зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.07.08
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
Элчин сайд ярьж байна
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • Элчин сайд ярьж байна
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Г.Жаргалсайхан: Монголчууд МИАТ-аас зугтаж байна

2013-5-10
0
ЖИРГЭХ
     МИАТ компанийн өнөөгийн нөхцөл байдлын талаар МИАТ компанийн гүйцэтгэх захирал Г.Жаргалсайхантай ярилцлаа.
1_1352078511.05 imij_500x500     МИАТ компанийн өнөөгийн нөхцөл байдлын талаар МИАТ компанийн гүйцэтгэх захирал Г.Жаргалсайхантай ярилцлаа.

 - Агаарын тээвэрлэгч компаниудын өрсөлдөөн хэр байна?

- Дэлхий нийт даяаршиж байгаа ч 2020 он хүртэл бид өөрийн үндэсний агаарын  тээвэрлэгчтэй ёстой.  Өнөөдөр их өрсөлдөөнтэй байна. Зарим чиглэлд 2016, 2020 он хүртэл  бодлогын бичиг баримтыг баталж өглөө.  Тодруулбал, Сөүлийн чиглэлд "KAL", МИАТ гэсэн хоёрыг тус тусад нь  тээвэрлэгч гэж тодотгож өгсөн. Үүнийг хүмүүс монополь тогтоолоо гэх нь бий. Манайх олон улс дээр одоогоор бэхжиж байна.  Хэрэв дахин 2-3 тээвэрлэгч гарч ирвэл хүч тэнцвэргүй болно. Тухайлбал, 1000 хүн байлаа гэхэд 500, 500-гаар нь тээвэрлэдэг. Өөрөөр хэлбэл "KAL" манайх хоёр 51, 49 хувьтайгаар явж байгаа.  Цаана нь илүү олон хүн тээвэрлэх боломж Монголд байна. Тэгвэл энэ 1000 хүн дээр хоёр компани нэмэгдэж орвол 300, 300-гаар нь хуваана. Нэг бол нөгөөхөөсөө илүү зорчигч авахын тулд тарифаа хямдруулах ёстой. Энэ үед нөгөө хоёр компани нь тогтворжсон компани учир нэг, хоёр жил зорчигчдоо даачихдаг. харин бид нар дааж чадахгүй. Ингээд хоёр жилийн дараа үндэсний тээвэрлэгч буюу Монголын компаниуд энэ зах зээлд өрсөлдөж чадахгүй болох юм. Солонгосчууд ч юм уу бусад оронд зөвхөн өөрсдийн "KAL"-аар нисдэг. Гэтэл монголчууд МИАТ-аас зугтаж байна.

- МИАТ өнгөрсөн хугацаанд хэчнээн зорчигчийг агаараар тээвэрлэсэн байдаг юм бол?

 -Сая гаруй хүн тээвэрлэж байсан үе бий. Өөрөөр хэлбэл өдөрт 50,60 нислэг хийж байсан тохиолдол ч бий. Одоо бол 4-5 нислэг хийж байна. Сэлэнгэ, Дорноговиос бусад аймгууд руу "А-82" онгоцоор нисдэг байлаа.

- Он гарсаар зорчигдын тоо хэд хүрэв? Одоогоор аль чиглэлүүдэд нислэг үйлдэж байна?

- Долоон чиглэлд нислэг үйлдэж байгаагаас зургаа нь тогтмол. Он гарсаар эхний улиралд 30 гаруй мянган хүн тээвэрлэсэн.

- Танай Нислэг зохицуулалтын хяналтын төв ямар үүрэгтэй ажилладаг юм бэ?

- Энэ төвийн өрөөнд CNN, BBC сувгуудыг тохируулж үздэг телевиз мөн нислэгийг удирдаж байгаа төхөөрөмжийг байрлуулсан байдаг. Телевиз байрлуулснаар дэлхийн хаана ч галт уул дэлбэрэх, цунами болсон үйл явдлыг шуурхай мэдээлдэг. Байгалийн ийм аюулт үзэгдлүүд болоход агаарт яваа онгоцонд нөлөөлнө. Тиймээс шуурхай зохицуулалт хийхийн тулд энэхүү олон улсын сувгуудыг тохируулсан байдаг. Дэлхийн бүх компаниуд өөрийнхөө онгоцыг хянаж байдаг юи. Тэгэхээр бид ч олон улсын жишгийн дагуу өөрсдийн онгоцыг хянадаг. Биднийг аюулгүй байдлыг хэрхэн хангаж ажиллаж байгаа вэ гэдгийг  олон улсын аудитийн байгууллага хоёр жил тутамд шалгадаг юм.  2009, 2011 онд шалгаад өдгөө энэ оны есдүгээр сард энэхүү шалгалт дуусах юм. Өнгөрсөн гуравдугаар сард  урьдчилсан шалгалтаа хийгээд явсан.  Манай байгууллагын нислэг зохицуулалтын хяналтын төвийн хувьд нисгэгчдийн ажлын 50 хувийг хийдэг.  Нисгэгчид хэрэгтэй бүхий л зүйлийг энэ төвийнхөн хийж, хянадаг.  1955 онд анх нислэг зохицуулалтын хяналтын төв байгуулагдсан ч өнөөдрийнх шиг хэмжээнд хүрээгүй байсан. Харин 2001 оноос эрчимтэй хөгжүүлээд, олон улсын жижигтэй ойртсон.

- Хэдэн төрлийн аудитын байгууллагаас ирж шалгадаг вэ?

- Олон улсад хүлээн зөвшөөрөгдсөн томоохон 7-8 Аудитын байгууллага байдаг. Гэхдээ нэг компани гурван удаа л шалгалт хийх эрхтэй. Энэ жил АНУ-ын аудитын байгууллага шалгалт хийж  байгаа. Арав гаруй хүний бүрэлдэхүүнтэй ирж бүх хэлтэс, төвийг шалгадаг.

- Дотоод болон гадаадын онгоцнуудад засвар хийж байгаа гэсэн. Энэ ажил амжилттай юу?

- Манай онгоцны засвар хариуцдаг хэсэг дотоод гадаадын компаниудын агаарын тээврийн засварыг хийдэг болсон. Онгоцонд янз бүрийн засвар хийх "145" гэдэг эрхийн бичиг байдаг. Манайх Тайланд,  БНСУ, Европын холбооны улс зэргийн эрхийг авчихсан. Тиймээс бид өөрсдийнхөө онгоцын засварыг хийхээс гадна бусад орны агаарын тээврүүдийн засварыг хийх боломжтой болсон. Өнгөрсөн жил бид 8 тэрбум төгрөгийн засвар хийсэн. Энэ жил гурав дахин өсгөөд 24 тэрбум болгох зорилт тавиад ажиллаж байна. Тайланд, Сөүл бусад газраас бид их буюу дунд засварыг нь хийх боломжтой болсон.  Иймээс энэхүү ажиллагаа өргөжих байх. Мөн дотоодод нисч байгаа гурван томоохон авиа компаниудын засварыг хийдэг. Өнөөдрийн байдлаар Солонгос улсаас дугуй засварынхан ирж ажиллаж байна.  Засварын 14 цех байдаг бөгөөд цех болгон өөр, өөрийн эд ангийг засдаг.

- Үйлчлэгчиддээ үнэмлэх гаргаж өгдөг болсон гэсэн үү?

- Өмнө нь үйлчлэгч гэдэг байсан ч одоо бол ажилтан, аюулгүй байдал сахиж, хамгаалдаг, үйлчилдэг мэргэжлийн хүмүүс. Бид үйлчлэгчдээ мэргэжлийн үнэмлэхээр хангадаг болсон. Урьд нь нисгэгч, инженер техникийнхэн мэргэжлийн үнэмлэхтэй байдаг байсан. Иргэний нисэхийн газар үнэмлэх гаргаж өгдөг ч бид одоогоор үйлчлэгчиддээ өөрсдийн компаний үнэмлэхийг өгсөн байгаа. Яваандаа Иргэний нисэхийнх болгоно. Дэлхийн чиг хандлага тийм байгаа. Бид дэлхийн чиг хандлагаас үйлчлэгч гэдгийг ажилтан болгож түрүүлж харсан. Мөн загвар өмсөгч хүүхнүүдийг л үйлчлэгч болгодог байсан бол одоо сургалтанд сууж илүү мэргэшсэн талаас нь харж авдаг болсон. Ямартаа ч аюулгүй байдлын тал дээр манайх олон улсын стандарт шаардлагыг биелүүлж байгаа.

- МИАТ компани олон тэрбумын асуудалд орж хэл ам тасардаггүй.  Одоо ер нь үйл ажиллагаагаа жигдрүүлэх гэхээр яг ямар саад гарч байна?


- Эдийн засаг, санхүүгийн хомсдолтой, бас өрсөлдөөн ихтэй байна. Шинээр "Турклайнес" гэж орж ирсэн. Энэ нь манай чиглэлд нөлөөлдөг. Москва, Берлиний зорчигчдын тоо бага дээрээ улам багасч байна. Өнгөрсөн жилийн мөн үеийнхээс доошилсон. Мөн Бээжингийн урсгалд нөлөөлж байна. Тиймээс бид маш их ажиллаж, ахих хэрэгтэй байгаа юм. Ямар, ямар авиа компаниудтай нийлэх вэ, хэлхээ холбоогоо яаж өргөжүүлэх, бусад чиглэл рүү хэрхэн нислэг үйлдэх вэ гэх мэт зөндөө асуудал байна.  Хоёр гуравхан захирлын асуудлыг энд ажиллаж байгаа 500 хүнтэй холбох хэрэггүй.  Тэд хэрвээ буруу зүйл хийсэн бол хууль журмын дагуу оноосон хариуцлагаа хүлээх байх. Өнөөдөр зөвхөн алдаа дутагдлаа хараад үндэснийхээ компанийг татаж унагах гэж байна. Яригдаж байгаа асуудалд үнэнч юм бий, худлаа ч зүйл байдаг.

- Таньтай холбогдсон хэргүүдийн талаар байр сууриа илэрхийлэхгүй юу. Сүүлийн үед МИАТ-ын шинэ удирдлагуудад эрүүгийн хэрэг үүслээ гэх шум их тархах болсон?


-   Намайг албан ёсоор шалгасан зүйл байхгүй. Харин компанийн хувьд зарим зүйлийг шалгаж байгаа. Эрүүгийн хэрэг үүсч, байцаагдсан зүйл байхгүй. Улсын мөрдөн байцаах газрын хүсэлтийн дагуу  Үндэсний аудитын газар, Төрийн өмчийн хороо, Сангийн яам, Улсын мэргэжлийн хяналтын газар сар гаруй шалгалт хийсэн. Шалгалтын урьдчилсан тайлангаар алдаа дутагдал илэрсэн. 2012 оны үйл ажиллагааг Улаанбаатар аудитын газар бас шалгасан. Урьдчилсан байдлаар илэрсэн ноцтой зүйл байхгүй.

-   Удахгүй өөрийн гэсэн онгоцтой болох гэж байгаа. Шинэ онгоцынхоо талаар танилцуулахгүй юу?

-  Бид 12 жилийн настай хуучин онгоцуудыг түрээсэлж авдаг. Хамгийн сүүлд авсан онгоц л гэхэд 11 жил болжээ.  Тэгэхээр 2016 онд дөрвөн онгоц дөрвүүлээ шинэчлэгдэх цогц төлөвлөгөө боловсруулсан. Үүний эхлэлийг Ерөнхийлөгч тавьж, ажлын айлчлалаараа манайхыг Боинг компанитай холбож өгсөн юм.
Д.Ундрах /24tsag.mn/


0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
ГАЗРЫН НАЙМАА: МУ-ын 2 га газрыг БНСУ-ын иргэд хууль бусаар 3 ТЭРБУМ ТӨГРӨГӨӨР заржээ
“Хүн худалдаалах гэмт хэргийн хохирогч төвтэй, хүүхдэд ээлтэй хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагаа” цахим модуль хичээлийг хүлээлгэн өглөө
Хүрээлэн буй орчны эсрэг үйлдэгдэж буй гэмт хэрэг, зөрчлийн хор уршгийн талаар сурагчдад мэдлэг, ойлголт олголоо
“Мансууруулах үйлчилгээтэй олсны ургамлыг устгах ажлын үр дүнг дээшлүүлэх нь” хэлэлцүүлэг орхон аймагт боллоо
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (13)

  • bold (202.140.108.62)
    Miatiin Hk Ub iin chigleliin sea food geed neg hog bainaa, hooliig ny ideed guilgeed uhengee aldsan. Salfetka ny barag hoollnoosoo unetei, heniih ny shahaa um boldooo....
    2013 оны 05 сарын 24 | Хариулах
  • bi lav, dembee ni (87.139.17.186)
    bi lav miat aar niskui, bolyo chi mini .. unen aash muutai.. zambaraagui garuud
    2013 оны 05 сарын 20 | Хариулах
  • зочин (202.72.243.229)
    Бизнес классаа онгоцныхоо хойно байхаар шинэ онгоцондоо захиалчих муу гахайнуудыг тэгээд яахыг нь харъя.Тэнэгтвэл онгоцноос шидэж олон хүний амь аварсан нь дээр биз дээ.
    2013 оны 05 сарын 12 | Хариулах
    • Өө сэвтэй
      2013 оны 05 сарын 12
  • curen (203.91.117.4)
    teriin kompaniig gyicted chalgaad cteberleh heregtei
    2013 оны 05 сарын 11 | Хариулах
  • bayar (112.72.12.11)
    miat vilchilgee muu l daa xoolnii yamarch songolt bauhgvi xool ni amt muutai xaritsaa gol ni muu shine ongotstoi bolj oorchlogdoh yum bolob uu
    2013 оны 05 сарын 11 | Хариулах
  • уншигч (122.201.18.7)
    Энэ Жаргалсайханы ярианаас харахад бас гаднын компани руугаа оруулахгүй дангаараа монопольдож байх санаатай юм ааа,хэдхэн дарга нар нь идэж уудаг аймшигтай л юм билээ,аюулгүй байдал нь ямар юм бол нэг л итгэхгүй байгаан
    2013 оны 05 сарын 11 | Хариулах
  • Үйлчлүүлэгч нь (202.9.47.131)
    Бид үндэснийхээ компанийг л дэмжвэл уг нь сайн юм байгаа даа. МИАТ бол манай үндэсний компани шүү дээ
    2013 оны 05 сарын 11 | Хариулах
  • уншигч (122.201.18.27)
    2009онд би Миатын бизнес классар ирэхэд 2 бүдүүн нөхөр шөнөжин үйлчлэгч хүүхнүүдийг дуудаж хоол унд архи дарс болж байснаа нисэгчийн бүхээг рүү ороод явцан ш дээ.Шал согтуу тэнд маш удсан.Би энэ явдлыг сонинд хэлж бичүүлээд заавал шалгуулна даа гэж бодож байгаад мэдээж дараа нь монгол зангаараа хаясан.Гэхдээ Миатаас маш айдаг
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • Зочин (122.201.18.41)
    Аа муусайн балиар юмнууд албаар муу ажиллуулж байгаад хувьчилж авах гэж байгаа биз.
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • Зочин (124.158.94.41)
    tegj baital KAL, AIRCHINA, TURKISH airlines avaad gadaad humuus ajiluulaad ehelbel yahiin be? yaj ch chadahgui sh dee. odoo bidend uuriin gsn yum uldehiinmuu. tumur zam oros, erdenet oros, nuurstei holbootoin china, nisehtei KAL....
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • miat-t niseechee (124.158.94.41)
    bainga niseedaldaa dutagdal deer heruul hiij baij l zasna sh dee. daraa gadniihan avchihaad unee nemchihvel bi tuluud nizne sh dee. uursdiinhuu yumiig uursduu l hairlaj hamgaalna sh dee
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • Зочин (174.27.227.223)
    Bi lav miataar gantshan udaa nissen tegeed dahij hezee ch uilchluulehgui gej bodoj bgaa
    2013 оны 05 сарын 10 | Хариулах
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • Сэлэнгэ аймагт бүртгэгдсэн 14 ойн түймрийг унтраахаар ажиллаж байна
    17 мин
  • Нийслэлд 12 байршилд борооны ус зайлуулах байгууламж шинээр хийхээр төлөвлөжээ
    25 мин
  • “Халзан бүрэгтэй” орд газар, нутгийн иргэдийн эсэргүүцэлтэй холбоотой асуудлаар ерөнхий хяналтын сонсгол явуулах тухай тогтоол баталлаа
    1 цаг 2 мин
  • "Бүх цэргийн наадам"-аар шөвгөрсөн найман бөхийн допингийн хариу иржээ
    1 цаг 15 мин
  • ФОТО: Дээлтэй Монгол үндэсний бахархал
    1 цаг 27 мин
  • Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх, гэргий Л.Болорцэцэг болон Япон Улсын Цог Жавхлант Эзэн Хаан Нарүхито, Эрхэм дээд Хатан Масако нар албан ёсны уулзалт хийлээ
    1 цаг 36 мин
  • ФОТО: Япон Улсын Цог Жавхлант Эзэн Хаан Нарүхито, Эрхэм дээд Хатан Масако нарыг албан ёсоор угтаж авлаа
    1 цаг 58 мин
  • Г.Тэмүүлэн: Төсвийн тодотголыг хэлэлцэхдээ 126 гишүүний ирцтэй байх ёстой
    2 цаг 29 мин
  • Улсын цолтой 50 орчим бөх бүртгүүлжээ
    2 цаг 36 мин
  • ШУУД: УИХ-ын чуулганы хуралдаан үргэлжилж байна
    3 цаг 6 мин
  • Наадам айсуй: Түрүү жил айргийн тавд хурдалсан таван СОЁОЛОН
    3 цаг 33 мин
  • Улсын цолон ойрхон бөх #8: Аймгийн заан С.Доржпалам
    3 цаг 43 мин
  • "Дээлтэй Монгол" наадмын үеэр дараах замыг хаана
    3 цаг 49 мин
  • Х.Нямбаатар: Цахилгаан хязгаарлах эрсдэлийг хаасан төсөл бол Бөөрөлжүүт, шаардлагатай гэвэл дахиад ч дамжуулан зээл өгөхөд бэлэн байна
    4 цаг 14 мин
  • Улаанбурхан өвчний батлагдсан тохиолдол 11864 болжээ
    4 цаг 30 мин
  • Засгийн газар нэн тэргүүнд ямар ажил хийх ёстой талаар иргэдийн саналыг авч эхлэв
    4 цаг 45 мин
  • Наадам айсуй: Төрийн наадамд ганц ч сум алдалгүй 40 онон түрүүлсэн Хөдөлмөрийн баатар, Дархан мэргэн Ш.Даваахүү
    5 цаг 0 мин
  • ӨНӨӨДӨР: Сэлбэ дэд төвийн тендерт монгол компаниуд оролцох боломжтой болсон талаар мэдээлнэ
    5 цаг 2 мин
  • ДЦС-4-ийн зүүн урд талын уулзвараас Наадамчдын авто замыг Эрчим хүчний гудамжтай холбосон замыг шинэчлэх ажил ирэх сард дуусна
    5 цаг 8 мин
  • Танилц: УИХ-ын чуулганы нэгдсэн хуралдаанаар хэлэлцэх асуудлууд
    5 цаг 14 мин
  • Хамгийн залуу эмэгтэй МУГТ болж буй Н.Нандинхүсэл гэж хэн бэ?
  • Рэйвагийн тооллыг эхлүүлэгч, Японы 126 дахь Эзэн хаан Нарүхито гэж хэн бэ?
  • П.Мөнхтулга: Морин уралдаанд малчдын морь уралдах боломжгүй болсон
  • Х.Тэмүүжин: Хууль зүйн байнгын хороо яг л шүдгүй арслан шиг байна
  • Б.Энхбаяр: АН хуралд суудаггүй хүмүүсээ татаж ав
  • Улсын цолон ойрхон бөх #6: Цэргийн заан Б.Батсуурь
  • Ч.Ундрам: Өнөөдөр МУГТ болсон тамирчдад сар бүр 1 сая төгрөгийн урамшууллыг насан туршид нь олгоно
  • Г.Занданшатар: Хүн төвтэй хандлага төрийн албаны үндсэн зарчим болох ёстой
  • ШУУД: УИХ-ын чуулганы нэгдсэн хуралдаан эхэллээ
  • Г.Дамдинням: Увс аймаг дахь асуудал “Алт” аяны хүрээнд яригдахгүй
  • Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрүүд
  • Монгол тогооч нар дэлхийн аваргын хагас шигшээд оролцох эрхээ авлаа
  • Б.Түвшин: Эдийн засгийн байдлаа алсдаа харж, төлөвлөж чадахгүй байна
  • Б.Батцэцэг: Манай дипломатууд цөөн хүчээр асар их ажлыг амжуулдаг
  • Ч.Ундрам: Олимпийн төрөлд байдаг спортуудаа төрөөс дэмжих нь зүйтэй
  • Улсын цолон ойрхон бөх #3: Аймгийн хурц арслан Н.Амгаланбаатар
  • 115 мянган тул загасны, 60 мянган зэвэг, хадран загасны жараахайг нутагшуулжээ
  • Улсын цолон ойрхон бөх #5: Аймгийн хурц арслан О.Наранбаатар
  • Голомт банк 2024 оны Тогтвортой хөгжлийн тайлангаа нийтэллээ
  • Наадмын нээлтийн тоглолтыг хоёр удаа тоглоно
  • ШУУД: УИХ-ын чуулганы нэгдсэн хуралдаан эхэллээ
  • Б.Энхбаяр: АН хуралд суудаггүй хүмүүсээ татаж ав
  • Хамгийн залуу эмэгтэй МУГТ болж буй Н.Нандинхүсэл гэж хэн бэ?
  • П.Мөнхтулга: Морин уралдаанд малчдын морь уралдах боломжгүй болсон
  • Г.Занданшатар: Хүн төвтэй хандлага төрийн албаны үндсэн зарчим болох ёстой
  • Б.Батцэцэг: Манай дипломатууд цөөн хүчээр асар их ажлыг амжуулдаг
  • Б.Түвшин: Эдийн засгийн байдлаа алсдаа харж, төлөвлөж чадахгүй байна
  • 115 мянган тул загасны, 60 мянган зэвэг, хадран загасны жараахайг нутагшуулжээ
  • Улсын цолон ойрхон бөх #7: Аймгийн арслан Ц.Төмөрцоож
  • Улсын цолон ойрхон бөх #3: Аймгийн хурц арслан Н.Амгаланбаатар
  • Улсын цолон ойрхон бөх #6: Цэргийн заан Б.Батсуурь
  • Ч.Ундрам: Өнөөдөр МУГТ болсон тамирчдад сар бүр 1 сая төгрөгийн урамшууллыг насан туршид нь олгоно
  • Х.Тэмүүжин: Хууль зүйн байнгын хороо яг л шүдгүй арслан шиг байна
  • Г.Дамдинням: Увс аймаг дахь асуудал “Алт” аяны хүрээнд яригдахгүй
  • Ч.Ундрам: Олимпийн төрөлд байдаг спортуудаа төрөөс дэмжих нь зүйтэй
  • Мотокроссын улсын аварга шалгаруулах цуврал Дархан-Уул аймагт болно
  • Улсын цолон ойрхон бөх #4: Аймгийн хурц, бадрангуй арслан Э.Мөнхбаатар
  • Улсын цолон ойрхон бөх #5: Аймгийн хурц арслан О.Наранбаатар
  • Өнөөдөр Засгийн газар ээлжит бусаар хуралдана
  • Х.Булгантуяа: Хүн төвт үзэл баримтал бүхий төрийн албыг хөгжүүлнэ
24 баримт
  • Рэйвагийн тооллыг эхлүүлэгч, Японы 126 дахь Эзэн хаан Нарүхито гэж хэн бэ?
  • Хамгийн залуу эмэгтэй МУГТ болж буй Н.Нандинхүсэл гэж хэн бэ?
  • 17 жилийн өмнөх 7 дугаар сарын 1-ний өдрийг сануулах хуучирч, мартагдахгүй 24 баримт
  • Зуныг зугаатай, үр бүтээмжтэй өнгөрүүлэхэд тань туслах 24 зөвлөмж
  • Монгол орны үзэсгэлэнт байгалиас ОНЦЛОХ аяллын 24 цэг
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото Элчин сайд ярьж байна Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК