зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.05.20
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
Элчин сайд ярьж байна
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • Элчин сайд ярьж байна
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Г.Жаргалсайхан: Монголчууд МИАТ-аас зугтаж байна

2013-5-10
0
ЖИРГЭХ
     МИАТ компанийн өнөөгийн нөхцөл байдлын талаар МИАТ компанийн гүйцэтгэх захирал Г.Жаргалсайхантай ярилцлаа.
1_1352078511.05 imij_500x500     МИАТ компанийн өнөөгийн нөхцөл байдлын талаар МИАТ компанийн гүйцэтгэх захирал Г.Жаргалсайхантай ярилцлаа.

 - Агаарын тээвэрлэгч компаниудын өрсөлдөөн хэр байна?

- Дэлхий нийт даяаршиж байгаа ч 2020 он хүртэл бид өөрийн үндэсний агаарын  тээвэрлэгчтэй ёстой.  Өнөөдөр их өрсөлдөөнтэй байна. Зарим чиглэлд 2016, 2020 он хүртэл  бодлогын бичиг баримтыг баталж өглөө.  Тодруулбал, Сөүлийн чиглэлд "KAL", МИАТ гэсэн хоёрыг тус тусад нь  тээвэрлэгч гэж тодотгож өгсөн. Үүнийг хүмүүс монополь тогтоолоо гэх нь бий. Манайх олон улс дээр одоогоор бэхжиж байна.  Хэрэв дахин 2-3 тээвэрлэгч гарч ирвэл хүч тэнцвэргүй болно. Тухайлбал, 1000 хүн байлаа гэхэд 500, 500-гаар нь тээвэрлэдэг. Өөрөөр хэлбэл "KAL" манайх хоёр 51, 49 хувьтайгаар явж байгаа.  Цаана нь илүү олон хүн тээвэрлэх боломж Монголд байна. Тэгвэл энэ 1000 хүн дээр хоёр компани нэмэгдэж орвол 300, 300-гаар нь хуваана. Нэг бол нөгөөхөөсөө илүү зорчигч авахын тулд тарифаа хямдруулах ёстой. Энэ үед нөгөө хоёр компани нь тогтворжсон компани учир нэг, хоёр жил зорчигчдоо даачихдаг. харин бид нар дааж чадахгүй. Ингээд хоёр жилийн дараа үндэсний тээвэрлэгч буюу Монголын компаниуд энэ зах зээлд өрсөлдөж чадахгүй болох юм. Солонгосчууд ч юм уу бусад оронд зөвхөн өөрсдийн "KAL"-аар нисдэг. Гэтэл монголчууд МИАТ-аас зугтаж байна.

- МИАТ өнгөрсөн хугацаанд хэчнээн зорчигчийг агаараар тээвэрлэсэн байдаг юм бол?

 -Сая гаруй хүн тээвэрлэж байсан үе бий. Өөрөөр хэлбэл өдөрт 50,60 нислэг хийж байсан тохиолдол ч бий. Одоо бол 4-5 нислэг хийж байна. Сэлэнгэ, Дорноговиос бусад аймгууд руу "А-82" онгоцоор нисдэг байлаа.

- Он гарсаар зорчигдын тоо хэд хүрэв? Одоогоор аль чиглэлүүдэд нислэг үйлдэж байна?

- Долоон чиглэлд нислэг үйлдэж байгаагаас зургаа нь тогтмол. Он гарсаар эхний улиралд 30 гаруй мянган хүн тээвэрлэсэн.

- Танай Нислэг зохицуулалтын хяналтын төв ямар үүрэгтэй ажилладаг юм бэ?

- Энэ төвийн өрөөнд CNN, BBC сувгуудыг тохируулж үздэг телевиз мөн нислэгийг удирдаж байгаа төхөөрөмжийг байрлуулсан байдаг. Телевиз байрлуулснаар дэлхийн хаана ч галт уул дэлбэрэх, цунами болсон үйл явдлыг шуурхай мэдээлдэг. Байгалийн ийм аюулт үзэгдлүүд болоход агаарт яваа онгоцонд нөлөөлнө. Тиймээс шуурхай зохицуулалт хийхийн тулд энэхүү олон улсын сувгуудыг тохируулсан байдаг. Дэлхийн бүх компаниуд өөрийнхөө онгоцыг хянаж байдаг юи. Тэгэхээр бид ч олон улсын жишгийн дагуу өөрсдийн онгоцыг хянадаг. Биднийг аюулгүй байдлыг хэрхэн хангаж ажиллаж байгаа вэ гэдгийг  олон улсын аудитийн байгууллага хоёр жил тутамд шалгадаг юм.  2009, 2011 онд шалгаад өдгөө энэ оны есдүгээр сард энэхүү шалгалт дуусах юм. Өнгөрсөн гуравдугаар сард  урьдчилсан шалгалтаа хийгээд явсан.  Манай байгууллагын нислэг зохицуулалтын хяналтын төвийн хувьд нисгэгчдийн ажлын 50 хувийг хийдэг.  Нисгэгчид хэрэгтэй бүхий л зүйлийг энэ төвийнхөн хийж, хянадаг.  1955 онд анх нислэг зохицуулалтын хяналтын төв байгуулагдсан ч өнөөдрийнх шиг хэмжээнд хүрээгүй байсан. Харин 2001 оноос эрчимтэй хөгжүүлээд, олон улсын жижигтэй ойртсон.

- Хэдэн төрлийн аудитын байгууллагаас ирж шалгадаг вэ?

- Олон улсад хүлээн зөвшөөрөгдсөн томоохон 7-8 Аудитын байгууллага байдаг. Гэхдээ нэг компани гурван удаа л шалгалт хийх эрхтэй. Энэ жил АНУ-ын аудитын байгууллага шалгалт хийж  байгаа. Арав гаруй хүний бүрэлдэхүүнтэй ирж бүх хэлтэс, төвийг шалгадаг.

- Дотоод болон гадаадын онгоцнуудад засвар хийж байгаа гэсэн. Энэ ажил амжилттай юу?

- Манай онгоцны засвар хариуцдаг хэсэг дотоод гадаадын компаниудын агаарын тээврийн засварыг хийдэг болсон. Онгоцонд янз бүрийн засвар хийх "145" гэдэг эрхийн бичиг байдаг. Манайх Тайланд,  БНСУ, Европын холбооны улс зэргийн эрхийг авчихсан. Тиймээс бид өөрсдийнхөө онгоцын засварыг хийхээс гадна бусад орны агаарын тээврүүдийн засварыг хийх боломжтой болсон. Өнгөрсөн жил бид 8 тэрбум төгрөгийн засвар хийсэн. Энэ жил гурав дахин өсгөөд 24 тэрбум болгох зорилт тавиад ажиллаж байна. Тайланд, Сөүл бусад газраас бид их буюу дунд засварыг нь хийх боломжтой болсон.  Иймээс энэхүү ажиллагаа өргөжих байх. Мөн дотоодод нисч байгаа гурван томоохон авиа компаниудын засварыг хийдэг. Өнөөдрийн байдлаар Солонгос улсаас дугуй засварынхан ирж ажиллаж байна.  Засварын 14 цех байдаг бөгөөд цех болгон өөр, өөрийн эд ангийг засдаг.

- Үйлчлэгчиддээ үнэмлэх гаргаж өгдөг болсон гэсэн үү?

- Өмнө нь үйлчлэгч гэдэг байсан ч одоо бол ажилтан, аюулгүй байдал сахиж, хамгаалдаг, үйлчилдэг мэргэжлийн хүмүүс. Бид үйлчлэгчдээ мэргэжлийн үнэмлэхээр хангадаг болсон. Урьд нь нисгэгч, инженер техникийнхэн мэргэжлийн үнэмлэхтэй байдаг байсан. Иргэний нисэхийн газар үнэмлэх гаргаж өгдөг ч бид одоогоор үйлчлэгчиддээ өөрсдийн компаний үнэмлэхийг өгсөн байгаа. Яваандаа Иргэний нисэхийнх болгоно. Дэлхийн чиг хандлага тийм байгаа. Бид дэлхийн чиг хандлагаас үйлчлэгч гэдгийг ажилтан болгож түрүүлж харсан. Мөн загвар өмсөгч хүүхнүүдийг л үйлчлэгч болгодог байсан бол одоо сургалтанд сууж илүү мэргэшсэн талаас нь харж авдаг болсон. Ямартаа ч аюулгүй байдлын тал дээр манайх олон улсын стандарт шаардлагыг биелүүлж байгаа.

- МИАТ компани олон тэрбумын асуудалд орж хэл ам тасардаггүй.  Одоо ер нь үйл ажиллагаагаа жигдрүүлэх гэхээр яг ямар саад гарч байна?


- Эдийн засаг, санхүүгийн хомсдолтой, бас өрсөлдөөн ихтэй байна. Шинээр "Турклайнес" гэж орж ирсэн. Энэ нь манай чиглэлд нөлөөлдөг. Москва, Берлиний зорчигчдын тоо бага дээрээ улам багасч байна. Өнгөрсөн жилийн мөн үеийнхээс доошилсон. Мөн Бээжингийн урсгалд нөлөөлж байна. Тиймээс бид маш их ажиллаж, ахих хэрэгтэй байгаа юм. Ямар, ямар авиа компаниудтай нийлэх вэ, хэлхээ холбоогоо яаж өргөжүүлэх, бусад чиглэл рүү хэрхэн нислэг үйлдэх вэ гэх мэт зөндөө асуудал байна.  Хоёр гуравхан захирлын асуудлыг энд ажиллаж байгаа 500 хүнтэй холбох хэрэггүй.  Тэд хэрвээ буруу зүйл хийсэн бол хууль журмын дагуу оноосон хариуцлагаа хүлээх байх. Өнөөдөр зөвхөн алдаа дутагдлаа хараад үндэснийхээ компанийг татаж унагах гэж байна. Яригдаж байгаа асуудалд үнэнч юм бий, худлаа ч зүйл байдаг.

- Таньтай холбогдсон хэргүүдийн талаар байр сууриа илэрхийлэхгүй юу. Сүүлийн үед МИАТ-ын шинэ удирдлагуудад эрүүгийн хэрэг үүслээ гэх шум их тархах болсон?


-   Намайг албан ёсоор шалгасан зүйл байхгүй. Харин компанийн хувьд зарим зүйлийг шалгаж байгаа. Эрүүгийн хэрэг үүсч, байцаагдсан зүйл байхгүй. Улсын мөрдөн байцаах газрын хүсэлтийн дагуу  Үндэсний аудитын газар, Төрийн өмчийн хороо, Сангийн яам, Улсын мэргэжлийн хяналтын газар сар гаруй шалгалт хийсэн. Шалгалтын урьдчилсан тайлангаар алдаа дутагдал илэрсэн. 2012 оны үйл ажиллагааг Улаанбаатар аудитын газар бас шалгасан. Урьдчилсан байдлаар илэрсэн ноцтой зүйл байхгүй.

-   Удахгүй өөрийн гэсэн онгоцтой болох гэж байгаа. Шинэ онгоцынхоо талаар танилцуулахгүй юу?

-  Бид 12 жилийн настай хуучин онгоцуудыг түрээсэлж авдаг. Хамгийн сүүлд авсан онгоц л гэхэд 11 жил болжээ.  Тэгэхээр 2016 онд дөрвөн онгоц дөрвүүлээ шинэчлэгдэх цогц төлөвлөгөө боловсруулсан. Үүний эхлэлийг Ерөнхийлөгч тавьж, ажлын айлчлалаараа манайхыг Боинг компанитай холбож өгсөн юм.
Д.Ундрах /24tsag.mn/


0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
Хүрэн баавгай болон Шивэр хандгайг агнан бусдад зарж борлуулах гэж байсан гэмт хэргийг илрүүлжээ
"Хуулиа мөрдье" нэгдсэн арга хэмжээг орон даяар эхлүүллээ
Г.Пүрэвдэлгэр: Хэвлэн нийтлэхтэй холбоотой гүйцэтгэх ажиллагаа явуулаагүй
Төрийн үйлчилгээний хүртээмж, хялбар байдлыг нэмэгдүүлэх гэмт хэрэг зөрчлөөс урьдчилан сэргийлэх чиглэлээр Цагдаагийн ерөнхий газартай уулзалт зохион байгууллаа
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (13)

  • bold (202.140.108.62)
    Miatiin Hk Ub iin chigleliin sea food geed neg hog bainaa, hooliig ny ideed guilgeed uhengee aldsan. Salfetka ny barag hoollnoosoo unetei, heniih ny shahaa um boldooo....
    2013 оны 05 сарын 24 | Хариулах
  • bi lav, dembee ni (87.139.17.186)
    bi lav miat aar niskui, bolyo chi mini .. unen aash muutai.. zambaraagui garuud
    2013 оны 05 сарын 20 | Хариулах
  • зочин (202.72.243.229)
    Бизнес классаа онгоцныхоо хойно байхаар шинэ онгоцондоо захиалчих муу гахайнуудыг тэгээд яахыг нь харъя.Тэнэгтвэл онгоцноос шидэж олон хүний амь аварсан нь дээр биз дээ.
    2013 оны 05 сарын 12 | Хариулах
    • Өө сэвтэй
      2013 оны 05 сарын 12
  • curen (203.91.117.4)
    teriin kompaniig gyicted chalgaad cteberleh heregtei
    2013 оны 05 сарын 11 | Хариулах
  • bayar (112.72.12.11)
    miat vilchilgee muu l daa xoolnii yamarch songolt bauhgvi xool ni amt muutai xaritsaa gol ni muu shine ongotstoi bolj oorchlogdoh yum bolob uu
    2013 оны 05 сарын 11 | Хариулах
  • уншигч (122.201.18.7)
    Энэ Жаргалсайханы ярианаас харахад бас гаднын компани руугаа оруулахгүй дангаараа монопольдож байх санаатай юм ааа,хэдхэн дарга нар нь идэж уудаг аймшигтай л юм билээ,аюулгүй байдал нь ямар юм бол нэг л итгэхгүй байгаан
    2013 оны 05 сарын 11 | Хариулах
  • Үйлчлүүлэгч нь (202.9.47.131)
    Бид үндэснийхээ компанийг л дэмжвэл уг нь сайн юм байгаа даа. МИАТ бол манай үндэсний компани шүү дээ
    2013 оны 05 сарын 11 | Хариулах
  • уншигч (122.201.18.27)
    2009онд би Миатын бизнес классар ирэхэд 2 бүдүүн нөхөр шөнөжин үйлчлэгч хүүхнүүдийг дуудаж хоол унд архи дарс болж байснаа нисэгчийн бүхээг рүү ороод явцан ш дээ.Шал согтуу тэнд маш удсан.Би энэ явдлыг сонинд хэлж бичүүлээд заавал шалгуулна даа гэж бодож байгаад мэдээж дараа нь монгол зангаараа хаясан.Гэхдээ Миатаас маш айдаг
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • Зочин (122.201.18.41)
    Аа муусайн балиар юмнууд албаар муу ажиллуулж байгаад хувьчилж авах гэж байгаа биз.
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • Зочин (124.158.94.41)
    tegj baital KAL, AIRCHINA, TURKISH airlines avaad gadaad humuus ajiluulaad ehelbel yahiin be? yaj ch chadahgui sh dee. odoo bidend uuriin gsn yum uldehiinmuu. tumur zam oros, erdenet oros, nuurstei holbootoin china, nisehtei KAL....
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • miat-t niseechee (124.158.94.41)
    bainga niseedaldaa dutagdal deer heruul hiij baij l zasna sh dee. daraa gadniihan avchihaad unee nemchihvel bi tuluud nizne sh dee. uursdiinhuu yumiig uursduu l hairlaj hamgaalna sh dee
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • Зочин (174.27.227.223)
    Bi lav miataar gantshan udaa nissen tegeed dahij hezee ch uilchluulehgui gej bodoj bgaa
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • Зайсангийн зүүн гүүрийг шинээр барих ажлын явц 85 хувьтай байна
    6 цаг 22 мин
  • "Career fair-Мэргэжил сонголтын нэгдсэн форум" маргааш болно
    8 цаг 21 мин
  • "Улаанбаатар марафон 2025" олон улсын гүйлтийн 10, 21, 42 км-ийн бүртгэл хаагдлаа
    8 цаг 38 мин
  • Засгийн газрын ТОГТВОРТОЙ байдлын асуудалд тэд ямар байр суурь илэрхийлэв?
    10 цаг 49 мин
  • Д.Трамп: Орос, Украины талууд дайныг зогсоох хэлэлцээрт бэлэн
    10 цаг 50 мин
  • Ардчилсан намын дүрэм болон хөтөлбөрийн шинэчилсэн төслийн хэлэлцүүлэг Дорнод аймагт үргэлжилж байна
    10 цаг 55 мин
  • Волейболын эмэгтэй шигшээ баг Үндэстнүүдийн АШТ-д оролцоно
    11 цаг 0 мин
  • ЦХХХЯ-наас 2025-2026 онд УИХ-д өргөн мэдүүлэхээр бэлтгээд буй хуулийн төслүүд
    11 цаг 1 мин
  • Улс төрийн шийдвэр гаргах МАН-ын Удирдах зөвлөлийн гишүүд
    11 цаг 7 мин
  • Н.Ганибал: Үндсэн дүрэм болон хөтөлбөрийн өөрчлөлт Ардчилсан намд бодит шинэчлэлийг авч ирнэ
    11 цаг 26 мин
  • АНУ-ын экс ерөнхийлөгч Ж.Байден хорт хавдар тусжээ
    11 цаг 51 мин
  • Тэд "борооны ус биш, бөхчүүдийн хөлс хүчийг шингээдэг" муухай зүлгээ дахиад дэвсэх үү?
    12 цаг 8 мин
  • ТҮЦ-ийн стандартыг шинэчилж, дахин байршуулна гэдэг нь ташаа мэдээлэл
    13 цаг 2 мин
  • Дараах байршилд цахилгаан хязгаарлана
    13 цаг 29 мин
  • ӨНӨӨДӨР: “Монгол Улсын нисэх хүчний 100 жил” шуудангийн маркийн нээлт болно
    13 цаг 34 мин
  • Урт цагааны цэцэрлэгт хүрээлэнг VII сард ашиглалтад оруулна
    13 цаг 37 мин
  • Ц.Баатархүү: Төв Азид дижитал эдийн засгийн “баянбүрд”-ийг цогцлооно
    13 цаг 47 мин
  • Улаанбаатарт өдөртөө 16 хэм дулаан
    14 цаг 6 мин
  • Зарим сургуулиуд 2025-2026 оны хичээлийн жилээс​​​​​​​ "Төрөлжсөн ахлах сургууль"-ийн бүтцээр ажиллаж эхэлнэ
    Өчигдөр 21 цаг 39 мин
  • Улаанбаатар марафоны бүртгэл маргааш дуусна
    Өчигдөр 17 цаг 04 мин
  • Л.Оюун-Эрдэнэ: Монгол Улс, БНХАУ-ын эдийн засгийн түншлэлийн шинэ хуудас нээгдэж байна
  • 24 Баримт: Дэлхийн хамгийн алдартай номын баяр Герман улсын Франкфурт хотод болдог
  • Үргэлжилсэн бороотой өдрүүдэд уншвал зохих шүлгүүд
  • "Элийрэгч" Ц.Уянгын дэлгэсэн чат Э.Одбаяр сайдынх байжээ
  • Дахин төлөвлөлтийн төсөлд хамрагдсан иргэд, оршин суугчидтай уулзаж, санал солилцож байна
  • Б.Пүрэвдорж: Дунд шатанд авлига, хээл хахууль хэрээс хэтэрчихсэн байна
  • Х.Нямбаатар: Хятад компанийг тендерт шалгаруулъя гэдэг тохируулга хийж орж ирээгүй
  • 2024 онд 14 мянган хос гэрлэлтээ бүртгүүлжээ
  • Жүдо бөхийн ДАШТ-д оролцох Монголын 30 бөх
  • Ойрын өдрүүдийн цаг агаарын урьдчилсан төлөв
  • Хүдэр суманд гарсан ойн түймрийг бүрэн унтраажээ
  • Ж.Баярмаа: Татварын дарамтыг буулгах бодлого байхгүй юм уу?
  • ШУТИС-ын төв номын сан Ерөнхийлөгч асан П.Очирбатын нэрэмжит танхимтай болжээ
  • Б.Пүрэвдорж: Төвийн бүсийг тойруулан хот байгуулах нь хэт их төвлөрлийг бий болгох эрсдэлтэй
  • Улс төрийн шийдвэр гаргах МАН-ын Удирдах зөвлөлийн гишүүд
  • Нийслэлийн өмчлөлд буцаан авсан хөрөнгийг танилцуулж байна
  • Хоёр Владимирын ЗУРГААН жилийн дараах уулзалтын тухай сонин хачин
  • “GOMONGOLIA” үндэсний брэндинг олон улсын “PRWEEK GLOBAL AWARDS 2025” уралдааны “Нийтийн салбар” төрөлд тэргүүн байр эзэллээ
  • ГХЯ: БНСУ-ын визтэй холбоотой асуудлуудад бодит шийдвэр гаргуулахаар ажиллаж байна
  • Зул: Азийн хип хопын анхдагчдын нэг нь “Ice Top” хамтлагийн Б.Оргил-Эрдэнэ байв
  • 24 Баримт: Дэлхийн хамгийн алдартай номын баяр Герман улсын Франкфурт хотод болдог
  • Хүдэр суманд гарсан ойн түймрийг бүрэн унтраажээ
  • Үргэлжилсэн бороотой өдрүүдэд уншвал зохих шүлгүүд
  • Улс төрийн шийдвэр гаргах МАН-ын Удирдах зөвлөлийн гишүүд
  • АН-ын дарга Л.Гантөмөрийг Хамтарсан Засгийн газраас гарахыг шаардав
  • Б.Пүрэвдорж: Дунд шатанд авлига, хээл хахууль хэрээс хэтэрчихсэн байна
  • "Элийрэгч" Ц.Уянгын дэлгэсэн чат Э.Одбаяр сайдынх байжээ
  • Х.Нямбаатар: Хятад компанийг тендерт шалгаруулъя гэдэг тохируулга хийж орж ирээгүй
  • Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийг огцруулах өргөдөлд 47,856 иргэн гарын үсэг зураад байна
  • Х.Нямбаатар: Хамгийн адгийн зүйл бол гэр бүл, үр хүүхдээр нь "улс төр" хийх шүү
  • Дахин төлөвлөлтийн төсөлд хамрагдсан иргэд, оршин суугчидтай уулзаж, санал солилцож байна
  • Тэд "борооны ус биш, бөхчүүдийн хөлс хүчийг шингээдэг" муухай зүлгээ дахиад дэвсэх үү?
  • 2024 онд 14 мянган хос гэрлэлтээ бүртгүүлжээ
  • ШУТИС-ын төв номын сан Ерөнхийлөгч асан П.Очирбатын нэрэмжит танхимтай болжээ
  • Улаанбурхан өвчний батлагдсан тохиолдол 2200-д хүрч, 344 нь эмнэлэгт хэвтэн эмчлүүлж байна
  • Ойрын өдрүүдийн цаг агаарын урьдчилсан төлөв
  • Л.Оюун-Эрдэнэ: Монгол Улс, БНХАУ-ын эдийн засгийн түншлэлийн шинэ хуудас нээгдэж байна
  • Ж.Баярмаа: Татварын дарамтыг буулгах бодлого байхгүй юм уу?
  • Засгийн газрын ТОГТВОРТОЙ байдлын асуудалд тэд ямар байр суурь илэрхийлэв?
  • Улстөрчид брэнд биш бодлого уралдуул!
24 баримт
  • 24 Баримт: Дэлхийн хамгийн алдартай номын баяр Герман улсын Франкфурт хотод болдог
  • Л.Оюун-Эрдэнэ: Монгол Улс, БНХАУ-ын эдийн засгийн түншлэлийн шинэ хуудас нээгдэж байна
  • Жүдо бөхийн "-73кг"-ын жингийн ирээдүй гэгдэж буй Л.Анхзаяа гэж хэн бэ?
  • Архангай аймгийн "Аралтай" харцага О.Мөнх-Эрдэнийн 6 баримт
  • “Ододтой бүжиглэе” шоуны оролцогч Г.Сүндэрмаагийн тухай 24 баримт
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото Элчин сайд ярьж байна Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК