зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.12.14
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
COP17
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • COP17
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Нийслэл хот такситай ч юм шиг, үгүй ч юм шиг...

2017-12-13
0
ЖИРГЭХ

 

Ингэж бичихээр гайхах хүн гарч магад. Зарим нь юугаа балайраад байгаа юм бэ гэж цухалдаж ч мэдэх юм. Гэхдээ энд бас учир байна аа. Хүйтний эрч эрс чангаран гадаа удаан зогсохын аргагүй болж, алхаад явья гэхээр хамаагүй харайлгавал хөлөө хугалж мэдэх халтиргаа гулгаа үүссэн энэ цагт ажилдаа, ар гэртээ яарсан зорчигч Та замын тэргэнд гараа өргөөд үзээрэй. Зогсоно л гэж үгүй. Даарсандаа, яарсандаа гар утсаа шүүрэн тархинд чинь тодхон буух дурын дөрвөн оронтой дугаар луу залгаж, такси дуудаад үз. Ялдам цээл хоолойтой залуу бүсгүйчүүл харилцуураа аваад “Такси дуудлагатай таныг холбоё” гэж нэн уриалгахан хэлнэ. Тэгээд хормын төдийд цааш дамжуулмагц, өөр нэгэн шингэн хоолойтон сэлгээ хийж тантай холбогдоод хаана байгааг тань лавлана. Тэгмэгцээ дотоод холбоогоороо таны байршлыг өөрийн харьяанд байдаг таксинуудаа мэдэгдэж, хэн ойрхон явж байгаад нь хэл өгөх нь тов тод дуулдана. Хэсэг ингэж өндөр дуугаар зарласны хойно төдөн хормын дараа очно гэдэг үгийг хэлээд утас тасарна. Арай соёлтой нэг нь ирэх дуудлагын тэрэгний дугаар болон өнгийг хэлнэ. Болохгүй бол дахин утсаараа залгаж, таксины номерыг авч болно. Бас хэлсэн цагтаа ирсэнгүй хэмээн гомдоллож ч болох юм. Харин тэд нэг их тоохгүй дээ. Түгжрэл их байна гээд л болоо. Нийслэлийн такси үйлчилгээ ердийн үед нэг иймэрхүү.

 

Байгаль цаг агаар эвгүйрхсэн үед таксины байдал ч бас эвгүй. Дуудаад дуудаад ирэхгүй. Гар утасныхаа нэгжийг баран баран залгаад ч гэгээтэй хариу сонсохгүйдээ, бараг. “Дуудлага их байна, таны ойролцоо явж байгаа такси алга, манайхан өнөөдөр цөөн машинтай байна, өөр такси үйлчилгээнд ханд” гэсэн жижүүрийн хэдэн үгийг тун сурамгай давтаад дийд дийд дийд. Хэрэг болсон үед үнэд орохдоо мэргэжлийн гэхэд хилс болохгүй байх. Үдэш оройн цагаар айж сандарч явахад, эсвэл хацар хайрсан жаварт жиндэж зогсохдоо дуудлагын тэрэг дуудаад ийм хариулт сонсох ямар гомдмоор гээч. Бага зэрэг хур буухад, эсвэл хүйтрэхэд манай ихэнх такси үйлчилгээ ингэж нуруугаа харуулдаг нь нууц биш. Зүй нь тэд нэгэнт л такси үйлчилгээ үзүүлж байгаагийнх ийм хэрэгцээт үед түргэн шуурхай, найдвартай үйлчилж баймаар. Гар өргөөд машин зогсохгүй, такси дуудаад ирэхгүй замын хажууд горьдлого тээн зогсох зуурт зай завсаргүй гэрлээ гялбуулж, дохиогоо хангинуулан урсах тээврийн хэрэгслийг харахад л яах аргагүй нийслэл хот такситай ч юм шиг, үгүй ч юм шиг санагддаг юм даа.

 

Нийслэлд хэдэн такси байдаг юм бол

 

Манайд албан ёсны бүртгэлтэй 17 аж ахуйн нэгжийн 745 такси байдаг гэсэн тоо бий. Харин Улаанбаатар шиг сая хүн амтай хотод 15-20 мянган такси үйлчилгээнд явж байвал жинхэнэ стандартад хүрдэг байна. Харамсалтай нь, манайд энэ нь мөрөөдөхөөс цаашгүй тоо. Тэгээд ч тэр олон таксиг багтаах газар нь хаана байна, стандартыг барьдаг юм аа гэхэд шингээх зам нь аль вэ. Тэгэхээр  албан ёсны 800 хүрэхгүй тооны такси нь аманд ч үгүй, хамарт ч үгүй байх нь аргагүй мэт. Ёстой л үзэгдээд өнгөрөх төдий гэсэн үг. Байдал дандаа ч ийм байсангүй ээ. Одоогоос арав гаруй жилийн өмнө 61 аж ахуйн нэгжийн 3260 такси үйлчилгээнд явж байсан үе бас бий. Гэвч зах зээлийн жамаар такси компаниуд шахагдсаар одоо 800-гаад такси үлдээд байгаа нь энэ. Хөдөө гадаанаас орж ирсэн хүмүүс лизингээр машин авч, халтууранд явдаг болсоор дээрх тоог мянга мянгаар буулгаж орхисон нь тэр. Албан ёсны дээрх 800-гаас гадна “ажлын сул байр” байгааг мэдэрсэн хувийн машинтай 3000 гаруй иргэн халтуур хийж, дуудлагын тэрэгтэй өрсөлдөж байдаг гэсэн судалгаа бас байна. Цөөхөн машинтай такси баазыг ажилгүй болгочихоор эдгээр нөхдүүдийн нарийвчилсан тоог гаргах ямар ч боломжгүй. Яагаад гэхээр худалдаж авсан хямд машинаараа халтуур хийж, түүгээрээ амьдралаа залгуулдаг албан бус таксиныхан байхад, үнэ цохиж авсан тэргээрээ ажлынхаа чөлөө завсарт шатахууныхаа үнийг олох гэж хааяа ухасхийдэг хэсэг бүлэг ч бий. Тэд бол бүхэл өдөржин эсвэл шөнөөр зорчигч авахгүй. Тэгээд ч хэн өөрийн машинаараа халтуур хийж, хэдэн төгрөг олж байгааг тогтоох ямар ч боломжгүй юм.

 

Такси нь тухайн нийслэлийн нүүр царай болдог

 

Ном журмаараа бол таксины үйлчилгээнд гурваас дээш жил тээврийн хэрэгсэл жолоодсон жолооч, үйлдвэрээс гараад 10 жил болоогүй, өөрөөр хэлбэл, шинээрээ байгаа, зөв талдаа рультэй машинаар явах ёстой. Энэ энгийн шаардлагыг манайд хэр биелүүлдэг билээ гэдэг анхны алхам дээрээ л нийслэлчүүд бүдрэх вий. Үүнээс цаашлаад өнгө үзэмж, зорчигч болон жолоочийн аюулгүй байдлыг хэрхэн хангасан гээд тавигдах шаардлага нэмэгдэх тусам дуудлагын тэрэгний шалгуур босго өндөрсөх учиртай. Тэгж нарийвчилж үзэх юм бол хэд нь тэнцэж үлдэхийг бүү мэд. Халтуурынхантай бол энэ талаар ярих нь илүүц. Зарим нь салж ойчих нь дөхсөн сарампай машинаар хэдэн ясыг чинь тараачихгүй дөхүүлж өгвөл болох нь тэр. Мэдээж, халтууранд яваа бүгд тийм биш гэдгийг шударгаар хүлээн зөвшөөрөх хэрэгтэй. Таксинаас илүү  ганган, цэвэр цэмцгэр нь бас цөөнгүй бий шүү.  

 

Таксигаар нь тухайн хотын нүүр царайг тодорхойлж, үйлчилгээгээр нь үнэлж дүгнэдэг жишиг дэлхийд бий.  Энэ ч утгаараа хотуудын нүүр царайны илэрхийлэл болсон такси үйлчилгээнд ямар тээврийн хэрэгсэл явуулахыг хуульчлан заасан орон цөөнгүй гэнэ. Тухайлбал, АНУ-д V-8 хөдөлгүүртэй “Crown”-ыг, харин Канадад “Prius” болон “Camry” маркийн машиныг такси үйлчилгээнд явуулдаг байна. Харин манайд ийм зүйл дуугарах цаг нь болоогүй. Ямар машин явуулах вэ гэхээсээ илүүтэй яаж соёлтой үйлчлэх вэ гэдэг дээр анхаарвал арай дөхөм болов уу. Нэгэнт л такси үйлчилгээгээр улс орныг дүгнэдэг юм бол гаднаас зорьж ирсэн жуулчдад наад зах нь англиар мэнд мэдчихдэг жолооч таарвал дажгүй л юм. Монголын л нэр гарна шүү дээ. Хаана очих дээр англиар нэвтрэлцдэггүй юм гэхэд ядаж Сүхбаатарын талбай, Гандан хоёроо хэлүүлэлтгүй мэддэг байвал зүгээр. Яагаад гэхээр үүнийг бичигч надтай Сүхбаатарын талбай мэддэггүй халтуурын жолооч гурвантаа таарч, нэлээд бухимдуулж билээ. Өөрийгөө 18-тай гэсэн нэг залуу хүү хуучнаар “Ялалт” кинотеатр одоогийн “Тэнгис” гэхэд сайн мэдэхгүй хэрнээ хажуу талын “Чингис” хэмээх уушийн газрыг нь тун сайн мэдэж байсан шүү.

 

Таксины үнийн хөөрөгдөл бодит уу?

 

“Алдагдалтай ажиллаж байна” гэж гомдоллосоор, алгуурхан үнээ нэмсээр нийтийн тээврийн автобуснууд 500 төгрөгөөр үйлчилж байгаа. Үүнтэй барьцсан мэт микро автобусныхан болон такси үнээ нэмж эхэлсэн. Ялангуяа таксины үнэ огцом өссөн нь бодит уу, бас нэг хөөрөгдөл үү гэдэг нь тайлбар нэхнэ. Өнөөдөр АИ-92 бензин 1680 төгрөг байгаа. Урьд нь АИ-92-ыг 1640 төгрөг байхад такси нэг км-т 500-600 төгрөгөөр явдаг байв. Шатахууны үнэ 40 төгрөгөөр нэмэгдэхээр такси үнээ шууд 200 төгрөгөөр нэмэх нь тэр. Арай ч дээ гэмээр байгаа биз дээ.

 

Үнэндээ шатахуун 1620 төгрөг байхад нэг км-т гарах зардал 708 төгрөг байна гэсэн судалгааг Нийслэлийн тээврийн газар цагтаа гаргаж байлаа. Монголын такси үйлчилгээ эрхлэгчдийн холбоо болохоор нэг км-т 807 төгрөг зарлагаддаг гэж үзжээ. Харин нийт таксины тал хувийг дангаараа бүрдүүлдэг УБТТС компани нэг км-т зундаа 1110 төгрөг, өвөлдөө 1220 төгрөгийн зардал гардаг гэсэн судалгаа хийсэн байдаг. Гарч болох бүх зардлыг нэгтгэн тооцсон үнэлэмж нь энэ шүү дээ. Такси үйлчилгээнд явж байгаа ихэнх машин 100 км-т 10 литр шатахуун зарцуулдаг. Тэгэхээр нэг км-т 100 мл шатахуун хэрэглэнэ гэсэн үг. Өнөөдрийн ханшаар нэг литр шатахуун 1680 төгрөг гэж тооцохоор нэг км-т ердөө 168 төгрөг л гарна. Үүн дээр нь нөгөө тос, элэгдэл, сул явалт, байгууллагын дулаан, цахилгаан, жолоочийн цалин зэрэг нэмэгдлээ нэмж тооцоод ч тэр нэг км-т 600 төгрөгөөр явахад хангалттай. Тэгэхээр одоогийн нэг км-ийн үнэ 800 төгрөг гэдэг бодит үнэлэмж биш нь шууд ойлгогдож байгаа биз ээ. Ийм л такси үйлчилгээг Улаанбаатарчууд хүртэж байгаа юмы. Уг нь өглөө ажилдаа ирэхдээ ч, орой ажлаа тараад ч, нийтийн унаа хүлээж хүйтэнд даарч зогсохгүйгээр эртхэн бас сэтгэл төвшин гэртээ харих л гэж такси барьдаг юм шүү дээ.

 

Н.Саранчимэг

0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
Сүлд модны галын аюулгүй байдлыг хангах зөвлөмж
Т.Даваадалай: Ашиглалтын шаардлага хангахгүй байрыг орон сууцжуулах 133 төсөл 65 хувийн гүйцэтгэлтэй байна
Улаанбаатарт -11 градус хүйтэн байна
Осголтын үед үзүүлэх анхан шатны тусламж
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (9)

  • Зочин (202.21.106.105)
    Энэ нийтлэлшүү юм бичсэн нөхөрт гэж хэлэхэд мэддэггүй юмаа битгий мэддэг юм шиг бичиж бай л гэж зөвлөе. Зүгээр зах зээлийн зарчим нөгөө айхтар эдийн засгийн онолын хэллэгээрээ эрэлт байгаа бол нийлүүлэлт яасан юм? Алдагдалтай ашиггүй болоод л тэр шүү дээ. Монголоор дүүрэн ажилгүй машинтай хүмүүс байна тэд явах нь яасан юм? Мэддэг юмаа ярьж бич хэлэх гэсэн юм.
    2017 оны 12 сарын 14 | Хариулах
  • Зочин (202.21.106.105)
    Ямарч тооцоогүй сайхан гөрж байгаа юм шүү энэ нийтлэлийг бичсэн нөхөр. Ийм болоод л энэ улс хөгждөггүй байх. Таксинд бол хүн болгон суухаар үнэ хөлстэй байх албатай биш юм. Учир нь автобус байна. Алхаж чадахгүй, төлбөрөө төлж чадахгүй бол боломжтой нэг нь үйчлүүлэх тийм л эд шүү дээ. Ийм түгжрээнд 1000 ₮ ч явсан ашиггүй.
    2017 оны 12 сарын 14 | Хариулах
  • Зочин (182.160.3.168)
    тахси доод тал нь 1500 болох ёстой байна ямарч ашиг алга хэдэн тахси бааз бараг хаалга барьж дампуурч байна даа
    2017 оны 12 сарын 13 | Хариулах
  • Зочин (202.21.106.105)
    Такси үйлчилгээ эрхэлдэг компани ажиллуулж үзсэний хувьд хэлхэд км тутам нь 800 төгрөг гэдэг нь ямарч ашиггүй арга ядсан өнөөдрийгөө дөнгөн данган болгодог мөнгө. Та бүхэн хардаа байгаа хэдэн такси компани чинь газан машин оруулж ирсэн цаад улсдаа ашиглагдаад хэрэглээнээс гарсан машиныг ажилгүй хүмүүст хямдхан түрээслэх замаар машинтай болох хүсэлтэй хүмүүсийн мөрөөдөл дээр л оршин тогтнож байгаа хэдэн компани л бий. Ийм үнээр такси үйлчилгээ эрхэлж ашиг олж парк шинэчлэнэ гэдэг бол санасаны гарз шүү_ Хэрэвзээ ашигтай байсан бол хүн болгон л яваад такси шиг элбэг юм байхгүй байх байлаа шүү дээ. Хүмүүс хаа хүрэх вэ гэж асуудаг нь зам зуур бол яахав замаас хазайвал алдагдалд ордог болоод л тэр шүү дээ. Мөн энэ их түгжрэл хүйтэнд ийм үнээр явж цаг заваа гарздах хүн байхгүй нь хэнд ч ойлгомжтой. Хувиараа такси үйлчилгээ эрхэлж байгаа хүмүүс ч ажилгүй учраас аргагүйн эрхэнд ширхэг талх, кг махны төлөө л явж байгаа гэж бодож байна. Ер нь такси бариад дэмий сайхан алхацгаа л даа автобус ч гэ
    2017 оны 12 сарын 13 | Хариулах
    • Зочин
      Zuv!!!
      2017 оны 12 сарын 13
  • иргэн (202.179.26.21)
    Такси жолооч нар нь дандаа хөдөөний замаа мэдэхгүй хүмүүс байдаг. тэгээд дотор нь маш бохир, тамхины үнэр нь суугаад буухад хувцасанд шингэж өмхий үнэртэж бохирдож хохирдог.
    2017 оны 12 сарын 13 | Хариулах
  • Зочин (203.91.115.36)
    ТАКСИ баазуудыг ПРИҮС нүүд дампууруулж байгаа бөлгөө. ОДООНЫ залуучууд мэргэжил мэдлэгтээ суурилсан ажил төрөл хийхээсээ залхуурч Приүс машин лизингээр авч халтуур нэртэй ажил хийхийг илүүд үздэг.
    2017 оны 12 сарын 13 | Хариулах
  • Зочин (202.9.40.76)
    Өө хотод такси хэцүү яг цагаа болоод дуудахаар ирэхгүй гадаа гараад гар өргөхөд олдохгүй олдсон нь газар мэдэхгүй,машины дотор тал нь хүн сууж явахад хог шороо үнэр хэцүү дээ.бас дээр нь зун халуун өвөл хүйтэн ийм л байгаа юм даа.Хотын захирагч анхаарч хотод такси үйлчилгээг дахин нээх хэрэгтэй
    2017 оны 12 сарын 13 | Хариулах
  • Зочин (119.40.100.232)
    ub taxi biluu neg aytaihan tsagaan taxi bur uzegdehee bolijee.
    2017 оны 12 сарын 13 | Хариулах
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • Сүлд модны галын аюулгүй байдлыг хангах зөвлөмж
    5 цаг 57 мин
  • Т.Даваадалай: Ашиглалтын шаардлага хангахгүй байрыг орон сууцжуулах 133 төсөл 65 хувийн гүйцэтгэлтэй байна
    6 цаг 7 мин
  • АЛТАН ЦОМ: Улсын арслан Б.Орхонбаяр VS Улсын арслан Э.Батмагнай
    6 цаг 46 мин
  • АЛТАН ЦОМ: Улсын дархан аварга Н.Батсуурь VS Улсын арслан Ц.Бямба-Отгон
    6 цаг 58 мин
  • Сумын заан М.Өсөхбаяр 10 даван хоёр дахиа түрүүлэв
    7 цаг 13 мин
  • АМРАЛТЫН ӨДӨР: Та амралтаараа юу үзэх вэ?
    7 цаг 20 мин
  • Улаанбаатарт -11 градус хүйтэн байна
    7 цаг 48 мин
  • "ONE Championship" алтан бүсүүдийг олон нийтэд дэлгэгдэнэ
    Өчигдөр 10 цаг 54 мин
  • Ирэх долоо хоногт УИХ-аар хэлэлцэх асуудлууд
    Өчигдөр 10 цаг 42 мин
  • Төрийн банк ISO/IEC 27001:2022 стандартыг дахин баталгаажууллаа
    Өчигдөр 09 цаг 30 мин
  • Голомт банк ЕСБХБ-тaй 20 сая ам.долларын зээл, худалдааны санхүүжилтийн гэрээ байгууллаа
    Өчигдөр 09 цаг 00 мин
  • ТАНЫ АМРАЛТАНД: Алжаал, стресс ядаргааг тайлах шилдэг хоол, хүнс
    Өчигдөр 09 цаг 00 мин
  • Осголтын үед үзүүлэх анхан шатны тусламж
    Өчигдөр 09 цаг 00 мин
  • Энэ амралтын өдрүүдээд ХАЙРТАЙ хүмүүстэйгээ үзэх 7 гоё үзвэр
    Өчигдөр 09 цаг 00 мин
  • Энэ сарын 20-21-нд үргэлжлэх "Алтан цом"-ын барилдааны талаар та юуг мэдэх ёстой вэ?
    Өчигдөр 09 цаг 00 мин
  • "Cү.Батболдын Засгийн газар 2012 онд давхар татварыг бууруулснаар 1,7 их наяд төгрөгийг Монголд үлдээж чадсан"
    Уржигдар 22 цаг 25 мин
  • Оюутолгойн бүлэг ордын асуудлаарх сонсгол өндөрлөлөө
    Уржигдар 21 цаг 24 мин
  • “Хөгжлийн лиг”-ийг "Энержи", "Мегастарс", "Бакс" багууд хошуучилж байна
    Уржигдар 17 цаг 07 мин
  • Орхон, Өвөрхангай, Сүхбаатар аймгуудын ерөнхий боловсролын сургуулиудад хадгалж байсан химийн бодисуудыг устгуулжээ
    Уржигдар 16 цаг 52 мин
  • “САУСГОБИ СЭНДС” компани агаарын бохирдлыг бууруулах ажилд нэгдэж, санхүүжилтийн гэрээ байгууллаа
    Уржигдар 16 цаг 49 мин
  • Улсын арслан Б.Орхонбаярын найз Эдди Жо Уильямсын тухай сонирхолтой баримтууд
  • Улсын начин аавтай, МУГТ ээжтэй Ж.Энхсоёл охин БНСУ-ын волейболын дээд лигт тоглоно
  • "Гоёл-2026”наадмын Топ моделоор тодорсон загвар өмсөгч Б.Батцэцэгийн тухай 18 баримт
  • Цолондоо дүүрэн бөх Б.Даваа-Очирын тухай сонирхолтой 15 баримт
  • Токиогийн Их дуулгаас Монголын цор ганц медалийг хүртсэн О.Уранбаярын тухай 10 баримт
  • Туулсан тэмцэл, тулгарсан өрсөлдөгч ихтэй Т.Тулга гавьяат
  • Оюутолгой руу чиглэсэн Оросын бойкот бодитой юм байна
  • Хамгийн залуу гишүүн С.Цэнгүүн гадаад томилолтод 22 удаа явжээ
  • Ц.Анандбазар Б.Ариун-Эрдэнэ нар Булган аймгаа бусниулж байна уу?
  • Г.Занданшатар хавар хүртэл тэсэх үү?!
  • Зууны манлай бүтээн байгуулалт Эрдэнэт хотын тухай 24 баримт
  • Арав хоногийн ажил хэргийн визийг уригчгүйгээр мэдүүлэх боломжтой боллоо
  • “Жавхлант”, “Шивээ толгой” ашиглалтын тусгай зөвшөөрлийн асуудлаарх нотлох баримтуудыг шинжлэн судалж байна
  • Булган аймгийн ИТХ-ын дарга асан Ш.Насандулам газар зарсан, авлига албан тушаалын хэрэгт холбогджээ
  • Г.Занданшатар Ерөнхий сайд болоод дандаа залдаг болов
  • Нийслэлийн зарим байршилд голуудын халиа 25-35 см нэмэгдсэн байна
  • The MongolZ Монголын загварын сэтгүүл Velin-ийн нүүрэнд гарлаа
  • Б.Жавхлан: АН-ын бүлэг "Татварын өршөөл үзүүлнэ" гэж мэдэгдсэнээс хойш татвар төлөлт дээр асуудал үүссэн
  • Өнөөдөр тодрох “Бөртэ чоно-2025” наадмын шилдгүүд
  • ТАНИЛЦ: "Бөртэ Чоно 2025" наадмаар шилдэг 24 амжилтыг мялаажээ
  • Оюутолгой руу чиглэсэн Оросын бойкот бодитой юм байна
  • "Гоёл-2026”наадмын Топ моделоор тодорсон загвар өмсөгч Б.Батцэцэгийн тухай 18 баримт
  • Хамгийн залуу гишүүн С.Цэнгүүн гадаад томилолтод 22 удаа явжээ
  • Улсын арслан Б.Орхонбаярын найз Эдди Жо Уильямсын тухай сонирхолтой баримтууд
  • Токиогийн Их дуулгаас Монголын цор ганц медалийг хүртсэн О.Уранбаярын тухай 10 баримт
  • Туулсан тэмцэл, тулгарсан өрсөлдөгч ихтэй Т.Тулга гавьяат
  • Улсын начин аавтай, МУГТ ээжтэй Ж.Энхсоёл охин БНСУ-ын волейболын дээд лигт тоглоно
  • Цолондоо дүүрэн бөх Б.Даваа-Очирын тухай сонирхолтой 15 баримт
  • Арав хоногийн ажил хэргийн визийг уригчгүйгээр мэдүүлэх боломжтой боллоо
  • Г.Занданшатар хавар хүртэл тэсэх үү?!
  • Нийслэлийн зарим байршилд голуудын халиа 25-35 см нэмэгдсэн байна
  • “Жавхлант”, “Шивээ толгой” ашиглалтын тусгай зөвшөөрлийн асуудлаарх нотлох баримтуудыг шинжлэн судалж байна
  • Оюутолгойн бүлэг ордын асуудлаарх сонсгол өндөрлөлөө
  • The MongolZ Монголын загварын сэтгүүл Velin-ийн нүүрэнд гарлаа
  • Булган аймгийн ИТХ-ын дарга асан Ш.Насандулам газар зарсан, авлига албан тушаалын хэрэгт холбогджээ
  • Ц.Анандбазар Б.Ариун-Эрдэнэ нар Булган аймгаа бусниулж байна уу?
  • Г.Занданшатар Ерөнхий сайд болоод дандаа залдаг болов
  • Д.Цэндсүрэн: УИХ, Засгийн газрыг шүүхэд өгнө
  • Х.Нямбаатар: Бизнес эрхлэхэд хүндрэл учруулдаг, олон үе шаттай, зөвшөөрөл, хяналтын тогтолцоонд өөрчлөлт оруулна
  • Т.Даваадалай: Хоногт 250 шоо метр лагийг усгүйжүүлэн хатааж, шатаах аргаар устгана
24 баримт
  • Зууны манлай бүтээн байгуулалт Эрдэнэт хотын тухай 24 баримт
  • "Гоёл-2026”наадмын Топ моделоор тодорсон загвар өмсөгч Б.Батцэцэгийн тухай 18 баримт
  • Улсын арслан Б.Орхонбаярын найз Эдди Жо Уильямсын тухай сонирхолтой баримтууд
  • Токиогийн Их дуулгаас Монголын цор ганц медалийг хүртсэн О.Уранбаярын тухай 10 баримт
  • Цолондоо дүүрэн бөх Б.Даваа-Очирын тухай сонирхолтой 15 баримт
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото COP17 Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК