ШӨХТГ-аас "Шунхлай" компани шатахууны үнийг нэмсэнд хариуцлага тооцох болсон тухай мэдээллээ. Энэ үеэр ШӨХТГ-ын Өрсөлдөөний зохицуулах хэлтсийн дарга Л.Ган-Өлзийгөөс дараах асуултад хариулт авсан юм.
- "Шунхлай" компани хоёр ч удаа шатахууны үнээ нэмлээ. Үнэ нэмэх асуудлаа ШӨХТГ-т урьдчилан мэдэгдсэн үү. Үүнд ямар хариуцлага тооцохоор болсон бэ?
- Шатахууны жижиглэнгийн үнийг тогтвортой байлгах зорилгоор дотоодын найман компанитай оны өмнө Засгийн газрыг төлөөлөн Монгол банкнаас гэрээ байгуулж, хөнгөлөлттэй зээл олгосон. Гэтэл "Шунхлай" компани гэрээний заалтыг зөрчин өнгөрсөн долоо хоногт хоёр удаа шатахууны үнээ 50 төгрөгөөр нэмсэн. Өмнө нь "Шунхлай", "Магнай трейд" компани манайд шатахууны үнийг 200 төгрөгөөр нэмэх талаар хүсэлт ирүүлсэн. Хүсэлтийн дагуу бид дээрх хоёр компанийг шалган үнэ нэмэх шалтгаангүй гэж үзсэн. Түүнчлэн үгсэж байж магадгүй гэдгийг нь судалсан. Шалгалтаар үгссэн гэдэг нь батлагдаагүй. Одоогоор "Шунхлай" компанид гэрээгээ зөрчсөн учир 15 сая ам. долларын хөнгөлөлттэй зээлийг эргүүлэн татахаар болж байна. Эцсийн шийдвэрийг Монголбанкнаас гаргана. Харин "Магнай трейд" компанийн хувьд санал тавьсан ч үнээ нэмээгүй.
- Бензин бол стратегийн ач холбогдолтой бүтээгдэхүүн. "Шунхлай" компаниас хөнгөлөлттэй зээлийг буцааж авснаар үнэ нэмэх асуудал шийдэгдэнэ гэдэг эргэлзээтэй. Харин ч эсрэгээрээ үнэ нэмэх асуудлыг нээлттэй болгож байгаа юм биш үү?
- Гэрээгээ зөрчсөн учраас зээлээ эргүүлэн татахаас өөрцгүй. Үнэтэй шатахууныг хэрэглэгч авахгүй. "Шунхлай"-н хэрэглэгчид илт цөөрч байгаа гэсэн мэдээлэл ирсэн. Тэгэхээр "Шунхлай" компанийн хувьд зах зээлийн зарчим үйлчилнэ.
- ШӨХТГ Үүрэн телефоны оператор компаниудын тарифыг секундэд шилжүүлэх гэрээг хийсэн. Энэ сарын 15-наас хэрэгжиж эхэлсэн секундийн төлбөрт иргэд сэтгэл дундуур байгаа. Энэ тухайд?
- Манай газраас Үүрэн телефоны оператор компаниудад хоёр асуудал тавьсан. Ярианы төлбөрийг секундээр хэмжих, дараах төлбөрийн барьцааны мөнгийг банкинд байршуулан хүүг иргэдэд олгох шаардлага тавьсан. Энэ шаардлагын дагуу Үүрэн телефоны оператор компаниуд секундээр ярианы төлбөрөө тооцож эхэлсэн. Гэтэл иргэдээс минутаар тооцохоос илүү төлбөр гарч байна гэсэн гомдол ирж байгаа. "Мобиком" компанийн хувьд Харилцаа холбооны зохицуулах хороонд тарифаа нэмэх асуудлыг тавьж нэг минутын ярианы төлбөрийг 1.7 төгрөгөөр нэмэх шийдвэр гарсан юм билээ. Үүнд манайхаас шаардлага тавих боломжгүй. Учир нь Харилцаа холбооны тухай хуулиар энэ эрхийг олгосон тул бид хөндлөнгөөс оролцох боломжгүй. Түүнчлэн иргэдэд ярианы төлбөрийг минут, секундээр тооцох үйлчилгээнээс сонгох боломж нь нээлттэй. Өөрөөр хэлбэл Үүрэн телефоны оператор компаниуд секундээр ярианы төлбөр тооцох шинэ багцыг худалдаанд гаргасан гэдгийг иргэд зөвөөр ойлгох хэрэгтэй. Өрсөлдөөн дунд буцалж шигшигддэг зарчмаар Үүрэн телефоны оператор компаниуд ажиллаж байна. Тиймээс үнэ нэмэх асуудлыг биднээс илүүтэйгээр зах зээл өөрөө шахна.
- Дараах төлбөрийн барьцаа бол яах аргагүй асуудал үүсгэдэг. Тухайн дугаарыг зарсан тохиолдолд иргэн мөнгөө эргүүлэн авах нь ховор. Энэ асуудлыг хэрхэн шийдвэрлэв?
- Барьцаа бол хэрэглэгчийн мөнгө. Тиймээс эндээс олсон ашиг орлогыг тухайн хэрэглэгчдэд буцаан олгохыг шаардсан. Үүрэн телефоны операторууд барьцааны мөнгийг банкинд байршуулан хүүг бэлэн бусаар хэрэглэгчийн төлбөрт хийх тухай санал ирүүлсэн. Тиймээс энэ асуудал удахгүй ажил хэрэг болно.
- Багануурын нүүрсний уурхай нүүрс тээвэрлэдэг автомашинд 15 тонноос илүү нүүрс ачсан тохиолдолд 9600 төгрөг авч байна гэсэн гомдол танай газарт ирсэн гэсэн. Энэ асуудал юу болсон бэ?
- Бид тус уурхайд шалгалт хийсэн. 15 тонноос хэтрэнгүүт даац хэтэрлээ гээд 9600 төгрөг авч байсан нь тогтоогдсон. Манайд хүнд даацын авто машин 23 тонн хүртэл ачаа ачих нормтой. Тиймээс иргэд хууль зөрчөөгүй гэдэг нь тогтоогдож компанийн буруу болсон. Энэ сарын 1-нээс эхлэн 9600 төгрөг авдаг байсныг болиулсан.
- "Шунхлай" компани хоёр ч удаа шатахууны үнээ нэмлээ. Үнэ нэмэх асуудлаа ШӨХТГ-т урьдчилан мэдэгдсэн үү. Үүнд ямар хариуцлага тооцохоор болсон бэ?
- Шатахууны жижиглэнгийн үнийг тогтвортой байлгах зорилгоор дотоодын найман компанитай оны өмнө Засгийн газрыг төлөөлөн Монгол банкнаас гэрээ байгуулж, хөнгөлөлттэй зээл олгосон. Гэтэл "Шунхлай" компани гэрээний заалтыг зөрчин өнгөрсөн долоо хоногт хоёр удаа шатахууны үнээ 50 төгрөгөөр нэмсэн. Өмнө нь "Шунхлай", "Магнай трейд" компани манайд шатахууны үнийг 200 төгрөгөөр нэмэх талаар хүсэлт ирүүлсэн. Хүсэлтийн дагуу бид дээрх хоёр компанийг шалган үнэ нэмэх шалтгаангүй гэж үзсэн. Түүнчлэн үгсэж байж магадгүй гэдгийг нь судалсан. Шалгалтаар үгссэн гэдэг нь батлагдаагүй. Одоогоор "Шунхлай" компанид гэрээгээ зөрчсөн учир 15 сая ам. долларын хөнгөлөлттэй зээлийг эргүүлэн татахаар болж байна. Эцсийн шийдвэрийг Монголбанкнаас гаргана. Харин "Магнай трейд" компанийн хувьд санал тавьсан ч үнээ нэмээгүй.
- Бензин бол стратегийн ач холбогдолтой бүтээгдэхүүн. "Шунхлай" компаниас хөнгөлөлттэй зээлийг буцааж авснаар үнэ нэмэх асуудал шийдэгдэнэ гэдэг эргэлзээтэй. Харин ч эсрэгээрээ үнэ нэмэх асуудлыг нээлттэй болгож байгаа юм биш үү?
- Гэрээгээ зөрчсөн учраас зээлээ эргүүлэн татахаас өөрцгүй. Үнэтэй шатахууныг хэрэглэгч авахгүй. "Шунхлай"-н хэрэглэгчид илт цөөрч байгаа гэсэн мэдээлэл ирсэн. Тэгэхээр "Шунхлай" компанийн хувьд зах зээлийн зарчим үйлчилнэ.
- ШӨХТГ Үүрэн телефоны оператор компаниудын тарифыг секундэд шилжүүлэх гэрээг хийсэн. Энэ сарын 15-наас хэрэгжиж эхэлсэн секундийн төлбөрт иргэд сэтгэл дундуур байгаа. Энэ тухайд?
- Манай газраас Үүрэн телефоны оператор компаниудад хоёр асуудал тавьсан. Ярианы төлбөрийг секундээр хэмжих, дараах төлбөрийн барьцааны мөнгийг банкинд байршуулан хүүг иргэдэд олгох шаардлага тавьсан. Энэ шаардлагын дагуу Үүрэн телефоны оператор компаниуд секундээр ярианы төлбөрөө тооцож эхэлсэн. Гэтэл иргэдээс минутаар тооцохоос илүү төлбөр гарч байна гэсэн гомдол ирж байгаа. "Мобиком" компанийн хувьд Харилцаа холбооны зохицуулах хороонд тарифаа нэмэх асуудлыг тавьж нэг минутын ярианы төлбөрийг 1.7 төгрөгөөр нэмэх шийдвэр гарсан юм билээ. Үүнд манайхаас шаардлага тавих боломжгүй. Учир нь Харилцаа холбооны тухай хуулиар энэ эрхийг олгосон тул бид хөндлөнгөөс оролцох боломжгүй. Түүнчлэн иргэдэд ярианы төлбөрийг минут, секундээр тооцох үйлчилгээнээс сонгох боломж нь нээлттэй. Өөрөөр хэлбэл Үүрэн телефоны оператор компаниуд секундээр ярианы төлбөр тооцох шинэ багцыг худалдаанд гаргасан гэдгийг иргэд зөвөөр ойлгох хэрэгтэй. Өрсөлдөөн дунд буцалж шигшигддэг зарчмаар Үүрэн телефоны оператор компаниуд ажиллаж байна. Тиймээс үнэ нэмэх асуудлыг биднээс илүүтэйгээр зах зээл өөрөө шахна.
- Дараах төлбөрийн барьцаа бол яах аргагүй асуудал үүсгэдэг. Тухайн дугаарыг зарсан тохиолдолд иргэн мөнгөө эргүүлэн авах нь ховор. Энэ асуудлыг хэрхэн шийдвэрлэв?
- Барьцаа бол хэрэглэгчийн мөнгө. Тиймээс эндээс олсон ашиг орлогыг тухайн хэрэглэгчдэд буцаан олгохыг шаардсан. Үүрэн телефоны операторууд барьцааны мөнгийг банкинд байршуулан хүүг бэлэн бусаар хэрэглэгчийн төлбөрт хийх тухай санал ирүүлсэн. Тиймээс энэ асуудал удахгүй ажил хэрэг болно.
- Багануурын нүүрсний уурхай нүүрс тээвэрлэдэг автомашинд 15 тонноос илүү нүүрс ачсан тохиолдолд 9600 төгрөг авч байна гэсэн гомдол танай газарт ирсэн гэсэн. Энэ асуудал юу болсон бэ?
- Бид тус уурхайд шалгалт хийсэн. 15 тонноос хэтрэнгүүт даац хэтэрлээ гээд 9600 төгрөг авч байсан нь тогтоогдсон. Манайд хүнд даацын авто машин 23 тонн хүртэл ачаа ачих нормтой. Тиймээс иргэд хууль зөрчөөгүй гэдэг нь тогтоогдож компанийн буруу болсон. Энэ сарын 1-нээс эхлэн 9600 төгрөг авдаг байсныг болиулсан.
Б.Заяа
Сэтгэгдэл (1)