зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.08.14
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
Элчин сайд ярьж байна
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • Элчин сайд ярьж байна
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Амь насны баталгаа үгүй “нийтийн тээвэр”

2023-7-29
0
ЖИРГЭХ

Гэрээс ажлын хооронд нэгэн хэмнэлээр өрнөх завгүй амьдралыг суурин газрын хүмүүс хэдийн цогцлоож, тэр хэмнэлдээ ч дасан зохицжээ. Хоёр сая орчим (албан тоогоор 1.7 сая боловч харьяалалгүй ажиллаж амьдарч байгаа хүмүүсийг оруулан тоймлов) хүн аж төрж буй улсын маань нийслэл Улаанбаатар хотод шийдэх ёстой хамгийн гол асуудал нь НИЙТИЙН ТЭЭВРИЙН ҮЙЛЧИЛГЭЭ. Энэ нь хотын хөгжил, хотын соёлыг үнэлэх нэн чухал үзүүлэлтэд ч мөн хамаарна.

“Автобусны доторх орчин нөхцөл, техникийн шаардлагад аюулгүйн баталгаа байхгүйн дээр зарим өдөр цагаасаа эрт зогсоод байна” хэмээн иргэдээс удаа дараа ирсэн санал гомдлын дагуу энэ пүрэв гарагт ажлаа тараад Тэнгисээс Зүүн салаа руу явах 48 дугаарын автобусанд суулаа.

Хүлээх зуураа автобусны зогсоол дээр байгаа хүмүүсийг ажиглаж, заримаас нь лавлахад энэ чиглэлд явах хүмүүс их байв. Тэдгээр хүмүүсийн хэлж байгаагаар автобусны ирэх зай нь заримдаа хэт удаан, заримдаа ар араасаа ойрхон ирдэг, бас аппликейшн дээр харагдаж байснаа гэнэт алга болчихдог гэв. 30 минут гаруй хүлээсний эцэст суухад дараагийн  автобус араас нь ирсэний дээр Зүүн салаа руу эндээс 48, 48А гэсэн хоёр чиглэлийн автобус явдаг аж. Тиймээс суусан автобусанд шахцалдах хүнгүй сэлүүхэн байв.

2022 оны долдугаар сарын 5-ны өдөр Монгол Улсын Засгийн газраас гаргасан 264 дүгээр тогтоолоор “2023-2025 ОНЫГ "МОНГОЛД ЗОЧЛОХ ЖИЛ" болгон зарласан билээ.

Тэр ч утгаараа энэ тавдугаар сараас эхлэн автобусны буудал зарлах самбарт “WELCOME TO MONGOLIA!” хэмээн нөхөрсөг уриаг урьдчилж урсгаад кирил үсгээр буудлын нэрээ бичдэг болсон. Зарлахдаа ч мөн NEXT STATION гэж англиар хэлээд буудлаа монголоор, хэрэв хотын төвд бол англиар давхар зарладаг болсон гээд хэлбэрийн хувьд зарим зүйлд өөрчлөлт оруулснаас биш бусдаар энэ тогтоолтой холбоотой ямар ч шинэчлэл, ахиц дэвшил нийтийн тээвэрт үгүй байна. 

Учир нь миний сууж явсан автобусыг сүүлд хэзээ цэвэрлэснийг хэлэхэд бэрх. Уг нь зорчиж байгаа хүмүүс цонхоор хаана яваагаа харж, хавь ойрын орчинг ажиж явахад хэрэгтэй сэн. Гэтэл цонхонд нь саарал тортог дагтаршжээ. Хүнчилбээс, тэд бороо ороход л нэг баярладаг байх даа гэж бодогдов. Бас өнөө буудал зарлагч нь заримдаа огт дуугарахгүй юм. Алдаг оног зарласаар нэг мэдэхэд Зурагт өнгөрч Шинэ буудал дээр зогссон байв.

Гэнэтхэн, шатсан хаймрын үнэр гарч, цонх нээлттэй болохоор орчны агаар орсон болов уу гээд зорчиж явсан улс нэг их тоосонгүй. Автобус цааш хөдлөхөд өнөөх үнэр улам бүр нэмэгдэж, дараагийн зогсоол дээр зогсож хаалга нээгдтэл, арын хаалгаар бөөн утаа орж ирлээ.

Автобус нэлэнхүйдээ тэр эвгүй үнэр, саарал утаанд автаж, жолооч эмэгтэй гарч хараад цахилгааны гэмтэл гарсан байна гээд цааш хөдөллөө. Амьсгалын эмгэгтэй хүн бол удаан тэсэхээргүй тийм хүнд нөхцөл бүрдэж, улмаар жолооч аль болох хурдан явахыг хичээвч хуучин автобусны чадал аль хэр хурдалж дийлэх вэ дээ. Уг нь эцсийн буудал хүртэл явах зорилготой байсан би бээр тэр байдлыг тэсэж чадалгүй замын дундаас буулаа. Зүүн салааны хуучин эцэс дээр буугаад автобусыг ажиглахад арын яндангаас цагаан саарал утаа манарч, үнэндээ энэ автобус хаа хүрч юу болохыг таахын аргагүй. Жолоочоос лавлая гэвч хүнд нөхцөлд хүн тээвэрлэж яваа хүнд төвөг удаж чадсангүй. Сонирхолтой нь энэ хавийн зорчигчид энэ байдалдаа дассан юм уу гэмээр. Надаас өөр сүржигнэж байгаа хүн үгүй байв.

Тэнүүн-Огоо ХХК-д харьяалагдах энэ чиглэлийн автобусууд ер нь л хуучирч элэгдсэн. Парк шинэчлэлт хийхээс нааш байдал хэвээрээ ажээ.

ХӨНДӨХ НЬ, баазын жолооч нар нэг чиглэлдээ тогтмол явдаггүй, тодорхой хугацаагаар чиглэлээ өөрчилж явдаг. Тэгвэл энэ компанийн явдаг чиглэлүүдэд амьдарч буй хүмүүс өглөө, оройдоо ажил гэрийн хооронд тогтмол ийм шаардлага хангаагүй унаагаар явдаг гэхээр эдгээр хүмүүсийн эрүүл мэнд, цаашлаад аюулгүй амьдрах эрхэнд халдаж буй хэрэг мөн билээ. Тиймээс нийтийн тээврийн тухай хуульд заасны дагуу

  • 10.2.1.өөрийн тээвэрлэлтийн үйлчилгээний талаарх үнэн зөв мэдээллээр тээвэрлүүлэгчийг хангах, зорчигчийн амь нас, эрүүл мэнд, ачаанд аюул, хохирол учруулахгүй байх;
  • 10.2.2.ачаа, зорчигчийг тээвэрлэлтийн нөхцөл, техникийн шаардлага хангасан зориулалтын тээврийн хэрэгслээр тав тухтай, аюул, осолгүй тээвэрлэх;
  • 10.2.6.автотээврийн хэрэгслийн хэрэглээний стандартын үзүүлэлт, шаардлагыг хангах гэх мэт наад захын мөрдөх ёстой зүйл заалтыг яагаад баримталж явахгүй байна вэ?

ХӨНДӨХ НЬ, Улаанбаатарт 1400 автобус байвал хүртээмжид нийцнэ гэсэн судалгаа бий. Мөн хот дотор явж буй нийтийн тээврийн 500 гаруй нь ашиглалтын хугацаа дууссан автобус байгааг албаны хүн ярьж байсан.

“Нийслэлийн нийтийн тээврийн салбарт орчин үеийн дэвшилтэт техник, технологийг нэвтрүүлэх замаар иргэдээ дээдэлсэн тээврийн системийг бий болгоно” хэмээх уриатай нийслэлийн Засаг даргын хэрэгжүүлэгч агентлаг нь Нийтийн тээврийн газар.

Тэгвэл тооцоо судалгаа нь бэлхэн байхад нийслэлийн Засаг дарга, захиргааны байгууллага ард нийтийн эрүүл мэнд, аюулгүй байдалд илүү анхаарч гарц шийдлээ дорвитой хийхэд юу болохгүй байна вэ? 

ХӨНДӨХ НЬ, олон асуудлаас үүдсэн иргэдийн стресс бухимдал багадаагүйн дээр өдөр бүр ийм унаагаар зорчдог хүмүүст ямар байдаг бол? Иргэд хувийн машинтай болох гэж зүтгэдэг нэг шалтгаан бол яах аргагүй "нийтийн тээвэр"-ийн асуудал. Гэтэл түгжрэлтэй тэмцэх гэж иргэний хувийн эрх ашиг, өмч хөрөнгөд халдсан хууль тогтоомж гаргаж байгаа нь зүйд хэр нийцэх вэ?

ХӨНДӨХ НЬ, ингэж их утаа хаяж яваад байх нь орчны агаар, байгалийн тэнцвэрт байдалд хэрхэн нөлөөлөх вэ? Өвөл болохоор нэлэнхүйдээ утаа болдог тул хүмүүс тэр бүр ойшоодоггүй. Гэтэл зуны цэлмэг, цэнгэгт ийм асуудал гарч байгаа нь байгаль орчинд тулгамдах бас нэгэн асуудал. Үүнд мэргэжлийн байгууллагаас ямар арга хэмжээ авах вэ?

 

Зөвхөн нэг компанийн нэг чиглэлд ийм асуудал тохиолдож байхад бусад компанийн бусад чиглэлд ямар асуудлууд байгааг бодоход ч бэрх. Бас гаднаас ирсэн жуулчид ийм унаанд сууж зорчихдоо ямар сэтгэгдэлтэй буцах бол.

 

Дээрх хөндсөн асуудлуудаар илүү нарийн судалж дараагийн нийтлэлдээ дурдах болно. Улаанбаатарт явж байсан автобус гэнэт шатсан тохиолдол удаа дараа гарсаар байгаа энэ үед хамгийн их анхаарах асуудал гарцаагүй мөн. Монгол Улсын иргэн, нийслэл Улаанбаатарт амьдарч буй их хотын иргэний “нийтийн тээврээр” амьд зорчих, амьд явах баталгаа энэ салбарт үгүйлэгдсээр байна.

0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
Өнөөдөр хийгдэх цахилгаан засварын хуваарь
Шинэ орон сууцны үнэ өмнөх оны мөн үеэс 13.4 хувиар нэмэгджээ
ӨНӨӨДӨР: Мал, амьтны гоц халдварт өвчний талаар мэдээлнэ
Улаанбаатарт 20 градус дулаан байна
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • Найдлага алддаггүй байсан Найдангийн Түвшинбаярын тухай 24 баримт
    18 мин
  • Өнөөдөр хийгдэх цахилгаан засварын хуваарь
    34 мин
  • Шинэ орон сууцны үнэ өмнөх оны мөн үеэс 13.4 хувиар нэмэгджээ
    36 мин
  • ӨНӨӨДӨР: Мал, амьтны гоц халдварт өвчний талаар мэдээлнэ
    38 мин
  • Улаанбаатарт 20 градус дулаан байна
    41 мин
  • Хэт чанга дуу чимээ гаргаж буй тээврийн хэрэгсэлд хяналт шалгалт хийж, стандартыг мөрдүүлнэ
    16 цаг 24 мин
  • Өндөр ашиг шимт үхэр сүргийг бүртгэлжүүлэх ажил эхэллээ
    16 цаг 32 мин
  • Үерийн аюулаас урьдчилан сэрэмжлүүлж байна
    16 цаг 51 мин
  • Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрүүд
    17 цаг 13 мин
  • Б.Чинбүрэн: Улсын гуравдугаар эмнэлгийн дэргэд зүрх судасны төв эмнэлэг байгуулна
    18 цаг 26 мин
  • А ангиллын тээврийн хэрэгслийн осол өссөөр байна
    18 цаг 34 мин
  • Б.Жавхлан: Өмнөговь аймгийн цахилгаан станцын бондыг Засгийн газар дэмжлээ
    18 цаг 38 мин
  • Олон хүнд онц хэмжээний хохирол учруулсан Д.Отгонбаярыг ЭРЭН СУРВАЛЖИЛЖ байна
    19 цаг 12 мин
  • Үндэсний үйлдвэрлэгчдээ дэмжиж, татварын шинэчлэлд өгсөн тэдний саналыг дахин нягтлахыг Сангийн яаманд даалгалаа
    19 цаг 38 мин
  • Усны ослын эрлийн ажиллагаа үргэлжилж байна
    19 цаг 50 мин
  • Т.Даваадалай: Барилгын хөгжлийн төвийн урд явган замын доогуур кабель сувагчлалын ажил хийхээр хуучин шоо хэлбэрийн явган замыг хуулсан
    20 цаг 30 мин
  • Төрийн наадмын түрүү бөх Э.Батмагнайгийн тухай таны мэдэхгүй 24 баримт
    21 цаг 58 мин
  • Ж.Өнөржаргал: Хүүхэлдэйгээр дамжуулан уламжлалт зан заншил, соёлоо хойч үедээ өвлүүлэн хүргэхийг зорьдог
    22 цаг 26 мин
  • "СП фалконс" багийн түүхэн ялалт-Монголын хөлбөмбөгийн гэрэлт хуудас
    22 цаг 53 мин
  • Бөхийн ертөнц дэх "давахгүйн тойрог"
    23 цаг 2 мин
  • Энэ жилийн наадмын ОНЦЛОХ бөх О.Наранбаатар харцагын тухай баримтууд
  • Зун дуусахаас өмнө хийж амжуулах 24 ЗҮЙЛ
  • Т.Даваадалай: Урт цагаан цэцэрлэгт хүрээлэнд ил театр, ил зогсоолыг тохижилтоор бүтээсэн
  • 24 баримт: 60 жилийн түүхийг тээгч БАЯНЗҮРХ дүүрэг
  • Аавыгаа санасан хүний ЗААВАЛ унших 8 шүлэг
  • Завхан нутгаас тодорч буй залуу хүчтэн А.Машбат гэж хэн бэ?
  • Улсын наадмаас хойш хамгийн их БУРЗАЙСАН бөхчүүд
  • Найдлага алддаггүй байсан Найдангийн Түвшинбаярын тухай 24 баримт
  • Төрийн наадмын түрүү бөх Э.Батмагнайгийн тухай таны мэдэхгүй 24 баримт
  • Чөлөөт бөхийн ДАШТ-д зодоглох Монголын 20 бөх
  • Ш.Энхийн-Одын тухай нийтлэл АНУ-ын "The State" хуудас дээр нийтлэгджээ
  • "Их хурд" наадмын бөхийн барилдаанд хэн түрүүлэх вэ?
  • Бөхийн ертөнц дэх "давахгүйн тойрог"
  • “Алдартнуудын мялаалга” наадмын түрүү бөх 15, үзүүр бөхийг 10 сая төгрөгөөр байлна
  • "Аавуудын баярын өдөр"-т зориулах 10 дуу
  • Төмс, хүнсний ногооны өргөтгөсөн худалдаа явуулж буй байршлууд
  • Аж үйлдвэр, Эрдэс баялгийн сайд Г.Дамдинням болон УИХ-ын гишүүдийн төлөөлөл “Эрдэнэс тавантолгой” ХК-д ажиллаж байна
  • Т.Аубакир: Мэргэжлээс шалтгаалсан өвчний эмнэлгийн барилгыг яаралтай ашиглалтад оруулахад анхаарна
  • Үерийн аюулаас сэрэмжлүүлж байна
  • “Баянзүрх Бидний дүүрэг” ойн баяр, наадмын хөтөлбөр
  • Найдлага алддаггүй байсан Найдангийн Түвшинбаярын тухай 24 баримт
  • Улсын наадмаас хойш хамгийн их БУРЗАЙСАН бөхчүүд
  • Б.Жавхлан: Улсын төсвийн төсөлд хөрөнгө оруулалтын 1232 санал ирснийг 9,6 их наяд төгрөгт багтааж эрэмбэлнэ
  • Ш.Энхийн-Одын тухай нийтлэл АНУ-ын "The State" хуудас дээр нийтлэгджээ
  • Энэ жилийн наадмын ОНЦЛОХ бөх О.Наранбаатар харцагын тухай баримтууд
  • Зун дуусахаас өмнө хийж амжуулах 24 ЗҮЙЛ
  • Т.Даваадалай: Урт цагаан цэцэрлэгт хүрээлэнд ил театр, ил зогсоолыг тохижилтоор бүтээсэн
  • 24 баримт: 60 жилийн түүхийг тээгч БАЯНЗҮРХ дүүрэг
  • Төрийн наадмын түрүү бөх Э.Батмагнайгийн тухай таны мэдэхгүй 24 баримт
  • “Алдартнуудын мялаалга” наадмын түрүү бөх 15, үзүүр бөхийг 10 сая төгрөгөөр байлна
  • Завхан нутгаас тодорч буй залуу хүчтэн А.Машбат гэж хэн бэ?
  • Аавыгаа санасан хүний ЗААВАЛ унших 8 шүлэг
  • "Их хурд" наадмын бөхийн барилдаанд хэн түрүүлэх вэ?
  • Монголын боксын тамирчид "Бангкок-2025" тэмцээнээс дөрвөн медаль хүртлээ
  • Чөлөөт бөхийн ДАШТ-д зодоглох Монголын 20 бөх
  • А.Амартүвшин: Энэ хичээлийн жилд 14 мянган хүүхдийн сургууль, цэцэрлэгийн багтаамжийг нэмэгдүүлж байна
  • Малчид, тариаланчдыг өвөлжилтийн бэлтгэлээ сайтар хангахыг уриаллаа
  • Х.Нямбаатар: Цагдаагийн байгууллага нүдэн дээр ил байгаа зөрчлийг арилгах чиглэлээр дорвитой ажил хийхгүй байна
  • Н.Учрал: Хөгжлийн банкны ТУЗ-д шахааны хүн томилохгүй
  • Артерийн судсаар химийн тариа хийх нь хавдарт маш өндөр тунтай, үр дүнтэй эмчилгээ хийх боломжийг олгодог
24 баримт
  • Найдлага алддаггүй байсан Найдангийн Түвшинбаярын тухай 24 баримт
  • Төрийн наадмын түрүү бөх Э.Батмагнайгийн тухай таны мэдэхгүй 24 баримт
  • Зун дуусахаас өмнө хийж амжуулах 24 ЗҮЙЛ
  • Завхан нутгаас тодорч буй залуу хүчтэн А.Машбат гэж хэн бэ?
  • 24 баримт: 60 жилийн түүхийг тээгч БАЯНЗҮРХ дүүрэг
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото Элчин сайд ярьж байна Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК