зар
Улаанбаатар
Өнөөдөр / 2025.09.13
Өдөртөө
Шөнөдөө
ХАЙЛТ ХИЙХ
Эхлэл
Улс төр
Эдийн засаг
Нийгэм
Дэлхий
24 баримт
24 фото
Элчин сайд ярьж байна
Спорт
Видео
Сошиал мэдээ
  • Эхлэл
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • 24 баримт
  • 24 фото
  • Элчин сайд ярьж байна
  • Спорт
  • Видео
  • Сошиал мэдээ

Өргөн ба нарийн төмөр зам гэж юу вэ?

2014-7-03
0
ЖИРГЭХ
Галт тэрэг л явдаг гэдгээр нь мэдэхээс төмөр зам өргөн, нарийн гэсэн хоёр стандартай гэдгийг бид нийтээрээ мэдэхгүй явсаар ирсэн.
    вагонГалт тэрэг л явдаг гэдгээр нь мэдэхээс төмөр зам өргөн, нарийн гэсэн хоёр стандарттай гэдгийг бид нийтээрээ мэдэхгүй явсаар ирсэн. Төмөр зам нь хорьдугаар зууны эхэн үеэс аж үйлдвэржилт, цэрэг стратеги, эдийн засгийн харилцааны гол гарц болж улс үндэстэн бүр өөр өөрсдийн гэсэн төмөр замын бие даасан бодлоготой болсон байдаг. Хятадын хувьсгалын удирдагч Сүн Ятцин “Улсыг хөгжүүлэх ухаан” хэмээх бүтээлдээ Хятадыг хэрсэн төмөр замын нягт сүлжээ байгуулах ёстой гэсэн санааг дэвшүүлсэн нь газар нутгийн бүрэн бүтэн байдлаа хадгалж үлдэх цэвэр цэрэг стратегийн зориулалттай байсан гэдэг нь маргашгүй үнэн. Гэвч техник, технологийн хөгжил цэрэг дайны үйл ажиллагааг огт өөр түвшинд хүртэл хөгжүүлснээр төмөр замын цэрэг стратегийн ач холбогдол хоцрогдсон гэж болно. Ялангуяа 1990 онд АНУ персийн буланд явуулсан “Цөлийн шуурга ажиллагаа”-наас хойш улс орнуудын цэрэг сртатегийн бодлого нь балластик төхөөрөмж, агаар мандал сансарын технологи, мэдээлэл харилцаа холбооны хөгжүүлэлтэнд төвлөрөх болж цаг хугацаа их авдаг зардал ихтэй хүнд техникүүд явган замын салбарууд хоцрогдсон гэхэд болно. Иймд төмөр замын ач холбогдол нь тухайн улс орны эдийн засгийн эрх ашигт шууд захирагдах болсон юм. Тэгвэл цэрэг дайн, улс үндэстэн, эдийн засаг, гэх мэт маш олон эрх ашигтай холбогддог, урт удаан түүх өгүүлдэг төмөр замын стандартууд чухам яагаад хоорондоо ийм ялгаатай байдаг вэ? энэ тухай товчхон ойлголтыг аль нэг талын байр суурийг дөвийлгөлгүй хүргэж байна.

Төмөр замын стандарт

    Төмөр зам анх бий болсноос хойш улс орон бүр өөр өөрсдийн технологийн шийдлээр газар нутгаа хэрсэн төмөр замынтөмөр зам1 сүлжээ байгуулахаар маш эрчимтэй ажиллаж эхэлсэн байдаг. Энэ нь нэг талдаа улс орны дотоодын тээврийг хөнгөвчлөх, худалдаа арилжаа, аж үйлдвэржилтийг хөгжүүлэх бодлогын үүднээс хийгдсэн мэт боловч мөн чанартаа гадны халдлагаас хамгаалах, эсвэл гадаадруу дайн хийхэд зориулж цэрэг армиа хурдан шилжүүлэх шаардлагын улмаас хийгдэж ирсэн гэдэг нь баримтаар нотлогддог. Хятадын төмөр зам, Хаант Оросын үеэс эхлүүлсэн дорнод Сибирийн төмөр зам гээд нэрлээд байвал томоохон улс орны төмөр замууд ихэвчлэн цэрэг стратегийн шаардлагаар тавигдсан байдаг юм. Өнөөдөр дэлхий дээр 13 төрлийн төмөр замын стандарт дагаж мөрдөгдөж байна. Хамгийн нарийн буюу  381 mm  замыг Исланд болон Африкын маш цөөн оронд хотын дотор бичил тээвэрт хэрэглэдэг бол хамгийн өргөн буюу 2160 mm замыг Бруней улсад ашиглаж байна. Хамгийн их ашиглагдаж байгаа стандарт нь бидний дунд маргаан дагуулаад байгаа нарийн цариг буюу олон улсын стандарт юм. Үүний дараа Испаний стандарт буюу 1050 mm замыг Бразиль, Тайланд, Вьетнам, Малайз, Индонез зэрэг эдийн засаг нь эрчимтэй хөгжиж байгаа улсууд ашигладаг байна.

Нарийн цариг

    Анх Их Британи улс энэхүү стандартыг санаачилжээ. Английн нүүрсний уурхайд 1422 mm хэмжээтэй төмөр зам тавьсан атлаа түүнтэй залгагддаг Шотландад  1372 mm хэмжээтэй төмөр зам тавьсан байна. Улмаар 1846 он гэхэд энэ хоёр  замыг нэгдсэн стандартад нийцүүлснээр энэхүү стандарт бий болжээ. Энэ нь улам боловсронгуй болсоор 1435 mm болон өөрчлөгдөж эдүгээ Америк, Австрали, Европын улс орнууд эдгээр царигаар төмөр замаа тавьсан байна. 1937 оноос хойш энэхүү царигийг дэлхийн буюу олон улсын стандарт гэж нэрлэх болсон ажээ. Манай өмнөд хөрш БНХАУ ч мөн энэхүү стандартыг мөрддөг. Дэлхийн нийт төмөр замын 63 хувь энэхүү стандартаар баригдсан байдаг. Гол давуу тал нь ашиглалтын зардал хамгийн бага. Бусад стандартуудтай харьцуулахад эвдрэл багатай байдаг. Мөн хамгийн өндөр хурдыг үзүүлдэг. Тухайлбал энэхүү стандартын төмөр замаар Япон, Франц, Хятад улсууд хамгийн өндөр хурдтай тээвэр хийж байна. БНХАУ л гэхэд 501 км/ цагийн хурдыг үзүүлж дээд амжилт тогтоосон байна. Нэг дугуй нь 32-40 тн даацтай. Тээж байгаа орлогынхоо 15 хувиас хэтрэхгүй зардал гаргадаг нь эдийн засгийн хувьд хамгийн үр ашигтай гэж хэлэгддэг. Манайд мөрдөгдөж байгаа 1520 mm  стандартаас 85 mm-ийн л зөрүүтэй учраас төмөр замыг бариж ашиглахад боловсон хүчин болон техник технологийн ямар ч хүндрэл гарахгүй.
цариг
Өргөн цариг

    Нэг дугуй дээд тал нь 25 тн даацтай. Тээж байгаа орлогынхоо 60 хувьтай тэнцэх зардал гаргадаг өргөн цариг олон талаараа нарийн замаас сул талтай боловч Монгол Улсын хөгжилд түүхэн үүрэг гүйцэтгэсэн билээ. Дэлхийн нийт төмөр замын 18 хувь нь энэхүү стандартаар баригдсан байдаг. ОХУ-ын стандарт хэмээн дэлхийд нэрлэгддэг. Зарим оронд үл ялиг өөр буюу 1524 mm хэмжээтэй байдаг ч үүнийг нэг стандартад авч үздэг байна. Финландаас Монгол хүртэл Евро азийг хэрсэн хүчирхэг сүлжээ юм.Анх 1842 онд Оросын эзэнт  улс 1524 mm стандартыг баталж, цэрэг батлан хамгаалах зорилгоор ашиглаж эхэлсэн түүхтэй. Хэдийгээр энэ стандарт нь ОХУ-ын гэж нэрлэгддэг ч Европын зарим орнуудад хөнгөн ачаа тээвэрлэх, хотын дотор транбейд өнөөг хүртэл ашигласаар байгаа. Хослосон стандарт буюу өргөн нарийн замын аль алийг нь ашигладаг тэр бүү хэл гурван янзын төмөр замын стандартаар хурдны галт тэрэг, ачаа тээвэр, дотоодын метро транбей тээврээ шийдсэн олон орон байдаг ажээ. Өргөн замын гол давуу тал нь Евро азийг холбосон том сүлжээтэй. Мөн манай улс энэхүү стандартын замаар төмөр замаа хөгжүүлсэн арвин баялаг уламжлалтай. Засвар үйлчилгээ, сэлбэг хэрэгслээ ОХУ-аас авах тул эдийн засгаар хоёр хөрштэйгээ тэгш хамтран ажиллах, тэнцвэржүүлэх бодлоготой уялдаж байгаа юм.

0
ЖИРГЭХ
Санал болгох
Арьс судлалын үндэсний төвд агаар шүүгч хүлээлгэн өглөө
Монголын баг, тамирчид бишкекийг зорилоо
Улсын шалгалт зохион байгуулах хуваарь гарчээ
Оюутан цэргийн бүртгэл ирэх сарын 2-ноос эхэлнэ
АНХААРУУЛГА: Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл (44)

  • Зочин (64.119.26.17)
    Аль ч цариг байсан үндэсний аяулгүй байдалд нөлөөлөхгүй. Тэр бол тархи угаалт
    2021 оны 04 сарын 02 | Хариулах
  • Зочин (66.181.190.18)
    Убтз-ын гол замаа нарийн болгоход амархан цариг сольдог тэргэнцэртэй вагон явуулж доод замаа чигжээд нарийн болгочихно. Тэгээд л болоо.
    2020 оны 07 сарын 22 | Хариулах
  • Зочин (66.181.190.18)
    Америкийн нэгдсэн улс л хоёр морьны цариг ашигладаг. Тэгэхээр өргөн царигтай гэсэн үг. Латин америкийн орнууд нарийн царигтай
    2020 оны 07 сарын 22 | Хариулах
  • хүн (76.6.120.81)
    нийтлэлийг тоож шиншлэх нохой Монголд минь байхгүй болсон. Иим юм бичихээд бас сэтгэгдэл дээр давхар тавьсан ч байх шиг. ХАНГАЛТТАЙ ГУДАРЛАА Ш ДЭЭ ОДОО ИЧИЖ АМЬДРААЧ ХЯТАДЫН БООЛУУД АА
    2014 оны 07 сарын 04 | Хариулах
  • хүн (76.6.120.81)
    та нар ингэж худлаа Монголчуудын толгойг угаах гэж хичээж байхын оронд тэр хятадууддаа очоод болохгүй юм байна гэдгийг нь сайн ойлгуулаадахаач. түүхээ мэд за Та нарын энэ худал тоо, fucking захиалгын
    2014 оны 07 сарын 04 | Хариулах
  • Зочин (103.26.193.9)
    ЗАЛРУУЛГА ХИЙВ. Дор бичсэнд жилийн 2,5 тэрбум тн-ын хэрэглээ гэснийг 3,5 тэрбум тн-ын ын гэж залруулав.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (103.26.193.9)
    Дээр царигийн талаар маш зөв бичсэн байна, дурьдсан тоонууд бүгд зөв, ганц баталгаатай тооцоотой зүйл хэлье: 1. Наана өргөн зам тавиад хил дээр буулгаад нарийн царигийн вагонд дахин ачаад манай нүүрс Япон Ө Солонгосруу хэзээ ч явахгүй 2. Шилжүүлэн ачилттайгаар хилээр сайндаа 5 сая тн-ыг л гаргаж чадна, илүүг гаргах ямарч боломжгүй, юун 25 сая бүр 50 сая тн-ыг гаргах 3. Жилд 25 сая тн шилжүүлэн ачилттай гаргая гэхэд 1 хоногт 80 000 тн буюу 980 вагон буулгаж ачина, энэ ямарч боломжгүй зүйл, бүр 50 сая тн гаргана гэхэд энэ тоо 2 дахин өснө, энэ бол сэрээгүй байхын сайхан зүүд 4. Жилд Хятадтай тохиролцсоноор жилд 50 сая тн нүүрс гаргая гэвэл шилжүүлэн ачилтын зардал зардал ( 1 тн-д 9 ам доллар ) хоногт 2,24 тэрбум төгрөг, жилд 816 тэрбум төгрөгийн үргүй зардал гарна, тэгээд 5,10, 20 жилд хэдийг алдах вэ гэдгийг тооц 5. Хятад 10 жилийн дараа нүүрсний жилийн 2,5 тэрбум тн-ын хэрэглээ 3-ний 1-ээр буурна (ОХУ-аас 2 талаараа байгалийн хий авснаар), ОХУ, Австрали, Индонези, Африкийн Мозамбик, ӨАБНУ, Латин Америкийн Колумб, Канад ирэх жилээс Хятад, Япон, Ө Солонгост нийлүүлэх нүүрснийхээ хэмжээг 1,5 дахин нэмэгдүүлж дэлхийн нүүрсний хамгийн том зах зээлд цусгүй өрсөлдөөн эхэлж байна, Монгол энэ өрсөлдөөнөөс шахагдаж 10 жилийн дараа манай нүүрсийг тоож авах газаргүй болж "ХОГ" болно, Таван толгойн ордоос жилд 25 сая тн олборлоход 300 жилийн, 50 сая гэвэл 150 жилийн нөөцтэй, манай улс 170 тэрбум тн тооцоологдсон нөөцтэй, жилд хэт нь 100 сая олборлоход 1700 жилийн нүүрсний нөөцтэй, 100-150 жилийн дараа гэхэд хүн төрөлхтөнд нүүрсний хэрэгцээ үгүй болж экологийн түлш хэрэглэдэг болно, тэгэхээр одоохондоо бидэнд хамгийн ойр, хамгийн том зах зээл, хэрэглээ байгаа дээр нь нарийн царигийн зам тавьж бага зардлаар, богино хугацаанд ахиу нүүрс экспортлож, овоо валют олж эдийн засгаа сэргээж, эрчимтэй хөгжлийн замд оруулах ганцхан зам л байна.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • ж (202.179.20.153)
    стреатги бол төмөр зам болохоос өргөн байна уу нарийн байна уу тэрэндээ биш женко цагригаа сайн сурталчилж яриад манайхан түүндэнэ итгэж бөөн юм болоод байгаа болохоос биш угтаа алийн ч тавьсан адилхан шүү дээ
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (202.179.13.207)
    “Цөлийн шуурга ажиллагаа”-наас хойш улс орнуудын цэрэг сртатегийн бодлого нь балластик төхөөрөмж, агаар мандал сансарын технологи, мэдээлэл харилцаа холбооны хөгжүүлэлтэнд төвлөрөх болж цаг хугацаа их авдаг зардал ихтэй хүнд техникүүд явган замын салбарууд хоцрогдсон гэхэд болно.гэнээ нум сумтай индианууд руу тэр өндөр үнэтэй пуужин харвахуу пуужин харвах уу? Хэдн төгрөгний үнэтэй сумаар буудаад алчих нь дээрүү? 1970-аад онд цэрэг хэрэггүй ээ. хэдэн товч дараад л гүйээ гэдэг шиг юм болох нээ. Америк Афганд, Иракт тэр пуужингаа хэрэглэхгүй цэргүүдээ аваачиж алуулаад байгаан.Ингэж бүү худлаа ярь Монгол цэрэг Ирак, АФГАН ГЭЭД БУСАД ОРОНД ЯАГААД ОЧООД БАЙГААН. Ер нь шилдэг технологи гэсэн хандлагаар улс орноо хөгжүүлье гэж бичиж ярих хэрэгтэй бичих хэрэгтэй байлгүй. Худлаа ингэж тархи угааж дасгах гэж байхгүй муу луйварчид
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • 898989 (203.169.53.10)
    Монголчууд минь дээ. Монгол цусны хүмүүсийг л төрд итгэл үзүүлж гаргаж байуяаааааааааааа. Тэр цагт ***** нар даврахгүй.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • 898989 (203.169.53.10)
    Хэхэхэ, Монголчууд минь дээ. Бүүр 2009 онд л нөгөө муу Н.Энхбаяр чинь сайн муугаараа дуудлан байх ярьж хэлж л байсан асуудал ш дээ. Одоо нэг их нэг нь Том баатар болоод л нөгөө нь муу болоод л байх юм. Төрд алсын хараатай хүн хэрэгтэй. Одоо байгаа улстөрчид дотор алсын хараатай хүн хэд бэ даа.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • zochin (103.23.51.12)
    negnee xujaa ***** gej duudaxaa odoo bolioch de mongolchuud mini ex ornoo xudaldsan ni tsever mongolchuud ch baisan ***** ni ch baisan ene bol tyyx ***** bitgii xel tsever tsusnii gadniinxan ch bidnii mongolii toloo zytegsen tyyx ch baigaa negnee ygii muuxaigaar duudxaa boliod zovxon ireedyi sain saixan amidral tuurag tusgaar ulsaa bytneer ni yr xyyxeded ee yldeexee bodotsgooe byteetsgee ev negdeltei baitsgaaya axan dyys mini
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • zochin (103.23.51.12)
    er ni shuud tank achaad orj irexgyi ni todorxoi exleed xondlon tomor zamaa teged naad nariin tsarigaarai taviad aj yilveree xogjyyleed nemyy ortog shingesen byteegdexyynee gargaach dee shuud tyyxiigeer ni zoox ni eri ni bol utaggyi shy de
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (103.26.193.14)
    hujaa hujaa gehiin omsson bandaash chini made in china bgaazdee
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • За за (203.91.116.98)
    Цариг аль зардал багатай, эдийн засгийн хувьд ашигтай нь л байвал зүгээр. Тэгээд 1435 бол стандарт цариг нарийн биш. 1435-аас нарийн хэмжээтэйг нарийн, өргөн хэмжээтэйг өргөн гэнэ. GOOGLE, WIKIPEDIA эд нар дээрээс STANDARD GAUGE гэд хай гарч ирсэн мэдээллийг унш тэгээд дараа нь хэлэх юмаа хэлсэн нь зүйтэй. Юу ч уншаагүй зүгээр худлаа нэг тал бариад байгаа нөхдүүдийн юмыг сонсчоод дүгнэлт хийхийн. Ядаж олон талаас нь уншаад анализ хийгээд нтэр жаахан тэгэхгүй худлаа шаампардаад байхын хэхэ. Одоо мөнгөгүй болчлоо, экспортын 90 орчим хувь нь уул уурхайн бүтээгдэхүүн (Үндэсний статистикийн төв хорооны мэдээлэл). Мөнгө олохын тулд ямар нэг юм зарах хэрэгтэй байна тэгээд нэг л зарах зүйл байна. Өөр юм заръя гэхээр өөр юм байхгүй миний эдэлж хэрэглэж байгаа зүйлийг лав авахгүй байх бүгд аль нэг улсад илүү сайн илүү хямдаар хийгдэж байна. Зээл бол май шүү гэд дэлхий нийтээрээ хэлсэн (Зээлжих зэрэглэл - Муу дүнтэй). Тэгээд та бид нар тогтвортой орлоготой өөрөө өөрсдийгөө авч явах, үр хүүхдүүд хойч үеээ сайхан амьдруулах хэрэгтэй байдаг даанч мөнгө байхгүй. Мөнгө олох нэг л зам байгаа тэрнийгээ бид нар эдийн засгийн хувьд зардал өндөртэй худалдаалж байна. Ядаж төмөр замаар зөөвөл зардал бага ашиг ихтэй байхын тэгсэн төмөр зам бариулдаггүй. Барьж байсан Энержи Ресурсын замыг булааж аваал одоо мөнгөгүй болсон дахиад хувийн хэвшилд өгөх гээл явж байна. Тэр төмөр зам барих нэрийдлээр ах нар хэдэн саяыг ч идсэн юм бүү мэд.... Тэгээд дээрээс нь та хэд маань юм уншаагүй нэг нэвтрүүлэг үзсэн тэр нь нэг үнэн амандаа орсноо ***** гарууд санаан зоргоороо майлжиишд хэхэ. Би өөрөө бол монгол хүн л дээ хар байна уу шар байна уу надад хамаа байхгүй Монгол Улсын хор хохирол учруулаагүй бол. Тэгсэн яасан телевизээр RACISM хийсэн, мань нь RACISM-д өртсөн бол олон улсын шүүхэд хандаж хэдэн сая доллар авах байсан.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • uls (202.179.7.6)
    ALI ALI NI ULS ORNOO BUTEN BAILGAH SANAA BOL OGT BISH
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Энхтөгс (202.179.20.228)
    ZOOMLION брендийн Автокран, Цамхагт кран албан ёсны эрхтэйгээр худалдаалж байна. Баталгаат хугацаа, засвар үйлчилгээ Автокран 12,16,20,25,30,50,70,90 тонн даацтай Цамхагт кран нь Угтаа 4 тонн үзүүрт нь 1 тонн даацтай Утас 99081752
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (202.179.27.22)
    ingej margaldaj baihaar ali ali zamd yabdag bogon baigaa yam bilee
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • ankga (112.72.11.106)
    Hyataduue hezeech bidend sain sanaj ym hiihgude barag l
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • ab (112.72.11.106)
    Gantshan baylag zooh l uuregtei oor mongol ulsad ymarch hereggui shde ene bas hujaa sanaatnii bichsen niitlel bnada.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • ankha (112.72.11.106)
    Baahan uhsan har nyh heden hyatad tomor zamtai l uldene gd bga shd .oilgoochde mal min
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (103.23.51.11)
    Ard tumnee mal gej bodson yumnuud ashig yariaad baidag yum ter ashigiig chine hujaa nar,tednii gar hul bologsod l hurtene zaa malaa. strategiin bodlogo gej tuunees chuhal yum baidgiig ene malnuudad OILGUULAH tsag boljee
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (182.160.38.144)
    Угаасаа энийг бичсэн нөхөр нарийнийг дэмждэг гар байна ш дээ... Тэгээд ч нарийнийг 7 газраар хчтадруу тавьбал нөгөө 20 жил зөөх нүүрсийг чинь 2хон жилийн дотор зөөнө гэсэн үг... Тэгээд ч энэ нарийн цариг чинь мухар зам зөвхөн баялаг л зөөх зориулалттай бас ***** нарыг монголд үй олноор нь сууришуулах уусгах зорилготой зам ш дээ...Тэгэхлээр манайд хэрэггүй ээ...Чи энэ нийтлэлтэйгээ хужааруугаа зайлаа за...
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (61.102.221.71)
    Narriin ch bai buduun ch bai zoogood ochihod buulgadag Hytadiin shalganii huulidaa tiim .....Neg boganiig buulgahad 3S yum bna lee..Bogantai ni orgood homorch orhiodog yum l daa...1 tonn ni 10S bol bishee...Manaih ni medeed yriad bdag yumuu medehgui yriad bdag yumuu hachin hun unemshmeergui zuil yrih yum...Yu yugui tsereg orood irehgui l dee oilgoj l bna...Teriig barih nogoo Hujaanuud chini orj ireed suurishaad balaidaj ogno shuu dee...Odoo UB bgaa hujaanuudaa diilehgui bj...bod bod bodoo gej...
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
    • 1 my 10 swiss frank, ADB iin sudalgaagar 13 USD 1 tonnd shuu, 3$ GEDEG NI gunii gaaliin une
      2014 оны 07 сарын 03
    • 1 my 10 swiss frank, ADB iin sudalgaagar 13 USD 1 tonnd shuu, 3$ GEDEG NI gunii gaaliin une
      2014 оны 07 сарын 03
  • Зочин (202.179.20.199)
    tarhi ugaachihna l gej bodsiim baih daa.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (61.102.221.71)
    Buduuneeree baiyaa.....Hudlaa Hytadiig dagaj daljignaad yahav ...neg l zangaaaraa baiy...
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • т***** (180.235.185.130)
    10 sm zuruu tegj ix nuluulnu gej bxgui ee xudlaa tarhi ugaaj bgaa yum
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Nariin tsarigiin tumur zam (103.26.192.18)
    Er ni bool manai tumur zam duu ihtei hetsuu sh dee harin nariinaar yavj uzhed yavj baigaa eseh ni medegddegui shdee. manaihan shal hudlaa uls turjuulehee bolimoor yum. delhiin jishig l heregtei sh dee
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (202.55.191.78)
    Ер нь нүүрсээ түүхийгээр нь зөөж яах юм? Тэрнийхээ оронд нүүрсээ коксжуулан төмөр хайлуулж үйлдвэржих ёстой.Баттулгын түмэн зөв шүү дээ.Доор нэгэн ***** ***** "Жэнко Хятадуудад 500 сая доллар жилд өгөхгөөд зүтгээд байгаа ойлгохгүй юм." гэж бичсэн байна. Энэ бол хятадын хорт бодлогын нэг илэрэл нь. Бид хятадын 1435-н царигийг хүлээн авч болохгүй. Энэ бол аюултай.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (103.26.193.12)
    Nariin tsarig chine Energy Resource Uhaa hudagiin nuursiig hyatadruu zuuh gej baigaa zam. Urgun n Sainshandiin aj uildveriin tsogtsolboriin zam.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (182.160.41.126)
    Нарийн, өргөний гол асуудал бол өргөнийг хил хүртэл барьчихвал хил дээр нүүрсээ вагоноос буулгаад хятад вагон руу ачих нэмэлт ажил гарч ирнэ. 1 тонныг шилжүүлэх зардал 10 доллар байдаг. 50 сая тонныг шилжүүлэн ачихад 500 сая долларыг Хятадуудад өгөхөөр байгаа. Жэнко Хятадуудад 500 сая доллар жилд өгөхгөөд зүтгээд байгаа ойлгохгүй юм.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
    • ххххх
      Энэ 500 сая ₮ Монголдоо үлдвэл уг нь зүгээр юмсан даа Манайх шиг ядруу улсад
      2014 оны 07 сарын 03
    • хххх
      Чиний яриад байгаа 500 сая доллар чинь Монголчуудын кармаанаас гарна шдээ ЧИ ҮҮНИЙГ ОЙЛГОЖ БАЙГАА БИЗ ДЭЭ? ОРОНД ЭНЭ ХЭМЖЭЭНИЙ МӨНГИЙГ ХЭМНЭЭД ӨӨР ЗҮЙЛД ЗАРЦУУЛАХСАН? ДЭЭР БАС ЦАГ ХУГАЦАА, ХҮН ХҮЧЭЭ БОДООРОЙ?
      2014 оны 07 сарын 03
  • Зочин (182.160.41.126)
    150 тэрбум тооннын нөөцтэй улс шүү дээ. Жилд 50 сая тонныг гаргалаа гэхэд 3000 жил зөөх байх. Тавантолгой бол өөрөө 6 тэрбум тоннын нөөцтэй. 120 жил зөөнө.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
    • ххххххх
      Тэгээд зөвхөн Хятадад зориулж нүүрсээ зөөдөг зам л барих гээд байгаа юм биз дээ? Тэр замаар Монголын аль нэг өөр хэсэг рүү ачаа тээвэрлэж болохгүй нь л дээ Учир нь СЭЛГЭН АЧИЛТ гэж лайтай зардал нэмэгдэх болохоор...
      2014 оны 07 сарын 03
  • Мэргэжилтэн (202.55.191.78)
    Ингэж худлаа хуцахаа болих хэрэгтэй. Дэлхнийын стандарт гэж хэзээ ч хаана ч байдаггүй юм. Дахиад би мэргэжлийн хүний хувьд, олон улсын төмөр зам судлаачийн хувьд хэлье. Дэлхийн стандарт гэж төмөр замын царигт байдаггүй юм аа. Тэр тусмаа хятадын 1435 бол бүр биш. Ингэж монголын ард түмний толгойг угаахаа болиоч гэж үүнийг бичигчид анхааруулмаар байна.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • ххххххххххххх (202.61.97.81)
    Үүнийг бичсэн нөхөр нэг бол юм мэдэхгүй нөхөр, эсвэл уншигчдыг албаар төөрөгдүүлэх гэсэн санаатай нөхөр. Учир нь СЭЛГЭН АЧИЛТ ГЭЖ МАШ ИХ МӨНГӨ, ХҮН ХҮЧ, ЦАГ ХУГАЦАА БАРСАН ЯМАРЧ АШИГГҮЙ НЭМЭЛТ ЗАРДЛЫГ МОНГОЛ УЛС НАСАН ТУРШДАА МОНГОЛ ДОТРОО ЗОХИОМЛООР БИЙ БОЛГОЖ БАЙГАА НЬ ХАМГИЙН МУУ ҮР ДАГАВАР ЮМ. Нүүрс зөөх бол яахав дээ 5 6 жилийн дотор л зөөгөөд л дуусна. Үлдэж байгаа Монголчууд бид бид харин цаашид тэр замыг ашиглах бол ЗАЙЛШГҮЙ СЭЛГЭН АЧИЛТ гэх нэмэлт зардлыг ҮҮРД ӨӨРСӨД ДЭЭРЭЭ ҮҮРЭХ гээд байна. ҮҮНИЙГ Л ЭДИЙН ЗАСГИЙН ТУСГААР ТОГТНОЛ ГЭЭД БАЙГАА ГЭЖ ОЙЛГОДОГ.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • baraa (112.72.13.145)
    nariiniig tavij bolohgui manai suljei orgon tiim uchiraas orgon baih bolno nariinaar bol zovhon nuurs zoono yag zooh bolhoor nuures avahgui tegeedel nariin tomor zamaan orhindoo hamgiin sainaar bodhod iim yum bolno
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • bii (202.179.20.228)
    negdsen 1 suljeetei baina gesen huuliin zaaltaa yah be.
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
  • Зочин (103.9.90.130)
    Өргөн ч бай нарийн ч бай дээгүүр нь нүүрс зөөгдөн биз дээ. Өргөн төвьлөө гээд нүүрс зөөж болохгүй биш биз дээ. Тэгэхэд ЯАгаад нөрийн гээд багаа нь цаана маш том эрх ашиг сонирхол байгаа............
    2014 оны 07 сарын 03 | Хариулах
    • Хэхэ
      яагаад нарийн барина гээд Энержи Ресурс барьж байхад Баттулга авч өргөн барина гээд байсын цаанаа том эрх ашиг сонирхол байсан байна. Тэгээд одоо мөнгөгүй зогссон шившигтэй юм бэ
      2014 оны 07 сарын 03
  • Шинэ
  • Их уншсан
  • Их сэтгэгдэлтэй
  • Шахмал түлшийг "Hotula" аппликейшнээр борлуулна
    7 цаг 41 мин
  • "Улаанбаатар Трам" төслийн ТЭЗҮ-г нэгдсэн хуралдаанаар хэлэлцүүлэхийг дэмжлээ
    8 цаг 12 мин
  • “Дулаан гэр-цэвэр агаар 2025” үзэсгэлэн болж байна
    8 цаг 22 мин
  • Цаг агаарын аюултай үзэгдлээс сэрэмжлүүлж байна
    8 цаг 55 мин
  • Геологийн төв лабораторийн уулзварт нүхэн гарц барих ажилд “Хэт Моторс” ХХК газар чөлөөлөлт дээр зөвшилцөхгүй гурван жил болж байна
    9 цаг 16 мин
  • ТАНИЛЦ: Сургуулийн орчинд худалдаалахыг хориглосон хүнс
    9 цаг 40 мин
  • Улирлын томуугийн эсрэг дархлаажуулалтад дараах иргэд үнэ төлбөргүй хамрагдах боломжтой
    9 цаг 57 мин
  • Ирэх даваа гарагт УИХ-ын намрын чуулган нээлтээ хийнэ
    10 цаг 12 мин
  • Ухаалаг камерын тусламжтайгаар татвараа төлөөгүй тээврийн хэрэгслийг илрүүлэн, зөвлөмж хүргүүлж байна
    10 цаг 36 мин
  • Монголын парламентын 35 жилийн түүхэн хөгжил, ололт амжилт, сорилт, алдаа сургамжийн талаар хэлэлцүүлэг өрнүүлэв
    10 цаг 44 мин
  • Маргааш томоохон зах, худалдааны төвүүд ажиллахгүй
    11 цаг 9 мин
  • Ирэх өдрүүдэд ихэнх нутгаар бороо, нойтон цас орно
    11 цаг 21 мин
  • Р.Гончигдорж: Улсын Бага Хурал төрт ёсны уламжлал, улс төрийн соёл, шударга ёсны үнэ цэнийг эрхэмлэж ажилласан
    12 цаг 3 мин
  • Даваа, гүвээнд халтиргаа, гулгаа үүсэх нөхцөл бүрдэж байгааг онцгойлон анхаарууллаа
    12 цаг 9 мин
  • "Автомашингүй өдөр"-өөр томоохон зах, худалдааны төвүүд амарна
    12 цаг 9 мин
  • Маргааш “Автомашингүй өдөр" болно
    12 цаг 30 мин
  • “Номын баяр” есдүгээр сарын 19-нд эхэлнэ
    12 цаг 42 мин
  • Ц.Туваан: Ашигт малтмалын тухай хууль "сэглэгдсэн" хууль болчхоод байна
    13 цаг 8 мин
  • Эмгэнэл
    13 цаг 13 мин
  • Ж.Чинбүрэн: 11 сард томуугийн өвчлөл, улаанбурханы өвчлөлтэй хавсраад нэлээд ноцтой болж болзошгүй байна
    13 цаг 14 мин
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
  • Австралийн төрийн тэргүүн Саманта Мостин Монголын талаар юу хэлэв?
  • Хэт нимгэн, уйтгар төрүүлэхгүй "iPhone 17 Air" загварын тухай бидний мэдэх ёстой зүйлс
  • Дэлхийн анхны Дархан цаазат уул буюу Богдхан уулын тухай 24 баримт
  • Н.Батбаяр: Би хэлмэгдсэн ч шударга ёсны төлөө бууж өгөөгүй
  • Зэсийн шинэ орд болох ОЮУТ ордын талаарх онцлох баримтууд
  • БАРИМТ: Богдхан уулын тэнгэрийг тайх ёслолын үеэр дагах дэг журам, ЦЭЭРЛЭХ үйл
  • Хамтдаа дуулсан дуунууд- С.Жавхлан, Т.Баясгалан
  • “Автомашингүй өдөр”-өөр дараах гудамж, замуудыг хаана
  • Хубилай хааны мэндэлсний 810 жилийн ойд зориулсан бөхийн барилдаан хойшилжээ
  • Б.Батбаатар сайд төрийн яамыг төрлийнхөө хүмүүсээр дүүргэх нь ээ... 
  • Улсын төсөвт их хэмжээний хохирол учруулсан, мөнгө угаасан гэх хэргийг шүүхэд шилжүүлжээ
  • П.Наранбаяр: Сурах бичгээр бүрэн хангаж байгаа
  • Танилц: Засгийн газрын хуралдаанаар гаргасан шийдвэрүүд
  • Ө.Шижир: МАН-ынхан зарлаж байгаад хулгай хийдэг болох нь ээ, монголчууд та бүхэнд хариуг чинь барина аа
  • ТАНИЛЦ: Ерөнхий сайд Г.Занданшатарын зөвлөхүүд
  • Байгалийн дурсгалт газруудын хилийн заагийг тогтоосноор хамгааллын менежментийг хэрэгжүүлэх боломж бүрдэнэ
  • Дулааны V цахилгаан станцыг “Митайм Интернэшнл” ХХК өөрийн хөрөнгөөр барина
  • М.Цэрэндаш: Энэ асуудлыг улс төрийн зорилгоор ашиглаж байгаад харамсаж байна
  • Реппер FAT JOE тайзны ард 30 сая төгрөгийн зоогтой ширээнд тухална
  • Австралийн төрийн тэргүүн Саманта Мостин Монголын талаар юу хэлэв?
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
  • “Автомашингүй өдөр”-өөр дараах гудамж, замуудыг хаана
  • Зэсийн шинэ орд болох ОЮУТ ордын талаарх онцлох баримтууд
  • Мэргэжлийн байгууллагуудын төлөөлөл хагас коксоор хийсэн шахмал түлшний үйлдвэрт ажиллалаа
  • Байгалийн дурсгалт газруудын хилийн заагийг тогтоосноор хамгааллын менежментийг хэрэгжүүлэх боломж бүрдэнэ
  • Хубилай хааны мэндэлсний 810 жилийн ойд зориулсан бөхийн барилдаан хойшилжээ
  • Б.Батбаатар сайд төрийн яамыг төрлийнхөө хүмүүсээр дүүргэх нь ээ... 
  • Төмөрлөгийн үйлдвэр байгуулах төслийн судсыг атгаж байсан ГОЛ ХҮН шүүхээс том болсон уу?
  • Дэлхийн анхны Дархан цаазат уул буюу Богдхан уулын тухай 24 баримт
  • Нийслэлийн цэцэрлэгт хамруулах хоёрдугаар шатны цахим бүртгэл маргааш дуусна
  • А.Амартүвшин: Зам дагуу түлш борлуулахгүй, түүхий нүүрсийг Улаанбаатарт огт нэвтрүүлэхгүй
  • П.Наранбаяр: Сурах бичгээр бүрэн хангаж байгаа
  • Ард түмний нийтлэг эрх ашиг дээр бид нэгдэж чаддаг байсан
  • ФОТО: Төрийн соёрхолт, Ардын зураач Ү.Ядамсүрэнгийн 120 жилийн ойг угтан “Урлахуйн өв” үзэсгэлэн...
  • ТӨСӨВ 2026: Нийгмийн халамжийн хөнгөлөлт, тусламж, үйлчилгээнд 2 их наяд төгрөгийг зарцуулна
  • Улсын хэмжээнд анхны Лаг хатааж шатаах үйлдвэрийг 2025-2027 онд барина
  • ТАНИЛЦ: Ерөнхий сайд Г.Занданшатарын зөвлөхүүд
  • Т.Ням-Очир: Сурах бичгийг сурагчдад олгохдоо сугалаа сугалуулж яасан ч болохгүй
  • Б.Чойжилсүрэн: Нар болон салхиар цэнэглэдэг станцад хөрөнгө оруулагч олдохгүй байна
24 баримт
  • “T-ARA”-гийн таны мэдэхгүй байж мэдэх БАРИМТУУД
  • Г.Дамдинням: Уурхайчдын нөр их хөдөлмөрийг үнэгүйдүүлж, салбараа улстөрчдийн золиос болох вий гэдэгт санаа зовниж явдаг
  • Н.Батбаяр: Би хэлмэгдсэн ч шударга ёсны төлөө бууж өгөөгүй
  • Дэлхийн анхны Дархан цаазат уул буюу Богдхан уулын тухай 24 баримт
  • БАРИМТ: Богдхан уулын тэнгэрийг тайх ёслолын үеэр дагах дэг журам, ЦЭЭРЛЭХ үйл
Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Нийгэм Дэлхий 24 баримт 24 фото Элчин сайд ярьж байна Спорт Видео Сошиал мэдээ
Холбоо барих Сурталчилгаа байршуулах Зар Вэб сайт хийх

Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой.

Вэб сайтыг хөгжүүлсэн: Sodonsolution ХХК