад тусгалаа
  • Улаанбурхан өвчний нийт батлагдсан тохиолдол 13.628 болжээ
  • "102" апплейкшнаар дамжуулан гураь хоногийн дотор 30773 зөрчил илрүүлжээ
  • Ардчилсан нам “Их хааны өв” хиймэл оюуны технологи ашигласан видео контентийн уралдааныг зарлалаа
  • Баянхошуу орчим агаарын бохирдол ихтэй байна
  • Монгол Улс уулын цанаар анх удаа өвлийн олимпын наадамд оролцохоор боллоо
24 баримт
  • Эрдэнэдалайнхны найдварыг тээсэн залуу хүчтэн Н.Амгаланбаатар гэж хэн бэ?
  • Я.Содбаатар: МАН социал демократ намын хувьд хүний хөгжлийн бодлогыг нэн тэргүүнд тавьж байна
  • БАРИМТ: Баяртай, Соичи Хашимото
  • Үзэсгэлэнт Г.Хандсүрэнгийн тухай 15 баримт
  • Монгол бүсгүйн тэвчээр, хатуужлыг дэлхийд гайхуулж буй А.Адъяасүрэн гэж хэн бэ?
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото COP17 Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК